Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpantounassketo
auto moto news gr logo

Αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες: Πώς θα λειτουργήσει – Η «μεγάλη δημοσκόπηση» και τα σημαντικά δεδομένα

dimosio ergasia ypallilos

Η πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr είναι ήδη ανοιχτή – Οι πολίτες κρίνουν, μεταξύ άλλων, ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, Κτηματολόγιο, Αστικές Συγκοινωνίες, ηλεκτρονική συνταγογράφηση αλλά και υπηρεσίες των δήμων

«Αποκαλυπτήρια» για την αξιολόγηση των δημοσίων υπηρεσιών από τους πολίτες θα γίνουν σήμερα το πρωί στη σύσκεψη που έχει συγκαλέσει στο Μέγαρο Μαξίμου ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τους συναρμόδιους υπουργούς Εσωτερικών Θεόδωρο Λιβάνιο και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου, οι οποίοι στη συνέχεια θα εξειδικεύσουν και τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας σε συνέντευξη Τύπου.

Η πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr είναι ήδη ανοιχτή από χθες και οι πολίτες μπορούν να εισέρχονται με τους προσωπικούς τους κωδικούς. Στο νέο σύστημα αξιολόγησης θα συμμετάσχουν περίπου 4 εκατομμύρια πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, ενώ οι πολίτες καλούνται να αξιολογήσουν σε μια κλίμακα από το 0 ως το 10 μια σειρά υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά και μια σειρά παρεχόμενων υπηρεσιών από αυτές.

Για παράδειγμα, μόλις μπαίνει κανείς στην πλατφόρμα, ζητείται η γνώμη του για την ΑΑΔΕ, τον ΕΦΚΑ, τη ΔΥΠΑ, το Κτηματολόγιο, τις Υπηρεσίες Αδειών Μεταναστών και τις Αστικές Συγκοινωνίες. Οι πολίτες ερωτώνται επίσης για τις ψηφιακές υπηρεσίες του gov.gr, το myHealth, την ηλεκτρονική συνταγογράφηση και τις ψηφιακές υπηρεσίες του Κτηματολογίου.

Οι πολίτες επίσης καλούνται να εκφέρουν γνώμη για υπηρεσίες του gov.gr, όπως η υπεύθυνη δήλωση, το αντίγραφο ποινικού μητρώου, το ραντεβού για την έκδοση αστυνομικής ταυτότητας, το Gov Gr Wallet και πολλά άλλα. Επίσης, στο μικροσκόπιο τίθενται και οι υπηρεσίες της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως η κατάσταση της καθαριότητας, η κατάσταση του οδικού δικτύου, οι ψηφιακές υπηρεσίες του δήμου, ο ηλεκτροφωτισμός κ.ο.κ.

Τέλος, οι πολίτες καλούνται να απαντήσουν βιωματικά ποιες δημόσιες υπηρεσίες έχουν επισκεφθεί ή χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες, αλλά και αν έχουν παιδί ή παιδιά σε νηπιαγωγείο ή σε κάποια σχολική βαθμίδα. Ερωτώνται επίσης ποια άλλη υπηρεσία του δημοσίου θα ήθελαν να ψηφιοποιηθεί.

Η μεγαλύτερη δημοσκόπηση

Αρμόδιες κυβερνητικές πηγές κάνουν λόγο για τη «μεγαλύτερης κλίμακας δημοσκόπηση» που έχει γίνει αναφορικά με την άποψη των πολιτών για τη δημόσια διοίκηση, αλλά και για πολύ κρίσιμα δεδομένα που θα συλλέγουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κυβερνητικός σχεδιασμός προβλέπει να στέλνεται ερωτηματολόγιο ανά εξάμηνο, πιθανότατα κάθε Απρίλιο-Μάιο και κάθε Οκτώβριο- Νοέμβριο, «χτίζοντας» σταδιακά μία βάση δεδομένων για όλες τις αξιολογούμενες υπηρεσίες.

Με βάση αυτόν τον τρόπο αξιολόγησης, θα εντοπίζονται υπηρεσίες ή διαδικασίες που έχουν χαμηλή βαθμολογία, ενώ θα προκύπτει και γιατί οι πολίτες βάζουν «χαμηλό βαθμό» στην παρεχόμενη υπηρεσία και η Πολιτεία θα μπορεί να σχεδιάσει στοχευμένες βελτιώσεις.

Παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα ανάλυσης των αποτελεσμάτων ανά αξιολογούμενη υπηρεσία, ανά χωρική περιοχή (δήμο, περιφέρεια, ακόμα και ανά ταχυδρομικό κώδικα) και ανά ηλικιακή ομάδα.

Νέο σύστημα

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το σύστημα που θα δρομολογηθεί επιφέρει μια ουσιαστική «αλλαγή παραδείγματος» στην αξιολόγηση του Δημοσίου που μέχρι πρότινος είχε ως αποτέλεσμα πρακτικά το 98% των δημοσίων υπαλλήλων να αξιολογείται στην κατηγορία του άριστου ή του πολύ επαρκούς.

Το σημείο τομής εντοπίζεται στο 2023, όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το νέο σύστημα αξιολόγησης, το οποίο από φέτος αναμένεται να βελτιωθεί με τη συμμετοχή των πολιτών. Σύμφωνα με πληροφορίες, από τις 166.350 αξιολογήσεις που υποβλήθηκαν, 54.650 υπάλληλοι χαρακτηρίστηκαν αρχικά ως υψηλής απόδοσης, ενώ από την επανεξέταση που έγινε με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης κρίθηκε ότι περισσότεροι από 39.000 εξ αυτών δεν πληρούν τελικά τα κριτήρια υψηλής απόδοσης.

Η αξιολόγηση από τους πολίτες μπαίνει ως επιπλέον «φίλτρο», προκειμένου να γίνεται ακριβέστερη διάγνωση των προβληματικών πεδίων και λειτουργιών του δημοσίου τομέα. Στην κυβέρνηση γνωρίζουν άλλωστε καλά ότι για χρόνια η κοινωνία δυσπιστεί απέναντι στην αξιολόγηση του δημοσίου, συνεπώς εκτιμούν ότι είναι στο χέρι της κυβέρνησης να πείσει ότι μπορεί να επιφέρει αποτελεσματικές τομές στη λειτουργία του.

protothema

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos