
2ο Γυμνάσιο Πύργου: συμμετοχή μαθητών στην εκπαιδευτική δράση «Το πείραμα του Ερατοσθένη για τον Υπολογισμό της Ακτίνας της Γης-2025»

Την Πέμπτη 20 Μαρτίου 2025 οι μαθητές/τριες των τμημάτων Β2 και Β3 επανέλαβαν το διάσημο πείραμα του Ερατοσθένη στο προαύλιο του σχολείου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν την ευφυή μέθοδο που εφάρμοσε ο Ερατοσθένης για να υπολογίσει με απλά εργαλεία την ακτίνα της Γης, χωρίστηκαν σε ομάδες και στη συνέχεια, με τις οδηγίες των εκπαιδευτικών τους με απλά εργαλεία (μετροταινίες, ορθοστάτες, ….) έκαναν μετρήσεις, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας και τέλος υπολόγισαν το μήκος της περιφέρειας της Γης και την ακτίνα της. Συμμετείχαν στη δράση με μεγάλο ενδιαφέρον.
Το πείραμα αυτό συγκαταλέγεται στα 10 πιο όμορφα επιστημονικά πειράματα στην ιστορία της Φυσικής. Επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο στις 20 Μαρτίου καθώς η μέρα αυτή σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης, ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης με αποτέλεσμα η νύχτα και η ημέρα να έχουν ίση διάρκεια σε οποιοδήποτε σημείο της γήινης επιφάνειας.



Βασικός στόχος της δράσης, που οργανώνεται από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών (ΠΑΝ.Ε.Κ.Φ.Ε.) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και το Ελληνικό Γραφείο ESERO του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος και πραγματοποιείται σε αρκετά σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, είναι η συμμετοχή των μαθητών/τριών στην εκτέλεση μίας ιστορικής δραστηριότητας μέσω της διαθεματικής προσέγγισης.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί για τη δράση ήταν η κ. Σπυροπούλου Παναγιώτα, Φυσικός, και η κ. Αργυρίου Αρετή, Μαθηματικός.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.