Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpantounassketo
auto moto news gr logo

Ανησυχητική αύξηση στις συλλήψεις οδηγών χωρίς δίπλωμα στην Ηλεία

troxaia astynomia

Οι αρχές εντείνουν τους ελέγχους – Σοβαροί οι κίνδυνοι για την οδική ασφάλειαΑνησυχητικές διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο της οδήγησης χωρίς δίπλωμα στην Ηλεία, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Τροχαίας. Οι συλλήψεις οδηγών που δεν διαθέτουν την απαραίτητη άδεια κυκλοφορίας παρουσιάζουν σημαντική αύξηση το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας έντονη ανησυχία στις αρχές και την τοπική κοινωνία. Συγκεκριμένα, μόνο τον τελευταίο μήνα καταγράφηκαν δεκάδες περιστατικά, ενώ σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για υπότροπους παραβάτες.

Οι αρχές αποδίδουν την έξαρση του φαινομένου σε έναν συνδυασμό παραγόντων, όπως η έλλειψη ελέγχων σε απομακρυσμένες περιοχές, η αμέλεια πολιτών να ανανεώσουν ή να εκδώσουν δίπλωμα, αλλά και η συνειδητή επιλογή ορισμένων να αγνοούν τον νόμο. Πολλοί από τους συλληφθέντες είναι νεαρής ηλικίας ή άτομα που κινούνται σε αγροτικές περιοχές, θεωρώντας – λανθασμένα – πως μπορούν να οδηγήσουν χωρίς τις απαραίτητες πιστοποιήσεις.

Οι κίνδυνοι που απορρέουν από την οδήγηση χωρίς δίπλωμα είναι πολλοί και σοβαροί. Οδηγοί που δεν έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα ή δεν έχουν περάσει από τις απαραίτητες εξετάσεις μπορεί να αντιδράσουν λανθασμένα σε κρίσιμες συνθήκες, αυξάνοντας την πιθανότητα τροχαίων ατυχημάτων. Παράλληλα, η απουσία νόμιμης άδειας συνεπάγεται και νομικές συνέπειες – τόσο για τον ίδιο τον οδηγό όσο και για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, εφόσον είναι διαφορετικό πρόσωπο.

Οι αρχές εντείνουν τους ελέγχους και προειδοποιούν πως οι παραβάτες θα έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρά πρόστιμα και ποινικές κυρώσεις. Η ασφάλεια στους δρόμους είναι συλλογική υπόθεση και απαιτεί υπευθυνότητα από όλους.

Πρόσφατα περιστατικά

  • Αχαΐα: Στις 23 Απριλίου 2025, συνελήφθησαν τρία άτομα για οδήγηση χωρίς δίπλωμα, μεταξύ των οποίων και ένας 16χρονος που οδηγούσε με δυνατή μουσική, προκαλώντας διατάραξη της κοινής ησυχίας. ​pelop.gr
  • Θεσσαλονίκη: Μέσα σε ένα 48ωρο, συνελήφθησαν 13 άτομα για οδήγηση χωρίς δίπλωμα, με δύο εξ αυτών να βρίσκονται υπό την επήρεια αλκοόλ. Ένας από τους συλληφθέντες εμπλέκεται σε τροχαίο με τραυματισμό ατόμου. ​Θεσσαλονίκη Ειδήσεις+2Παραπολιτικά+2News247+2
  • Κρήτη: Σε επιχειρησιακούς ελέγχους στο Ηράκλειο, συνελήφθησαν 35 άτομα για οδήγηση χωρίς δίπλωμα ή υπό την επήρεια μέθης, εκ των οποίων έξι ήταν ανήλικοι. ​In.gr+1News247+1
  • Ηλεία: Η Τροχαία καταγράφει αυξητικές τάσεις στις συλλήψεις οδηγών χωρίς δίπλωμα, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στις τοπικές αρχές.

Δ. Ελλάδα: 5.258 οδηγούν χωρίς δίπλωμα-79.000 συνελήφθησαν στην χώρα

Θλιβερά είναι τα στοιχεία που δείχνουν την τραγική οδηγική παιδεία των Ελλήνων και πως αυτή τους κάνει εν δυνάμει εγκληματίες καθώς όταν δεν διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης, άρα δεν ξέρουν να οδηγούν σωστά αποτελούν κίνδυνο για τους άλλους πολίτες στους δρόμους. 

Η Δυτική Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση στο σύνολο της χώρας με 5.258 οδηγούς που στερούνται άδειας οδήγησης! Είναι ένα τεράστιο νούμερο αν σκεφτούμε πως όλοι αυτοί κυκλοφορούν στους δρόμους έτοιμοι να προκαλέσουν τροχαία και θανάτους. Στην Ηλεία επίσης το ποσοστό είναι υψηλό ενώ οι αστυνομικές αρχές καθημερινά συλλαμβάνουν παραβάτες. 

Τι αλλαγές έρχονται

Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αποζημιώνουν για ζημιές που προκλήθηκαν σε αυτοκίνητο το οποίο ο ιδιοκτήτης του το οδηγούσε χωρίς άδεια οδήγησης σε ισχύ. Ακρως επίκαιρη είναι απόφαση του Αρείου Πάγου με την οποία δικαιώθηκε ασφαλιστική εταιρεία που δεν αποζημίωσε οδηγό για τις ζημιές που προκλήθηκαν στο αυτοκίνητό του από πρόσκρουση σε κολόνα καθώς το δίπλωμά του είχε λήξει.

Πρόκειται για μία από τις 79.000 περιπτώσεις που καταγράφηκαν πανελλαδικά από την Τροχαία το 2024, παραβάσεις για τις οποίες οι παρανομούντες οδηγούνται στο Αυτόφωρο.

Η περίπτωση που εκδικάστηκε στον Αρειο Πάγο είναι η εξής: οδηγός προκειμένου να αποφύγει σύγκρουση με άλλο διερχόμενο όχημα έκανε ελιγμό, αλλά έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και προσέκρουσε σε τσιμεντένια κολόνα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητό του να υποστεί εκτεταμένες ζημιές.

Μετά το ατύχημα, ο ιδιοκτήτης και οδηγός του αυτοκινήτου ενημέρωσε για το περιστατικό την ασφαλιστική εταιρεία στην οποία είχε ασφαλίσει το αυτοκίνητο με μεικτή ασφάλεια (δηλαδή πέραν της αστικής ευθύνης προς τρίτους, ήταν ασφαλισμένο και για ζημιές που προκαλούνται στο αυτοκίνητο από τον οδηγό).

Ανατροπή

Το αυτοκίνητο επισκευάστηκε και το συνεργείο εξέδωσε σχετικό τιμολόγιο. Ωστόσο, η ασφαλιστική δεν το εξόφλησε καθώς ανακάλυψε ότι ο οδηγός του αυτοκινήτου «δεν διέθετε κατά τον χρόνο του ατυχήματος άδεια ικανότητας οδηγού σε ισχύ και, ως εκ τούτου, θεώρησε ότι δεν ήταν υπόχρεη στην κάλυψη της δαπάνης επισκευής του αυτοκινήτου», ούτε όμως και ο οδηγός πλήρωσε στο συνεργείο το ποσό της ζημιάς.

Ετσι, το συνεργείο στράφηκε κατά του οδηγού, ο οποίος με δικαστική απόφαση αναγκάστηκε να καταβάλει το ποσό των 8.082 ευρώ συν τους νόμιμους τόκους και τα δικαστικά έξοδα. Ο οδηγός με τη σειρά του στράφηκε κατά της ασφαλιστικής εταιρείας. Στο Πρωτοδικείο και το Εφετείο δεν δικαιώθηκε και έτσι προσέφυγε στον Αρειο Πάγο ζητώντας να αναιρεθεί η σε βάρος του εφετειακή απόφαση. Οι αρεοπαγίτες απέρριψαν όλους τους λόγους που προέβαλε και το Α2 Πολιτικό Τμήμα του Αρείου Πάγου επικύρωσε την εφετειακή απόφαση.

Σύμφωνα με το ιστορικό της αρεοπαγιτικής απόφασης, η άδεια οδήγησης είχε λήξει λόγω συμπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας του οδηγού και πολύ αργότερα ανανεώθηκε για κάποιο χρονικό διάστημα, ωστόσο κατά τον κρίσιμο χρόνο του ατυχήματος η άδεια οδήγησης είχε λήξει προ πολλού.

Σύμφωνα με τους αρεοπαγίτες, «απαγορεύεται η οδήγηση αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών από πρόσωπα τα οποία δεν κατέχουν ισχύουσα ελληνική άδεια οδήγησης» και ο οδηγός «επιβάλλεται να έχει την προβλεπόμενη άδεια οδήγησης και την αναγκαία σωματική και διανοητική ικανότητα και να βρίσκεται σε κατάλληλη κατάσταση για να οδηγεί, οφείλει δε κατά τον χρόνο της οδήγησης να είναι σε θέση να ελέγχει το όχημά του».

Ο Αρειος Πάγος επισημαίνει ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία εξαιρούνται από την ασφάλιση οι ζημιές που προκαλούνται από οδηγό που για οποιονδήποτε λόγο στερείται άδειας οδήγησης. Μάλιστα, οι αρεοπαγίτες απέρριψαν τον ισχυρισμό του οδηγού ότι μολονότι κατά τον χρόνο του ατυχήματος δεν ήταν σε ισχύ η άδεια οδήγησής του, ο ίδιος ήταν ικανός για την οδήγηση του ασφαλισμένου οχήματος.

Αλλαγές ποινών

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στο Αυτόφωρο παραπέμπεται όποιος συλληφθεί να οδηγεί χωρίς άδεια οδήγησης. Αναλυτικότερα, στο Αυτόφωρο θα οδηγείται όποιος οδηγεί χωρίς ποτέ να έχει εκδοθεί στο όνομά του άδεια οδήγησης ή έχει λήξει η ισχύς της και δεν έχει ανανεωθεί ή έχει αφαιρεθεί προσωρινά λόγω παράβασης του ΚΟΚ (υπέρβαση ορίου ταχύτητας, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.).

Η επαπειλούμενη ποινή είναι μέχρι ένα έτος φυλάκιση και διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να ψηφιστεί τροπολογία με την οποία εξαλείφεται το αξιόποινο της παράβασης. Δηλαδή, καταργείται το Αυτόφωρο για όποιον συλληφθεί να οδηγεί χωρίς άδεια οδήγησης και επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ, ενώ παράλληλα αδρανοποιείται το αυτοκίνητο (αφαιρούνται επιτόπου οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας) για 30 ημέρες ή έως ότου πληρωθεί το πρόστιμο.

Θλιβερά στατιστικά

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., κατά το περασμένο έτος βρέθηκαν 79.000 άτομα να οδηγούν χωρίς να έχουν άδεια οδήγησης είτε επειδή ποτέ δεν είχαν εκδώσει άδεια οδήγησης είτε τους είχε αφαιρεθεί λόγω παράβασης του ΚΟΚ (υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση κόκκινου σηματοδότη κ.λπ.) ή είχε λήξει η ισχύς της άδειας και δεν την είχαν ανανεώσει.

Στην τελευταία αυτή περίπτωση, δηλαδή αν δεν έχει ανανεωθεί η άδεια οδήγησης, αυτό εκλαμβάνεται ως ότι δεν έχει καν ο οδηγός άδεια, ανεξάρτητα αν κατά το παρελθόν είχε. Τα σκήπτρα της παραβατικότητας τα κατέχει η Αθήνα, καθώς σε μπλόκα της Τροχαίας βρέθηκαν 21.935 οδηγοί που δεν είχαν άδεια οδήγησης. Ακολουθεί η Θεσσαλονίκη με 15.083 οδηγούς χωρίς δίπλωμα, οι οποίοι μάλιστα ήταν στην πλειονότητά τους νέοι μέχρι 30 ετών.

Τρίτη σε παραβατικότητα είναι η Κρήτη, όπου εντοπίστηκαν 8.077 άτομα να οδηγούν χωρίς δίπλωμα, και τέταρτη η Δυτική Ελλάδα, με 5.258 οδηγούς που στερούνται άδειας οδήγησης. Στον κατάλογο ακολουθεί η Θεσσαλία με 5.080 παραβατικούς οδηγούς, ενώ αρκετά κοντά είναι η Πελοπόννησος με 5.061. Την ίδια στιγμή στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν 3.910 άτομα να οδηγούν χωρίς άδεια, στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη 3.690, στην Κεντρική Μακεδονία 3.592, στην Ηπειρο 1.839 και στα Ιόνια Νησιά 1.977. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι ακόμα και στην περιοχή του Αγίου Ορους καταγράφηκαν 9 οδηγοί χωρίς δίπλωμα.

πληροφορίες από protothema.gr

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

xristos anesti karta iliakanea

This will close in 20 seconds