Δοκιμή: Yamaha XSR 900 GP
Όσο κι αν έχει προοδεύσει η μοτοσικλέτα, έχουν μπει τεχνολογίες αιχμής στα δίκυκλα και οι επιδόσεις έχουν εκτοξευτεί κατακόρυφα, πάντα όταν εμφανίζεται μπροστά μας ένα vintage αγωνιστικό μοντέλο από τη χρυσή δίχρονη εποχή, τότε τα ξεχνάς όλα. Σίγουρα αυτό συμβαίνει στους 40 και άνω που πρόλαβαν αυτήν την εποχή, αλλά και οι νεότεροι έχουν πάρει μια γεύση από την… γλυκιά κάπνα των δίχρονων που ακόμα προκαλούν ρίγος.
Τη δεκαετία του 1980 και 1990 οι αγωνιστικές ρεπλίκες μεσουρανούσαν στις βιτρίνες των καταστημάτων. Στις μέρες μας κάτι τέτοιο δεν ισχύει και όποιος τολμήσει να βγάλει στην παραγωγή μια τέτοια έκδοση θα το κάνει σε πολύ περιορισμένο αριθμό.
Η Yamaha ωστόσο δεν είναι «κάποια εταιρεία». Έχει αποδείξει ότι σέβεται την αγωνιστική της κληρονομιά τιμώντας συχνά παλαιούς αστέρες της και δημιουργώντας Λέσχες όπως η Yamaha Racing Heritage Club που φέρνει όλες τις vintage μοτοσικλέτες του παρελθόντος, από όλο τον κόσμο, κάτω από την ομπρέλα της.
Αυτό όμως που σφράγισε αυτήν τη φιλοσοφία ήταν να προσθέσει στην γκάμα των Sport Heritage μοντέλων της την XSR 900 GP. Αυτή την κίνηση θα την χαρακτήριζε κανείς Κίνηση Ματ!
Όμορφη, είσαι όμορφη…
Δύο είναι τα σημεία που μπορεί κανείς να σταθεί περισσότερο στην XSR 900 GP. Το ένα είναι η εμφάνιση και το δεύτερο η οδηγική συμπεριφορά. Στον τομέα της εμφάνισης τα λόγια είναι περιττά καθώς η εικόνα μιλάει από μόνη της.
Η μοτοσικλέτα της Yamaha αντλεί έμπνευση από τις αγωνιστικές YZR500 της δεκαετίας του 1980 και 1990. Η βάση της είναι η κλασική XSR 900, ωστόσο στην έκδοση GP φοράει φέρινγκ και έχει κλιπόν αντί για τιμόνι.
Η ομάδα σχεδιασμού της Yamaha που ανέλαβε την GP είχε πραγματικά μεγάλα κέφια καθώς κάθε λεπτομέρεια της μοτοσικλέτας έχει γίνει με μεράκι. Η μάσκα εμπρός είναι στρογγυλεμένη στα πρότυπα των αγωνιστικών των 80’s και διαθέτει κίτρινο number plate.
Λεπτομέρειες όπως οι αεροδυναμικές προεκτάσεις στα πλευρικά της μάσκας, οι καθρέπτες στο τιμόνι, η βάση στο εσωτερικό της ζελατίνας είναι μερικά από αυτά που παρατηρεί κανείς με την πρώτη, ενώ η ουρά είναι το highlight της XSR 900 GP με τετραγωνισμένη μορφή και κίτρινο number plate. Το φινίρισμα είναι εκπληκτικό, πολύ υψηλού επιπέδου και η ποιότητα κατασκευής άψογη.
Την αίσθηση νοσταλγίας ενισχύει ακόμα περισσότερο η TFT οθόνη 5 ιντσών η οποία στα γραφικά της έχει ένα μεγάλο στροφόμετρο στο κέντρο και γκρι-σαγρέ background όπως ακριβώς ήταν οι αγωνιστικές μοτοσικλέτες των 90’s.
CP3 κινητήρας και τα μυαλά στα κάγκελα
Όπως είπαμε η έκδοση GP βασίζεται στην XSR 900, κάτι που σημαίνει ότι ο κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος CP3 τω 890 κ.εκ. Το σύνολο αποδίδει 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 93 Nm ροπής στις 7.000 σ.α.λ. και συνοδεύεται από σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα όπως traction control με ευαισθησία στις κλίσεις, σύστημα ABS Στροφής, σύστημα ελέγχου ανύψωσης του εμπρός τροχού και προγράμματα οδήγησης.
Όλα είναι πλήρως ρυθμιζόμενα και ο αναβάτης μπορεί να τα φέρει στα μέτρα του. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6τάχυτο και διαθέτει quickshifter 3ης γενιάς και συμπλέκτη ολίσθησης A&S.
Το συγκεκριμένο μοτέρ είναι γνωστή ποσότητα. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα μηχανικά σύνολα γενικά στον κόσμο της μοτοσικλέτας το οποίο ταιριάζει πολύ και στη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Ροπάτος από το μηδέν με ισχυρές μεσαίες και γεμάτες υψηλές στροφές είναι έτοιμο να διασκεδάσει τον αναβάτη και να ανεβάσει την αδρεναλίνη στα ύψη.
Ο ψεκασμός με εξαίρεση το πρώτο άγγιγμα, δουλεύει με τρομερή ακρίβεια και μπορείς να τον εκμεταλλευτείς ιδανικά σε δρόμο και πίστα. Λόγω της αυξημένης του ροπής στις μεσαίες στροφές κάνει την οδήγηση πολύ πιο εύκολη καθώς δεν χρειάζεται να «κυνηγάς» το στροφόμετρο για να κινηθείς γρήγορα.
Και από κατανάλωση δεν πάει άσχημα καθώς στη διάρκεια της δοκιμής κρατήθηκε στα επίπεδα του 5,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Όλα τα λεφτά στο δρόμο
Η μεγαλύτερη ποιότητα της Yamaha XSR 900 GP κάνει την εμφάνισή της όταν αρχίσεις να κινείσαι στο δρόμο. Το εξαιρετικό αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox σε συνδυασμό με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KYB και τα φρένα είναι πανίσχυρα με δίσκους 298 χιλ. εμπρός και 4πίστονες δαγκάνες.
Οι τροχοί είναι ένα από τα μυστικά της καλής συμπεριφοράς της μοτοσικλέτας καθώς είναι αλουμινένιοι, ελαφριοί με τεχνολογία SpinForged που ενισχύουν την ευελιξία και την αίσθηση σταθερότητας μέσα στη στροφή. Το βάρος της μοτοσικλέτας είναι 200 κιλά και το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 14 λίτρα.
Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας αμέσως γέρνεις προς τα εμπρός για να πιάσεις τα κλιπόν, ενώ τα πόδια τοποθετούνται στα ψηλότερα τοποθετημένα μαρσπιέ. Η θέση οδήγησης δεν είναι απαγορευτική όπως ένα καθαρόαιμο supersport, είναι πιο άνετη, αλλά εξακολουθεί να σε φέρνει σε σκυφτή στάση.
Η μαγεία της XSR 900 GP βρίσκεται στην ευκολία με την οποία μπορείς να κινηθείς παντού. Μπορεί να είναι ένα demi-supersport μοντέλο, αλλά μπορείς να κατέβεις στο κέντρο και να κάνεις μια χαλαρή βόλτα πανεύκολα.
Τα ωραία ωστόσο ξεκινούν όταν αρχίσουν οι στροφές σε δρόμο και πίστα. Η μοτοσικλέτα είναι σχεδιασμένη για να προσφέρει συγκινήσεις και αναπόφευκτα όταν αρχίσεις να οδηγείς πιο σβέλτα αμέσως όλα κουμπώνουν μεταξύ τους. Το πλαίσιο χαρίζει ευελιξία και ισορροπημένη στιβαρότητα, οι αναρτήσεις εμπνέουν εμπιστοσύνη και πληροφορούν σωστά, ενώ τα φρένα είναι πάντα εκεί για να σε βοηθήσουν ακόμα και σε ακραίες καταστάσεις.
Φρενάρεις με δύναμη πριν την είσοδο της στροφής και η μοτοσικλέτα μένει καρφωμένη στην άσφαλτο. Με ένα μικρό άγγιγμα στο εσωτερικό κλιπόν η μοτοσικλέτα γέρνει ανάλαφρα και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία βρίσκεσαι μια ανάσα από την άσφαλτο σαν τον… Βαλεντίνο Ρόσι. Με ακρίβεια διατηρεί τη γραμμή που έχεις χαράξει και θα σε συγχωρέσει αν το παρακάνεις χάρη στα τεράστια περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και στο όριο.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι η έξοδος καθώς ο βραβευμένος CP3 σου επιτρέπει να «πάρεις» το γκάζι από… χθες και να επιταχύνεις προοδευτικά ακόμα και με μεγάλες κλίσεις. Σούζα ισχύος και καθάρισες! Μόνο η κάπνα από τη διχρονίλα λείπει…
Η Yamaha XSR 900 GP κάθε άλλο παρά sport heritage μπορεί να χαρακτηριστεί. Οδηγικά, είναι μια κανονικότατη supersport μοτοσικλέτα και μάλιστα από τις πιο διασκεδαστικές που υπάρχουν.
Το αγκάθι
Θα ήταν ασέβεια να αναφέρουμε κάποιο περίεργο σε αυτήν τη μοτοσικλέτα. Αν ήταν κάτι που χρειάζεται συνήθεια είναι η απόκριση στο γκάζι στο πρώτο άνοιγμα του γκαζιού που είναι λίγο απότομο.
Με λένε XSR, αλλά είμαι GP
Η Yamaha έχει μεράκι. Αυτό το γνωρίζαμε, αλλά μοτοσικλέτες σαν την XSR 900 GP απλά το επιβεβαιώνουν. Η vintage style σπορ μοτοσικλέτα από όλες τις απόψεις είναι ένα εικονικό μοντέλο. Μια πανέμορφη σχεδιαστικά μοτοσικλέτα από πάνω και μια εκπληκτική οδηγικά μοτοσικλέτα κάτω από το κουστούμι. Ο συνδυασμός λοιπόν των δύο μυρίζει μπαρούτι και όταν το φιτίλι της οδήγησης ανάψει, η έκρηξη είναι εντυπωσιακή.
Μπορεί η Yamaha XSR 900 GP να μην μυρίζει καμμένο λάδι και να μην βγάζει λευκό καπνό όπως τα δίχρονα μιας άλλης εποχής, αλλά σίγουρα έχει τα ίδια αγριεμένα ένστικτα που πάντα συνόδευαν την Yamaha.
Όλα τα στοιχεία της Yamaha XSR 900 GP ΕΔΩ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha XSR 900 GP
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά, CP3
Κυβισμός: 890 κ.εκ.
Ισχύς: 119 PS / 10.000 rpm
Ροπή: 93 Nm / 7.000 rpm
Κιβώτιο: 6τάχυτο με quickshifter
Πλαίσιο: Αλουμινένιο Deltabox
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Φρένα: Δύο δίσκοι 298 χιλ. με ABS
Τροχοί: 17 ιντσών SpinForged
Βάρος: 200 kg
Μεικτή κατανάλωση: 5,8 Lt/100 km
Τιμή πώλησης: 13.900 ευρώ
Εξοπλισμός αναβάτη – MOTO MARKET
Κράνος: MT Jarama SV (145,00 ευρώ)
Μπουφάν: Nordcode Himalayan 4-Εποχών (269,90 ευρώ)
Παντελόνι: Nordcode Jeans Evo (99,80 ευρώ)
Γάντια: Nordcode Smart military (29,90 ευρώ)
Μπότες: Forma Genesis (134,90 ευρώ)
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.