Δυτ. Ελλάδα: Μειώθηκαν τα θανατηφόρα τροχαία το φετινό Μάρτιο – Αναλυτικά στοιχεία από την ΕΛ.ΑΣ.
Μηνιαίος απολογισμός της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας στα θέματα οδικής ασφάλειας
Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν στα θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μήνα Μαρτίου του έτους 2024, στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.
Α. Τροχαία ατυχήματα
Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας, σημειώθηκαν 19 τροχαία ατυχήματα έναντι 29 τον Μάρτιο του έτους 2023. Ειδικότερα σημειώθηκαν :
- 2 θανατηφόρα δυστυχήματα έναντι 4 τον Μάρτιο του έτους 2023.
- 2 τροχαία ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό έναντι 3 τον Μάρτιο του έτους 2023.
- 15 τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμων έναντι 22 τον Μάρτιο του έτους 2023.
Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν στην Περιφέρειά μας καταγράφηκαν συνολικά 28 παθόντες έναντι 35 τον Μάρτιο του έτους 2023:
Ειδικότερα καταγράφηκαν :
- 2 θανάσιμα τραυματισμένοι έναντι 4 τον Μάρτιο του έτους 2023.
- 2 σοβαρά τραυματίες έναντι 3 τον Μάρτιο του έτους 2023.
- 24 ελαφρά τραυματίες έναντι 28 τον Μάρτιο του έτους 2023.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν :
- Οδήγηση υπό την επήρεια μέθης
- Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς
Β. Δράσεις τροχονομικής αστυνόμευσης
Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή των ατυχημάτων σε όλο το οδικό της δίκτυο.
Ενδεικτικά, το μήνα Μάρτιο του έτους 2024 συγκροτήθηκαν από τις Υπηρεσίες Τροχαίας 321 συνεργεία αλκοολομέτρησης, ενεργήθηκαν 5.552 έλεγχοι διερεύνησης μέθης και διαπιστώθηκαν 186 παραβάσεις.
Επιπλέον, το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν εκτός των άλλων και 3.799 επικίνδυνες παραβάσεις.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν :
2.072 | για υπερβολική ταχύτητα |
401 | για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση |
400 | για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση |
95 | για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα |
44 | για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση |
31 | για παραβίαση προτεραιότητας |
118 | για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη |
37 | για αντικανονικό προσπέρασμα |
40 | για μη χρήση παιδικών καθισμάτων |
298 | για Κ.Τ.Ε.Ο. |
131 | για οδήγηση με φθαρμένα ελαστικά |
132 | για επικίνδυνους ελιγμούς κατά την οδήγηση |
Γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας, με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και την κατάσταση του οδοστρώματος ακολουθώντας πάντα τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και στον έλεγχο του οχήματος.
- Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
- Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας.
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας.
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
- Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
- Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
- Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ.
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς.
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.