2o Γυμνάσιο Πύργου: Εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων σε Βόλο και Λάρισα
Στο πλαίσιο των τριών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτωνπου υλοποιούνται στο 2ο Γυμνάσιο Πύργου, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και πολιτιστικών θεμάτων, με τίτλο «Προσέχουμε για να έχουμε», «Ορκιστείτε παρακαλώ» και «Τα μνημεία της πόλης γύρω μας μαρτυρούν την ιστορία της», πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη για τους μαθητές/τριες για τέσσερις ημέρες στην πόλη του Βόλου και της Λάρισας στο διάστημα από 21 έως 24 Απριλίου 2024.
Ειδικότερα, τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2024 οι μαθητές/τριες επισκέφθηκαν την πόλη της Λάρισας, όπου οι συμμετέχοντες στα δύο πρώτα προγράμματα παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Κ.Ε.Π.Ε.Α Κισσάβου-Ελασσόνας «Διαδρομές στη φύση και τον πολιτισμό» το οποίο αφορά στην περιήγηση σε επιλεγμένους χώρους στην πόλη της Λάρισας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ξεναγήθηκαν από τον υπεύθυνο του προγράμματος κ. Σπανό σε σημαντικά μνημεία της Λάρισας, τεκμήρια πολιτισμού σε όλη τη Θεσσαλία και σε χώρους με περιβαλλοντικό ενδιαφέρον.
Στην αρχή οι μαθητές γνώρισαν τον Μύλο του Παππά, ένα σημαντικό κομμάτι της πόλης με σημαντική παρακαταθήκη αναμνήσεων. Στη συνέχεια μετέβησαν στο αρχαίο θέατρο της Λάρισας. Ακολούθησε ο Λόφος του Φρουρίου, η ιστορική ακρόπολη της Λάρισας στην οποία οι Οθωμανοί κατασκεύασαν μια σκεπαστή αγορά, το Μπεζεστένι που έδωσε στην σημερινή εποχή το όνομά της. Κατά την περιήγηση οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν, να συζητήσουν με τον υπεύθυνο και να προβληματιστούν για την παρουσία των κτισμάτων μέσα στη φύση και να συνειδητοποιήσουν πως είναι αλληλεξαρτώμενα.
Ακολούθως επισκέφθηκαν τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλείου, στο λόφο του φρουρίου με θέα το πάρκο του Αλκαζάρ και τον Πηνειό ποταμό. Ακολούθησε η επίσκεψη σε μια δεξαμενή, υδάτινο μνημείο της πόλης, της οποίας το μεγαλύτερο μέρος διατηρείται σε υπόγειο οικοδομής. Οι μαθητές πληροφορήθηκαν για το νερό, τη σημαντικότητά του, την πορεία του, τη χρήση του, βιώνοντας τη γνώση πως η επέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον και τα πρότυπα ζωής του το επηρεάζουν. Οι μαθητές ευαισθητοποιήθηκαν για την αναγκαιότητα καθαρών μορφών ενέργειας και προτύπων ζωής φιλικών προς το περιβάλλον και των στοιχείων που φιλοξενεί.
Σε παράλληλο χρόνο οι μαθητές του τρίτου προγράμματος περιηγήθηκαν στα μνημεία της πόλης της Λάρισας και πληροφορήθηκαν την ιστορία τους. Πιο συγκεκριμένα ξεκινώντας από το Μύλο του Παππά περπάτησαν στους πεζόδρομους της πόλης περνώντας από το Α’ αρχαίο θέατρο ανέβηκαν στο Λόφο του Φρουρίου όπου συνάντησαν το Μπεζεστένι και ακριβώς δίπλα επισκέφθηκαν τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Αχιλλείου όπου θαύμασαν τις αγιογραφίες του διάσημου αγιογράφου Φ. Κόντογλου. Στη συνέχεια περπάτησαν ως το Β’ Αρχαίο Θέατρο και κατέληξαν στην πλατεία του Λαού όπου υπάρχει το Γενί Τζαμί και το εκκλησάκι του Αγίου Βελισσαρίου. Μέσα από αυτή τη διαδρομή οι μαθητές γνώρισαν την ιστορία του τόπου από την αρχαιότητα έως τα Βυζαντινά χρόνια και την Οθωμανική περίοδο. Μετά την ολοκλήρωση των διαφορετικών τους δράσεων το πρωί, όλοι οι μαθητές περπάτησαν στο περίφημο πάρκο Αλκαζάρ το οποίο βρίσκεται δίπλα στις όχθες του Πηνειού ποταμού.
Την Τρίτη 23 Απριλίου 2024 και Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τα μνημεία της πόλης του Βόλου. Πιο συγκεκριμένα, ξεναγήθηκαν στο «Αθανασάκειο» Αρχαιολογικό Μουσείο, το κεντρικό αρχαιολογικό Μουσείο της Μαγνησίας και μέσα από τα εκθέματα γνώρισαν τον πολιτισμό του Βόλου και της ευρύτερης περιοχής στο πέρασμα του χρόνου. Επίσης, περπάτησαν στην παραλία του Βόλου και πέρασαν από την Τράπεζα της Ελλάδος, ένα κτίριο σε νεοκλασικό ύφος το οποίο εγκαινιάστηκε το 1935, την εποχή που ο Βόλος ευημερούσε.
Έπειτα επισκέφθηκαν το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας που στεγάζεται στην παλαιά καπναποθήκη Παπαστράτου, σημείο αναφοράς της παραλίας του Βόλου με τους δύο χαρακτηριστικούς τρούλους του χτισμένο το 1926. Στη συνέχεια, περπάτησαν στο Πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου καταλήγοντας στην ομώνυμη εκκλησία. Επίσης, περιηγήθηκαν στους πεζόδρομους της πόλης και επισκέφτηκαν τον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου. Επιπλέον, ξεναγήθηκαν στο Εντομολογικό Μουσείο του Βόλου το οποίο αποτελεί το μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα και περιλαμβάνει χιλιάδες είδη εντόμων από όλο τον κόσμο. Τέλος, γνώρισαν από κοντά τον σιδηροδρομικό Σταθμό του Βόλου, ένα αρχιτεκτονικό στολίδι από το1884, έργο του αρχιτέκτονα ντε Κίρικο. Με την περιήγησή τους στα μνημεία της πόλης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα τεκμήρια του πολιτισμού της πόλης του Βόλου στη διάρκεια του ιστορικού «γίγνεσθαι» τα οποία είναι αναπόσπαστα δεμένα με την ιστορία της, το φυσικό περιβάλλον και τον αστικό χαρακτήρα της πόλης.
Τους μαθητές συνόδευσαν οι εκπαιδευτικοί: κ. Δέσποινα Ηλιοπούλου, Υποδιευθύντρια του σχολείου, κ. Παναγιώτα Τσαγκαρουσιάνου, Φιλόλογος, κ. Αθηνά Παναγούλια, Αγγλικής Γλώσσας, κ. Μαρία Φωτιάδη, Μαθηματικός, κ. Κωνσταντίνα Νικολοπούλου, Φιλόλογος και ο κ. Βασίλειος Μπάρκουλας, Γαλλικής Γλώσσας.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.