Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpant boll
auto moto news gr logo

H ΗΘΙΚΟ-ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ «ΣΤΕΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ *

antonia voudouri
  • Γράφει η Αντωνία Βουδούρη ,Χημικός-Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια στην Ειδική Αγωγή 

Η ιδιότητα του εκπαιδευτικού θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε πως παρουσιάζει έναν πολύπλευρο χαρακτήρα ,αφού δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην εκμάθηση ενός αντικειμένου αλλά αφορά την διάπλαση ενός ανθρώπου σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο . Η αποκόμιση ηθικών αξιών ,η πνευματική ανάταση ,η διαμόρφωση σωστής συμπεριφοράς και η σύναψη αγαστής συνεργασίας και σχέσεων μεταξύ των παιδιών ,είναι μερικά από τα πεδία στα οποία οφείλει να συμβάλλει . Ωστόσο ,πολλοί εκπαιδευτικοί, δείχνουν συχνά να διέπονται από πολλαπλά ελλείμματα και αρνητικές πτυχές ,οι οποίες παρεμποδίζουν την πραγμάτωση αυτού του σφαιρικού τους ρόλου. Ελλείψεις οι οποίες εμπίπτουν τόσο σε νοητικά προσκόμματα όσο και σε απουσία εσωτερικού προσανατολισμού και ευσυνειδησίας για την λειτουργία που οφείλουν να επιτελέσουν.

ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΓΕΝΕΩΝ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΚΑΙ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ»

Αν και τις περισσότερες φορές συνηθίζουμε να κάνουμε λόγο για χάσμα γενεών υποδηλώνοντας την ηλικία ως βασικό παράγοντα απόστασης ,ίσως θα ήταν ορθότερο να μιλάμε για «πνευματικό χάσμα», το οποίο τις περισσότερες φορές εκπορεύεται από το ηλικιακό . Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δείχνουν να μην παρουσιάζουν τον ίδια ιδεολογία ,απόψεις και αντιμετώπιση πραγμάτων με τους μαθητές και μάλιστα πολλές φορές να αρνούνται να προσεγγίσουν τον «πνευματικό κόσμο» των νέων. Αυτό εκδηλώνεται τόσο πρακτικά στον τομέα της γνώσης όσο και σε θέματα συμπεριφοράς. Άμεσο αποτέλεσμα είναι οι πολλαπλές συγκρούσεις ,οι διαφωνίες και η ύπαρξη ενός τεταμένου κλίματος στην τάξη.

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΗΘΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΟΝ ΗΘΟΠΛΑΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΡΟΛΟ

Είναι γεγονός πως πολλοί εκπαιδευτικοί σε ηθικό επίπεδο δείχνουν να μην είναι «οπλισμένοι» με ιδανικά και αξίες που θα επιτρέψουν συνακόλουθα και την επιτέλεση της ηθοπλαστικής τους λειτουργίας .Αυτό καθίσταται σαφές αρκεί να σκεφτούμε πόσοι διδάσκοντες διαπνέονται από μισαλλοδοξία ,ρατσιστικές αντιλήψεις και προκατάληψη ,τα οποία εκδιπλώνονται και στις σχέσεις τους με τους μαθητές . Έτσι δημιουργούνται αντιπάθειες μεταξύ καθηγητών-παιδιών, παραγκωνισμός και υποβιβασμός των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών και φυσικά όλο αυτό αμαυρώνει την διαδικασία της μάθησης αλλά και την ευρύτερης διάπλασης των παιδιών. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως τα στοιχεία αυτά εμποδίζουν τα παιδιά να διαμορφωθούν ηθικά ,αφού αυτός που υποτίθεται να αποτελέσει αρωγό σε αυτή την διαδικασία είναι ο ίδιος «ηθικά κενός »

Η ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΓΑΠΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΠΑΦΗ ΜΑΘΗΤΗ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι λειτούργημα . Ένας εκπαιδευτικός δεν αποτελεί ένα «ποτιστήρι γνώσης » αλλά έναν παιδαγωγό ! Η ψυχή του παιδιού είναι το πρώτο πράγμα που κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να αφουγκραστεί . Όταν όμως ,η λογική που ακολουθείται είναι ωφελιμιστική και ο εκπαιδευτικός περιορίζεται στην γνωστική και μόνο διάσταση ,τότε συνακολουθεί η αδιαφορία για τον παιδί ως προσωπικότητα. Ο εκπαιδευτικός αρνείται να πλησιάσει τον μαθητή και ως αντίδραση ο μαθητής απομακρύνεται όλο και περισσότερο . Εκλείπει εντελώς η εμπιστοσύνη ,η συζήτηση για προσωπικά θέματα που ταλανίζουν τους μαθητές και κυριαρχεί η απροσωπία . Η αλλοτρίωση και απώλεια της ανθρώπινης επαφής ζει και βασιλεύει!

Η ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Ένας τελευταίος αρνητικός παράγοντας είναι η ανεπάρκεια ή ακόμη και η έλλειψη παντελούς επιμόρφωσης από πλευράς των εκπαιδευτικών .Εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων δεν επιμορφώνονται σε θέματα τεχνογνωσίας ,συμπεριφορικής διαχείρισης και σε θέματα ειδικής αγωγής . Άμεσο αποτέλεσμα είναι να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις διδακτικές ανάγκες όλων των παιδιών αλλά και στις νοητικές και συναισθηματικές δυσκολίες τους . Αν σε αυτό προστεθεί και η έλλειψη επικοινωνίας με το οικογενειακό περιβάλλον για την διαχείριση καταστάσεων, καταλαβαίνουμε πως το πρόβλημα ενισχύεται!

ΣΥΓΚΕΦΑΛΑΙΩΤΙΚΑ

Όσο και να βαδίζουμε στα μονοπάτια του e-learning ,η σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή είναι αναντικατάστατη και ζωτικής σημασίας ! Μέσα από την επαφή αυτή το παιδί διαμορφώνεται και ο εκπαιδευτικός βελτιώνεται. Για να μπορέσει ,ωστόσο, η επαφή αυτή να είναι ουσιαστική και γόνιμη ,ο εκπαιδευτικός οφείλει να απαλλαγεί από ηθικό-πνευματικές ελλείψεις και περιορισμούς και πάνω από όλα να συνειδητοποιήσει την αξία του λειτουργήματος που επιτελεί !

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

01-09-2025

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

bollaris vollaris 2025 Blue and Orange Modern Hiring Team Poster (1)

This will close in 20 seconds