Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

giannikopoulos
antonopoulos autokintita 6x10 cmyk
locomotive gif output g3t4JV

ΔΣ Τοπικού Συμβουλίου Κατακόλου: Τα αιτήματα- όροι και οι κόκκινες γραμμές σχετικά με τη διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του λιμανιού του Κατακόλου σε ιδιώτες επενδυτές

katakolooo

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η παραχώρηση του λιμανιού του Κατακόλου από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτες επενδυτές έχει αναστατώσει τους κατοίκους ,τους επαγγελματίες ,τους λιμενεργάτες και τους αλιείς ,δικαιολογημένα προσβλέπουν σε ένα αβέβαιο μέλλον για το λιμάνι και την περιοχή.

Κάνοντας διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και με τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία της παραχώρησης και τους υποψηφίους επενδυτές τους οποίους αποκρύπτει επιμελώς το ΤΑΙΠΕΔ , το Τοπικό Συμβούλιο Κατακόλου έχει να προτείνει τα κάτωθι :

investment red long banner

Το Τοπικό Συμβούλιο Κατακόλου και οι φορείς που ασχολούνται επαγγελματικά με το λιμάνι ουδέποτε συμφώνησαν με την ιδέα της παραχώρησης του λιμανιού σε ιδιώτες . Το 2012 έγιναν δύο προσφυγές στο ΣτΕ για τη μη νόμιμη παραχώρηση του λιμανιού και του χώρου της μαρίνας στο ΤΑΙΠΕΔ λόγω ότι ήταν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και όχι Α.Ε. . Οι προσφυγές έγιναν από το λιμενικό Ταμείο και από τους επαγγελματικούς φορείς που είχαν έννομο συμφέρον (σωματείο λιμενεργατών, ναυτικοί πράκτορες και άλλοι .Ταυτόχρονα είχαν γίνει προσφυγές από τα δημοτικά λιμενικά ταμεία της Ρόδου ,της Κω , του Αγίου Νικολάου Κρήτης και της Μυκόνου.

Η προσφυγή απορριφθεί επί της ουσίας γιατί ήταν μνημονιακός όρος. Σήμερα μετά από 13 χρόνια επανέρχεται στο προσκήνιο η παραχώρηση σε ιδιώτη . Τα λιμάνια από γεωστρατηγικής και οικονομικής άποψης είναι για την περιοχή αναντικατάστατα λόγω γεωγραφικής θέσης αντίθετα με τα αεροδρόμια και τους αυτοκινητόδρομους . Στην Ευρώπη κανένα μεγάλο λιμάνι δεν έχει παραχωρηθεί εξ’ολοκλήρου σε ιδιώτη (Βενετία ,Γένοβα, Βαρκελώνη, Αμβούργο, Νάπολι κλπ.) .

Υπάρχει ένα περιφερειακό συμβούλιο που χαράζει την στρατηγική και μελλοντική ανάπτυξη του ανάλογα με τις απαιτήσεις και ανάγκες της περιοχής τους παραχωρούνται μόνο τμήματα για ορισμένα χρόνια και για ορισμένη χρήση.Είναι παγκόσμια και πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία η παραχώρηση ολόκληρού του λιμανιού . Αυτό ήταν το αποτέλεσμα κυβερνητικών χειρισμών που τα μετέτρεψαν σε ΑΕ και τα υποβάθμισαν ώστε σήμερα να έρχεται ο ΣΩΤΗΡΑΣ επενδυτής να τα εκμεταλλευτεί και να τα αναπτύξει .

Στο λιμάνι μας από το 2014 μέχρι σήμερα δεν έγινε κανένα έργο αναβάθμισης παρόλο που υπάρχει μία ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της τάξεως 92,5 % και άλλες κρατικές επιχορηγήσεις για έργα στο σύνολο 13 εκατομ. Ευρώ . Το μοναδικό επίτευγμα που έχει γίνει από την Περιφέρεια είναι η ένταξη τους στα νέα ΕΣΠΑ και στην ουσία να μην εντάσσονται νέα έργα απαραίτητα για την λειτουργία και την ασφάλεια του . Το αποτέλεσμα είναι να φτάνουμε στο σημείο οι συνδημότες μας αγανακτισμένοι από την στασιμότητα και την κακή διαχείριση να δέχονται ανεπιφύλακτα και χωρίς κανένα ενδοιασμό τον ιδιώτη επενδυτή .

Από το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία γνωρίζουμε ότι ο επενδυτής πρέπει να αποδείξει ότι έχει την εμπειρία και δυνατότητα να διαχειριστεί τουλάχιστον 200.000 επιβάτες ετησίως.
Το ερώτημα που γεννιέται είναι αν στην σύνθεση της εταιρείας που θα διαχειριστεί το λιμάνι θα υπάρχει εταιρεία κρουαζιέρας ή εταιρεία διαχείρισης τερματικού σταθμού ( τέρμιναλ); Εδώ υπάρχει μια μεγάλη διαφορά αν είναι μία ή ακόμα καλύτερα περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας ( όπως στη Νάπολι και στη Βαρκελώνη) το κακό μετριάζεται, διότι αυτές επενδύουν περισσότερο για την εξυπηρέτηση τους και λιγότερο για την κερδοφορία τους .

Σε αντίθετη περίπτωση αν στο σχήμα συμμετέχει εταιρεία διαχείρισης τερματικού σταθμού ( τέρμιναλ) είμαστε κυριολεκτικά αντίθετοι ως προς την παραχώρηση διότι ο στόχος τους είναι μόνο η μεγαλύτερη απόδοση της επένδυσης τους . Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ συμπεριέλαβε στο διαγωνισμό και το παλιό λιμάνι της Πάτρας . Η Πάτρα έχει ανύπαρκτη κρουαζιέρα και από ότι γνωρίζουμε από τις εταιρείες κρουαζιέρας δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Φοβόμαστε ότι οι συνήθης πολιτικές πιέσεις που θα πέσουν ,οι ασυμφωνίες και τα προσκόμματα θα είναι εις βάρος της
αναπτυξιακής πορείας του Κατακόλου και τις περιοχής . Για εμάς η κοινή παραχώρηση αποτελεί κόκκινη γραμμή.

Το τρίτο θέμα είναι η παραχώρηση να γίνει με συγκεκριμένη αναπτυξιακή πρόταση που θα καθορίζει και το χρόνο της παραχώρησης . Εμείς δεν θα θέλαμε να πέσουμε στην παγίδα του λιμανιού του Ηρακλείου που ξεπουλήθηκε στην εταιρεία GRIMALDI για 38 χρόνια έναντι 80 εκατ. Ευρώ ,χωρίς καμία δέσμευση αναπτυξιακών έργων και χωρίς κανένα ανταποδοτικό τέλος στην τοπική κοινωνία . Σκεφτείτε ότι ο τελευταίος προυπολογισμός ήταν 7,5 εκατ. Ευρώ. Η δική μας αναπτυξιακή πρόταση που πρέπει να συμπεριληφθεί στην παραχώρηση είναι :

1. Η αναγκαία αναθεώρηση του ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ διότι έχουν περάσει 15 χρόνια από την σύνταξή του και οι σύγχρονες απαιτήσεις του λιμανιού έχουν αλλάξει . Πρέπει να καταργηθεί η νέα προβλήτα
κρουαζιερόπλοιων που είχε προβλεφθεί στο χώρο της μαρίνας διότι ο σημερινός επισκέπτης τουρίστας απεχθάνεται τους τόπους που υπάρχει υπερτουρισμός .Το Κατάκολο και η Αρχαία Ολυμπία δε δύναται να διαχειριστεί ταυτόχρονα πάνω από 3 κρουαζιερόπλοια ( 10000 επισκέπτες ) .

2. Απαραίτητη η κατασκευή της νέας μαρίνας που θα παρέχει ασφάλεια από πλευρά κυματισμού και που θα έχει χερσαία έκταση άνω των 40 στρεμμάτων όπου θα υπάρχει χώρος για την διαχείμασή σκαφών , αθλητικές δραστηριότητες καρνάγιο και ότι άλλο προβλέπει μια σύγχρονη μαρίνα .Αν η κατασκευή της είχε ξεκινήσει μέχρι σήμερα θα είχαμε μια κρατική χρηματοδότηση πάνω από 90% από το ταμείο ανάκαμψής (βλέπε μαρίνα Ναυπλίου με προϋπολογισμό 9 εκατ. Ευρώ .

3. Είναι ζωτικής σημασία για το Κατάκολο να μην παραχωρηθεί τμήμα τουλάχιστον 8 στρεμμάτων από το σύνολο 20 στρεμμάτων της σημερινής μαρίνας και να παραμείνει στο Δήμο για πάρκινγκ .Ως
επίσης τμήμα του θαλασσίου χώρου για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους επαγγελματίες αλιείς και τα μικρά σκάφη αναψυχής .

4. Να μη παραχωρηθεί ο χώρος τραπεζοκαθισμάτων των παραλιακών καταστημάτων και να παραμείνει στο Δήμο για να μη χαθεί η γραφικότητα .

5. Το απεντομωτήριο και ένα τμήμα του περιβάλλοντος χώρου και το γραφείο του Σωματείου λιμενεργατών να παραμείνουν στο Δήμο. Στο απεντομωτήριο υπάρχει τρέχουσα χρηματοδότηση για χρήση μουσείου αρχαίας τεχνολογίας ,μουσείο σταφίδας καθώς και για χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων .

6. Η εξωτερική ενίσχυση της βάσης του προσήνεμου μόλου διότι τμήμα του εσωτερικά υφίσταται καθίζηση .Αξιοποίηση του μόλου μήκους 500 μέτρων .

7. Υποχρέωση του επενδυτή για ανταποδοτικά τέλη στη κοινότητα Κατακόλου (νερά , απορρίμματα κλπ.) .

8. Η πρόσληψή από τον Δήμο εταιρείας συμβούλων που έχει την εμπειρία σε διαπραγματεύσεις παραχώρησης τέτοιου είδους διότι κανείς δεν έχει την εμπειρία . Από τα μέχρι σήμερα δεδομένα αυτά αποτελούν αδιαπραγμάτευτές κόκκινες γραμμές .

ΤΟ Δ.Σ. Τ.Σ. ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

GIANNIKOPOULOS ELAIOTRIBIO 2X5 copy(1)

This will close in 20 seconds