
Η Ευρωπαία Εισαγγελέας και το λιμάνι του Πειραιά
-Έκανα μία βόλτα την περασμένη εβδομάδα στο λιμάνι του Πειραιά προς την εμπορική του πλευρά, στο λεγόμενο Container Terminal, και η εικόνα που αντίκρισα ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Στοιβαγμένα χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Αργότερα έμαθα ότι πρόκειται για 2.850 “κουτιά” τα οποία είναι μπλοκαρισμένα από τις Τελωνειακές αρχές και θα πρέπει να ερευνηθούν ένα προς ένα. Ούτε σε τρεις μήνες δεν θα τελειώσει η δουλειά, όπως μου λένε. Και θα με ρωτήσετε γιατί είναι μπλοκαρισμένα. Το έψαξα. Η υπόθεση είναι τόσο απλή όσο και περίπλοκη. Λοιπόν, πριν από έναν μήνα, η Ευρωπαία Εισαγγελέας Χαρίκλεια Θάνου, έστειλε μία λίστα σε όλες τις Liners εταιρείες- δηλαδή στις εταιρείες που μεταφέρουν με πλοία εμπορευματοκιβώτια, στην οποία λίστα αναφέρονταν παραλήπτες εμπορευματοκιβωτίων οι οποίοι έριχναν στην ελληνική αγορά ηλεκτρικά πατίνια και ηλεκτρικά ποδήλατα που προορίζονταν προς τρίτες χώρες. Με το κόλπο αυτό δεν πλήρωναν τους αναλογούντες δασμούς. Έγινε έρευνα και έχουν ασκηθεί διώξεις. Κατασχέθηκαν 500 containers. Στη συνέχεια ήρθε ο νέος Γενικός Διευθυντής Τελωνείων ο οποίος εξέδωσε οδηγία να σταματάει το Τελωνείο Πειραιά (τα τρία τελωνεία έχουν ενωθεί πλέον σε ένα) όσα εμπορευματοκιβώτια για τα οποία υπάρχει υποψία ότι μπορεί να περιέχουν εμπορεύματα που ενδέχεται να διοχετευτούν παράνομα στην αγορά, χωρίς να καταβληθούν φόροι. Εμπορεύματα όπως, μεταξύ άλλων, ρούχα, υφασμάτινα προϊόντα, τσάντες, παπούτσια, ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα. Γίνεται εξονυχιστικός έλεγχος σε παραστατικά και λοιπά έγγραφα. Το αποτέλεσμα είναι ότι λόγω και της έλλειψης ελεγκτών έχουν συγκεντρωθεί ήδη 2.850 εμπορευματοκιβώτια στο λιμάνι. Οι Τελωνειακοί, από όσα πληροφορούμαι, μετά και την υπόθεση με τα ηλεκτρικά πατίνια και ποδήλατα, σταματάνε πλέον τα πάντα. Ελέγχουν όλα τα containers προς εισαγωγή και προς εξαγωγή. Και ειδικά στις εξαγωγές υπάρχουν καθυστερήσεις εβδομάδων προκαλώντας πονοκέφαλο στους εξαγωγείς αφού χάνονται προθεσμίες. Επίσης, οι ελεύθεροι χώροι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων λιγοστεύουν και οι καθυστερήσεις μεγαλώνουν. Όπως με ενημερώνουν άνθρωποι του λιμανιού, σε πρώτη φάση θα πρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των ελεγκτών, ενώ οι αρμόδιοι της εφοδιαστικής αλυσίδας θα προσπαθήσουν να έρθουν σε επαφή με την Ευρωπαία Εισαγγελέα προκειμένου να βρεθεί λύση, σε μία προσπάθεια να μην καίγονται τα χλωρά μαζί με τα ξερά.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.