Διονύσης Καλαματιανός για τον ΤΟΕΒ Γαστούνης: «Με 5,5 χρόνια καθυστέρηση ξεκινά το έργο»
Όπως ενημερωθήκαμε, υπεγράφη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η σύμβαση της υπογειοποίησης του αρδευτικού δικτύου του ΤΟΕΒ Γαστούνης. Είναι μια θετική εξέλιξη, δεδομένης της κρισιμότητας και αναγκαιότητας του συγκεκριμένου έργου για τον αγροτικό κόσμο της Ηλείας. Αναρωτιόμαστε, όμως, γιατί έπρεπε να περάσουν 5,5 χρόνια, για να υπάρξει αυτή η εξέλιξη; Γιατί υπήρξαν τόσο μεγάλες καθυστερήσεις, που λίγο έλειψαν να οδηγήσουν το έργο σε απένταξη;
Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενέταξε την υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου του ΤΟΕΒ Γαστούνης στο Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014-2020, έχοντας εξασφαλίσει χρηματοδότηση ύψους 17,42 εκατ. ευρώ (δημοσίευση πράξης στις 2-7-2019). Δυστυχώς, στη συνέχεια υπήρξε κωλυσιεργία και αδράνεια της κυβέρνησης ΝΔ, που επηρέασε αρνητικά την πορεία υλοποίησης του έργου. Σε κάθε περίπτωση, ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξει περαιτέρω χρονοτριβή, έτσι ώστε αυτό να υλοποιηθεί προς όφελος των πολλών παραγωγών μας.
Παράλληλα, δεν πρέπει να ξεχνάμε και άλλα σημαντικά έργα για την Ηλεία, που βρίσκονται είτε σε αναμονή, είτε δεν έχουν δρομολογηθεί ακόμα. Πρόκειται για τον εκσυγχρονισμό του φράγματος Πηνειού, για τον οποίο, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, εγκρίθηκε στις 11/6/2019, η ένταξη στο Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2019 του έργου «ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΠΗΝΕΙΟΥ ΓΙΑ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ, ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ-ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΡΓΩΝ ΤΑΜΙΕΥΣΗΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΥΔΡΕΥΣΗΣ τ. ΔΗΜΟΥ ΩΛΕΝΗΣ ΗΛΕΙΑΣ». Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις, δίχως να γνωρίζουμε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συνολικού έργου εκσυγχρονισμού του φράγματος Πηνειού. Επιπλέον, σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του φράγματος Αλφειού και σύμφωνα με το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υφίσταται έργο μελέτης με τίτλο «ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΑΛΦΕΙΟΥ ΓΙΑ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗ, ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ – ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΠΟΛΛΑΠΛΟΥ ΣΚΟΠΟΥ ΜΕ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΣΥΝΟΔΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΜΑΤΕΣΑΙΪΚΟ ΡΕΜΑ ΟΛΥΜΠΙΑΣ», που ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η ένταξή του στο εθνικό ΠΔΕ. Παράλληλα, χρειάζεται να δρομολογηθεί η συνολική υπογειοποίηση του αρδευτικού δικτύου Ηλείας. Όλα αυτά είναι σοβαρά ζητήματα, τα οποία θέτουμε εκ νέου, με πρόσφατη ερώτηση, στους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Δυστυχώς, για τον εκσυγχρονισμό των φραγμάτων Πηνειού και Αλφειού δεν έχει υπάρξει -μέχρι στιγμής- απάντηση, ενώ για την υπογειοποίηση των αρδευτικών δικτύων των ΤΟΕΒ Αμαλιάδας, Α΄ Πύργου, Πελοπίου και Επιταλίου δεν προκύπτει κάποια ουσιαστική εξέλιξη, παρά μόνο γενικολογίες και αοριστολογίες.
Εμείς θα συνεχίσουμε να πιέζουμε στην κατεύθυνση υλοποίησης κρίσιμων έργων για τον πρωτογενή τομέα της Ηλείας και τους ανθρώπους του. Έργων που προσφέρουν ασφάλεια, αντιμετωπίζουν τη λειψυδρία και ξηρασία -με περιορισμό σπατάλης αρδευτικού νερού-, μειώνουν το κόστος άρδευσης και κατ’ επέκταση το κόστος παραγωγής. Δυστυχώς, τα πεπραγμένα της κυβέρνησης και στον τομέα των εγγειοβελτιωτικών έργων στην Ηλεία, δεν μας κάνουν αισιόδοξους ως προς τον σχεδιασμό, την πορεία και τον χρόνο υλοποίησής τους. Ο τόπος μας δεν αντέχει άλλες καθυστερήσεις και ακυρώσεις.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.