Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

giannikopoulos
kea gif output R2qE26
gif droggitis

Εγκρίθηκε από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ η πώληση F-35 στην Ελλάδα – Η Ανδραβίδα θα είναι τελικά η «φωλιά» των υπερσύγχρονων μαχητικών

f35greece
iliaki symvouleftiki

Η αναβάθμιση του Αεροδρομίου της Ανδραβίδας, που εξήγγειλε στις προεκλογικές του ομιλίες από την Ηλεία τον περασμένο Μάιο ο Πρωθυπουργός της Χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, αποτελεί μια επένδυση που θα δημιουργήσει υποδομές τέτοιες όχι μόνο για τις υπηρεσίες της ίδιας της Αεροπορικής Βάσης αλλά και ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής.

 Η Ανδραβίδα αποτελεί το ορμητήριο των ‘’γερόλυκων’’ της Πολεμικής Αεροπορίας F-4 Phantom της 338 Πολεμικής Μοίρας ‘’ΑΡΗΣ’’ τα οποία σύμφωνα με τον σχεδιασμό της HAF αναμένεται να αποσυρθούν έως τα τέλη της δεκαετίας

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε την πώληση έως και 40 μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Ελλάδα έναντι 8,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ενέκρινε την πώληση έως και 40 μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Ελλάδα έναντι 8,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η αμερικανική κυβέρνηση άναψε το πράσινο φως παράλληλα με την πώληση 40 F-16 στην Τουρκία έναντι 23 δισεκ. δολαρίων.

Ειδικότερα, το πρώτο καθοριστικό βήμα για την πώληση των μαχητικών F-35 στην Ελλάδα αλλά και των F-16 στην Τουρκία έγινε το βράδυ της Παρασκευής από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Η αμερικανική κυβέρνηση προχώρησε στην επόμενη φάση, στέλνοντας την επίσημη ειδοποίηση στο Κογκρέσο για την ταυτόχρονη έγκριση της πώλησης νέων μαχητικών αεροσκαφών σε Ελλάδα και Τουρκία.

Είχε προηγηθεί η επικύρωση της ένταξης της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ από την τουρκική βουλή, η επιστολή Μπάιντεν στο Κογκρέσο που πίεζε για την αποδοχή του αιτήματος της Άγκυρας, και η υπογραφή του πρωτοκόλλου ένταξης της Σουηδίας από τον πρόεδρο Ερντογάν.

Με την επίσημη ειδοποίηση στο Κογκρέσο μπαίνει ουσιαστικά τέλος σε έναν διπλωματικό μαραθώνιο που είχε διαρκέσει σχεδόν δύο χρόνια, με φόντο την ενταξιακή πορεία της Σουηδίας αλλά και την απόκτηση νέων μαχητικών από δύο βασικούς συμμάχους της Ουάσιγκτον.

Με δεδομένο ότι μιλάμε για δύο νατοϊκούς συμμάχους, ο νόμος προβλέπει ότι η Επιστολή Προσφοράς και Αποδοχής (LOA) θα σταλεί αντιστοίχως στην Αθήνα και στην Άγκυρα αμέσως μετά το πέρας 15 ημερών.

Στην περίπτωση που δεν υπάρξει κάποια αντίδραση στο Κογκρέσο, η κυβέρνηση έχει την ευχέρεια να στείλει την επιστολή νωρίτερα. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η επιστολή θα πρέπει να θεωρείται επίσημη μετά τον προβλεπόμενο χρόνο, ο οποίος δίνει στους Αμερικανούς νομοθέτες την ευκαιρία να διατυπώσουν ενστάσεις που ενδέχεται να έχουν.

Από εκεί και πέρα, θα ακολουθήσουν διαπραγματεύσεις που θα κρατήσουν μερικούς μήνες για την οριστικοποίηση των τεχνικών λεπτομερειών αλλά και των όρων χρηματοδότησης που θα έχει η κάθε συμφωνία αντίστοιχα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η αμερικανική πλευρά διαβεβαιώνει στις ιδιωτικές συζητήσεις που έχει ότι η συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Βίλνιους, γνωστή και ως το «Πακέτο Μενέντεζ», θα ισχύσει στο ακέραιο.

Η επίσημη επιστολή στο Κογκρέσο για την πώληση των F-35 στην Ελλάδα

«Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποφάσισε να εγκρίνει μια πιθανή στρατιωτική πώληση στην κυβέρνηση της Ελλάδας, F-35 Joint Strike Fighter συμβατικής απογείωσης και προσγείωσης (CTOL) και σχετικού εξοπλισμού για εκτιμώμενο κόστος 8,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η Υπηρεσία Συνεργασίας για την Αμυντική Ασφάλεια παρέδωσε την απαιτούμενη πιστοποίηση ειδοποιώντας το Κογκρέσο για αυτήν την πιθανή πώληση σήμερα.

Η κυβέρνηση της Ελλάδας ζήτησε να αγοράσει έως και σαράντα (40) αεροσκάφη F-35 Joint Strike Fighter Συμβατικής Απογείωσης και Προσγείωσης (CTOL) και σαράντα δύο (42) κινητήρες Pratt & Whitney F135-PW-100 (40 εγκατεστημένοι, 2 ανταλλακτικά).

Περιλαμβάνονται επίσης AN/PYQ-10 Simple Key Loaders, KGV-135A ενσωματωμένες συσκευές ασφαλούς επικοινωνίας.

Συσκευές που ενεργοποιούνται με φυσίγγιο/συσκευές ενεργοποιούμενες με προωθητικό (CAD/PAD), φυσίγγια ώθησης, και φωτοβολίδες.

Πλήρεις προσομοιωτές αποστολής και εκπαιδευτές συστημάτων, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και υποστήριξη εργαστηρίου επαναπρογραμματισμού, συστήματα διαχείρισης logistics και υποστήριξης, συστήματα ανίχνευσης, παρακολούθησης και στόχευσης απειλών, Contractor Logistics Support (CLS), διαβαθμισμένο λογισμικό και υποστήριξη ανάπτυξης, παράδοσης και ενοποίησης, υποστήριξη μεταφοράς και ανεφοδιασμού.

Υποστήριξη προγράμματος βελτίωσης εξαρτημάτων κινητήρα αεροσκαφών (CIP), ασφαλείς επικοινωνίες, πλοήγηση ακριβείας και κρυπτογραφικά συστήματα και εξοπλισμό.

Εξοπλισμό αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF). ανταλλακτικά και επισκευαστικά ανταλλακτικά, αναλώσιμα και αξεσουάρ και υποστήριξη επισκευής και επιστροφής, μικρές τροποποιήσεις, συντήρηση και υποστήριξη συντήρησης, εξοπλισμό εκπαίδευσης και εκπαίδευσης προσωπικού.

Διαβαθμισμένες και μη διαβαθμισμένες δημοσιεύσεις και τεχνικά έγγραφα.

Υπηρεσίες, μελέτες και έρευνες υποστήριξης της κυβέρνησης και της μηχανικής, τεχνικής και υλικοτεχνικής υποστήριξης των ΗΠΑ και άλλα συναφή στοιχεία εφοδιαστικής και υποστήριξης προγραμμάτων.

Το εκτιμώμενο συνολικό κόστος είναι 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια

Αυτή η προτεινόμενη πώληση θα υποστηρίξει τους στόχους εξωτερικής πολιτικής και την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών, βελτιώνοντας τις αεροπορικές δυνατότητες και τη διαλειτουργικότητα ενός συμμάχου του ΝΑΤΟ που είναι μια δύναμη για πολιτική και οικονομική σταθερότητα στην Ευρώπη.

Η προτεινόμενη πώληση θα επιτρέψει στην Ελλάδα να εκσυγχρονίσει την αεροπορία της και να βελτιώσει την ικανότητα της να παρέχει την άμυνα του εναέριου χώρου της, να συμβάλει στις αποστολές του ΝΑΤΟ για τη διατήρηση της περιφερειακής ασφάλειας και την υπεράσπιση των Συμμάχων του ΝΑΤΟ και τη διατήρηση της διαλειτουργικότητας με τις δυνάμεις των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ.

Το F-35 θα αντισταθμίσει την αυξανόμενη απαξίωση άλλων αεροσκαφών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας όπως τα F-4 και Mirage 2000. Η Ελλάδα δεν θα δυσκολευτεί να απορροφήσει αυτά τα είδη και τις υπηρεσίες στις Ένοπλες Δυνάμεις της.

Η προτεινόμενη πώληση αυτού του εξοπλισμού και υποστήριξης δεν θα αλλάξει τη βασική στρατιωτική ισορροπία στην περιοχή.

Οι κύριοι ανάδοχοι θα είναι οι Lockheed Martin Aeronautics Company, Fort Worth, TX και Pratt & Whitney Military Engines, East Hartford, CT.

Ο αγοραστής συνήθως ζητά αντισταθμίσεις. Οποιαδήποτε συμφωνία αντιστάθμισης θα καθοριστεί κατά τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του αγοραστή και του αναδόχου.

Η υλοποίηση αυτής της προτεινόμενης πώλησης δεν θα απαιτήσει την ανάθεση πρόσθετων εκπροσώπων της κυβέρνησης των ΗΠΑ ή των εργολάβων στην Ελλάδα.

Δεν θα υπάρξει καμία αρνητική επίπτωση στην αμυντική ετοιμότητα των ΗΠΑ ως αποτέλεσμα αυτής της προτεινόμενης πώλησης.

Η περιγραφή και η αξία σε δολάρια είναι για την υψηλότερη εκτιμώμενη ποσότητα και αξία σε δολάρια με βάση τις αρχικές απαιτήσεις.

Η πραγματική αξία σε δολάρια θα είναι χαμηλότερη ανάλογα με τις τελικές απαιτήσεις, την αρχή του προϋπολογισμού και τις υπογεγραμμένες συμφωνίες πώλησης, εάν και όταν συναφθούν».

Ανδραβίδα: Η πιο σύγχρονη βάση της Ευρώπης με τα F-35

Η Ανδραβίδα θα είναι τελικά η «φωλιά» των υπερσύγχρονων μαχητικών – Τα πρώτα πολεμικά αεροσκάφη θα παραληφθούν το 2028

Τη στρατιωτική βάση της Ανδραβίδας επέλεξε η Πολεμική Αεροπορία για να γίνει η «φωλιά» των μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα σε μαχητικό αεροσκάφος. Είναι άλλωστε θέμα ολίγων ημερών η άφιξη της αμερικανικής Επιστολής Αποδοχής (LoA) για τα ελληνικά F-35 που θα σημάνει και την επίσημη έναρξη των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στις δύο πλευρές με στόχο οι σχετικές συμβάσεις να υπογραφούν στις αρχές του επόμενου έτους. Το 2028 θα παραληφθούν, σύμφωνα με τον προγραμματισμό τα πρώτα F-35, σε μερικούς μήνες όμως από τώρα, με την υπογραφή του συμβολαίου θα αρχίσει η εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών.

Η Πολεμική Αεροπορία θα ακολουθήσει το πρότυπο των Ισραηλινών όσον αφορά την εκπαίδευση των πιλότων. Θέλει να έχει πιλότους επιχειρησιακά έτοιμους ταυτόχρονα με την παραλαβή των αεροπλάνων. Οι Ισραηλινοί όταν παρέλαβαν από τους Αμερικανούς τα καινούργια F-16 άρχισαν αμέσως να τα χρησιμοποιούν καθότι οι χειριστές τους είχαν ήδη πραγματοποιήσει περί τις 1.000 ώρες πτήσης σε εκπαίδευση και σε συνθήκες μάχης στις ΗΠΑ. Το ίδιο θα γίνει και με τα ελληνικά F-35.

Πλήρης αναβάθμιση

Γιατί όμως επέλεξαν την Ανδραβίδα και όχι μια άλλη βάση, ας πούμε την Κρήτη (Καστέλι), τη Λάρισα (ΑΤΑ) ή τον Αραξο; Επειδή τόσο οι επιτελείς της Πολεμικής Αεροπορίας όσο και η κατασκευάστρια εταιρία των F-35 έθεσαν εξαρχής θέμα ασφάλειας της βάσης από έξωθεν απειλές, θέμα απομακρυσμένης βάσης και κυρίως ποια βάση στην Ελλάδα μπορεί να επιβληθεί λιγότερο, να προσβληθεί ή να ανιχνευτούν σε αυτήν τα μαχητικά.

Ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε μάλιστα ότι θα διατεθούν 150 εκατ. ευρώ για αναβάθμιση της περιοχής. Δεν ήταν μια προεκλογική υπόσχεση, αφού οι προετοιμασίες άρχισαν. Φτάνουν όμως τόσα χρήματα; Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να γίνουν συγκεκριμένα έργα στη βάση ώστε να υποδεχτεί αυτό το εξελιγμένο μαχητικό, που κατά τους πιλότους μας, δεν είναι ένα απλό μαχητικό, αλλά με αυτό θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο επιχειρήσεων της Πολεμικής Αεροπορίας. Θα πρέπει συνεπώς να κατασκευαστούν νέοι διάδρομοι απο/προσγειώσεων (ώστε να αντικατασταθούν όσοι είναι φθαρμένοι). Και τούτο επιβάλλεται καθότι τα ελληνικά F-35 δεν θα είναι καθέτου απο/προσγειώσεως, συνεπώς χρειάζονται διάδρομο. Θα απαιτηθούν επίσης νέα συστήματα ασφαλείας και προστασίας των αεροσκαφών, ειδικές συνθήκες φύλαξης, νέα καταφύγια, νέα συστήματα παροχής τεχνικής βοήθειας και συντήρησης, νέες αποθήκες φύλαξης οπλισμού, νέα συστήματα ραντάρ. Μιλάμε για εκατομμύρια που εκσυγχρονίζουν απόλυτα τη βάση, τη μετατρέπουν αμέσως σε μια από τις πλέον σύγχρονες αεροπορικές βάσεις της Ευρώπης με φοβερές επιχειρησιακές δυνατότητες, φόβητρο για όποιον επιβουλεύεται την εθνική μας ανεξαρτησία.

Πολλαπλασιαστής ισχύος

Με την απόκτηση των F-35 θα πρέπει, όπως λένε οι επιτελείς, να σχεδιαστούν και καινούργια σχέδια (θεωρήσεις) επιχειρήσεων. Τα F-35 είναι ένα υπερόπλο, λαμβάνει από παντού πληροφορίες και είναι ικανό να τις διοχετεύσει αμέσως σε όλα τα μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων, σε στεριά, θάλασσα και αέρα. Επιπλέον χαρακτηρίζεται ως ένα απαραίτητο «εργαλείο» για την Αεροπορία μας, διότι ενσωματώνει σημαντικές τεχνολογίες (Stealth, Networked Warfare, Sensor Fusion) που δίνουν σημαντικό πλεονέκτημα ακόμη και σε δυνάμεις που αξιοποιούν επιχειρησιακά μικρό αριθμό αεροσκαφών του τύπου, κυρίως εναντίον αντιπάλων που δεν τα διαθέτουν. Και το σημαντικότερο; Θα αποτελέσει πολλαπλασιαστή ισχύος και αποτελεσματικότητας τόσο των F-16V και των Blk50 αναβαθμισμένων σε BlkM, όσο και των Rafale, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για καθολική αεροπορική υπεροχή όχι μόνο στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Προφανώς, ο δρόμος για να δούμε F-35 με τα ελληνικά εθνόσημα στα φτερά είναι ακόμη μακρύς, καθώς απαιτείται λεπτομερής ανάλυση του κόστους, αναβάθμιση εγκαταστάσεων εδάφους βάσει συγκεκριμένων προτύπων και εκπαίδευση ιπταμένων και τεχνικών.

Στόλος 227 συνολικά μαχητικών

Οι παραπάνω διαδικασίες είναι χρονοβόρες και οι πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θέλουν την ένταξη του μαχητικού στην Πολεμική Αεροπορία – εφόσον δεν προκύψει κάποιο άλλο ζήτημα – να μην ξεκινά νωρίτερα από το 2028. Τότε θα ολοκληρώνεται βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος και η αναβάθμιση των 83 F-16 σε επίπεδο Viper, οπότε η Πολεμική θα διαθέτει ήδη ικανό αριθμό αεροσκαφών 4+ γενιάς πριν περάσει στο επόμενο στάδιο. Τότε οι πιλότοι μας θα είναι επιχειρησιακά έτοιμοι με χίλιες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους με την παραλαβή των πρώτων F-35.

Ετσι σε μερικά χρόνια η χώρα μας θα διαθέτει 24 Rafale στην έκδοση F3R (αναμένεται η ολοκλήρωση όλων των παραδόσεων), 155 F-16 διαφόρων εκδόσεων (83 εκ των οποίων θα αναβαθμιστούν σε επίπεδο Viper), 24 Mirage 2000-5 αλλά και μία μοίρα F-35 (δηλαδή περίπου 20 με 24 αεροσκάφη). Θα φτάσουμε συνεπώς σε έναν στόλο συνολικά περίπου 227 σύγχρονων μαχητικών.

Πηγή: cnn.gr,24news.gr,spartiatis.gr,tanea

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos