
Διονύσης Καλαματιανός: «Σοβαρές οι ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα Νηπιαγωγεία»

Την ανάγκη κάλυψης των κενών στην Προσχολική Εκπαίδευση και στην Παράλληλη Στήριξη επισημαίνουν με ερώτησή τους προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, μεταξύ των οποίων ο Γραμματέας της ΚΟ, Διονύσης Καλαματιανός.
Μετά την ολοκλήρωση της Α΄ Φάσης προσλήψεων για το σχολικό έτος 2025-2026, παρατηρείται σημαντικός αριθμός κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το γεγονός αυτό έχει επισημανθεί από πολλούς εκπαιδευτικούς φορείς, διαφόρων ειδικοτήτων. Προκύπτει, λοιπόν, έντονη ανησυχία σχετικά με την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων καθώς και με την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στη δημόσια εκπαίδευση.
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (ΠΕ60), στην Προσχολική Εκπαίδευση, η Α΄ Φάση προσλήψεων κάλυψε λιγότερο από το 40% των πραγματικών λειτουργικών κενών. Αποτέλεσμα είναι τα Νηπιαγωγεία να ξεκινήσουν με σοβαρά προβλήματα. Ήδη παρατηρούνται υπεράριθμα τμήματα, με έναν μόνο εκπαιδευτικό να διαχειρίζεται 25 και πλέον παιδιά, όταν σύμφωνα με τις διεθνείς παιδαγωγικές πρακτικές, το ανώτατο όριο μαθητών στην Προσχολική Αγωγή δεν πρέπει να ξεπερνά τους 15. Ή κατάσταση είναι
ακόμη δυσκολότερη στα μονοθέσια Νηπιαγωγεία, όπου ο εκπαιδευτικός καλείται να ανταπεξέλθει δίχως υποστήριξη, με κινδύνους ακόμη και για τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
Ταυτόχρονα, η υποστελέχωση θα οδηγήσει σε αδυναμία λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων, με σοβαρές συνέπειες για χιλιάδες οικογένειες εργαζομένων γονέων.
Σε ότι αφορά την Ειδική Αγωγή, η εικόνα είναι εξίσου ανησυχητική, με μόλις το 25% των εγκεκριμένων γνωματεύσεων ΚΕΔΑΣΥ για Παράλληλη Στήριξη να έχει καλυφθεί στην Α΄ Φάση προσλήψεων. Αυτό σημαίνει ότι χιλιάδες μαθητές με αναγνωρισμένες εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν μένει χωρίς την αναγκαία υποστήριξη. Στρεβλώσεις παρατηρούνται και για τα Τμήματα Ενταξης καθώς σύμφωνα με τις προβλέψεις του νέου νόμου, σε σχολικές μονάδες με έως 60 μαθητές, θα υπάρχει μόλις ένας εκπαιδευτικός για όλα τα παιδιά με ανάγκες ένταξης, ανεξαρτήτως αριθμού και επιπέδου υποστήριξης.
Προφανώς, όλα τα παραπάνω αποτελούν πολύ σοβαρά ζητήματα, για τα οποία η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού οφείλει να δώσει ξεκάθαρες εξηγήσεις.
Καλείται, λοιπόν, η αρμόδια Υπουργός να απαντήσεις στα εξής:
Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσει το Υπουργείο ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης στελέχωση των Νηπιαγωγείων και η απρόσκοπτη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων;
Για ποιον λόγο καλύφθηκε λιγότερο από το 40% των πραγματικών αναγκών σε Προσχολική και Ειδική Αγωγή στην Α΄ Φάση προσλήψεων;
Πώς προτίθεται να καλύψει το σύνολο των εγκεκριμένων γνωματεύσεων ΚΕΔΑΣΥ για Παράλληλη Στήριξη, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα ευρωπαϊκά κονδύλια;
Σκοπεύει να επανεξετάσει τις προβλέψεις του νέου νόμου για τα Τμήματα Ενταξης, ώστε να μην υπονομεύεται η εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη και η ουσιαστική συμπερίληψη των μαθητών;
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.