Η Π.Ε.Δ. Δυτικής Ελλάδας τάσσεται κατηγορηματικά ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και στην κατάργηση ολιγομελών τμημάτων
Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΔ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ ΚΥΛΛΗΝΗΣ ΛΕΝΤΖΑ ΙΩΑΝΝΗ
Η Π.Ε.Δ.Δ.Ε. τάσσεται κατηγορηματικά ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και στην κατάργηση ολιγομελών τμημάτων
Η απόφαση του Υπουργείου Παιδιάς για ολιγομελή τμήματα και συγχωνεύσεις μονάδων απασχόλησαν όπως ήταν αναμενόμενο το ΔΣ της Π.Ε.Δ.Δ.Ε., μετά τις έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες που εκφράστηκαν από όλους τους Δημάρχους και τα μέλη του Συμβουλίου.
Αντιδράσεις που συνεπικουρούνται τόσο από την εκπαιδευτική όσο και την μαθητική κοινότητα, με γονείς, εκπαιδευτικούς και τοπικούς φορείς να εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Γενική παραδοχή όλων είναι ότι η σχολική χρονιά δεν ξεκινά με ευοίωνους όρους, διότι για ακόμα μία χρονιά διεκδικούμε τα αυτονόητα, να έχουν τα παιδιά επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών και να κάνουν μάθημα σε σχολικές αίθουσες που πληρούν τις προϋποθέσεις ασφαλείας.
Ωστόσο έχει δημιουργηθεί μεγάλος αναβρασμός διότι η κατεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας είναι να συγκροτηθούν μεγάλα τμήματα, δίχως να λαμβάνονται υπόψη οι μαθησιακές ανάγκες του κάθε παιδιού. Οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης δεν επαρκούν και δημιουργούνται συγχωνεύσεις με τμήματα 25 μαθητών. Οι αίθουσες διδασκαλίας δεν είναι όλες ίδιες, υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες όπου εκεί θα έπρεπε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών. Πανελλαδικά θα γίνουν 1.000 συγχωνεύσεις προκειμένου να ‘κερδίσουν’ εκπαιδευτικούς.
Ετσι όμως υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία Η αυτοδιοίκηση σαν εγγύτερος στον πολίτη θεσμός, γνωρίζει τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές κύρια των απομακρυσμένων περιοχών, που πρέπει να καλύψουν πολλές φορές αποστάσεις ( 20) και ακόμα περισσότερων χιλιομέτρων, ή μετάβαση ακόμα και με πλοίο, όσοι διαμένουν σε νησιά, με τις καινούριες συνθήκες.
Αυτό δημιουργεί δυσβάστακτο κόστος για τούς γονείς, απογοητεύει τους μαθητές, σπρώχνοντάς τους να απομακρύνονται από τους στόχους τους και να εγκαταλείπουν τελικά την προσπάθειά τους, ακόμα και στην τελευταία τάξη, δημιουργώντας μια Ελλάδα δύο
ταχυτήτων στις ευκαιρίες που προσφέρει στα παιδιά της.Οποιαδήποτε αλλαγή περιβάλλοντος, ειδικά στην τελευταία τάξη του Λυκείου, αποτελεί ένα τιμωρητικό μέτρο, το οποίο διαχρονικά αποτελεί την ύψιστη πειθαρχική ποινή στην ουσία.Τα ολιγομελή τμήματα αποτελούν μια εναλλακτική πρόταση σε συνθήκες του οικείου τους σχολικού περιβάλλοντος, προσφέροντάς στους μαθητές ασφάλεια και ηρεμία στην τόσο κρίσιμη αυτή περίοδο της ζωή τους.
Παραπέρα σε καμιά περίπτωση δεν γίνεται πιστευτό ότι οι παραπάνω σχεδιασμοί έχουν εκπαιδευτικό χαρακτήρα και όχι οικονομικό. Με επιστολή του Υπουργείου πρόσφατα ζητείται από τους διευθυντές να ενημερώσουν αρμοδίως πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από τις συγχωνεύσεις των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς τους. Είναι σαφές ότι μοναδικός στόχος είναι η περικοπή πόρων που προορίζονται για την παιδεία.
Αυτό όμως δυναμιτίζει το μέλλον των σχολείων μας, αφού βρίσκονται αντιμέτωπα με μια συνεχιζόμενη συρρίκνωση με αβεβαιότητα ως προς την βιωσιμότητά τους.Κάτω από αυτές τις συνθήκες εμείς οι εκπρόσωποι της ΤΑ δηλώνουμε ότι θα σταθούμε στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας, στους μαθητές και στους γονείς τους, στηρίζοντας κάθε δίκαιο
Αίτημά τους και συμμετέχοντας σε κάθε αγωνιστική τους διεκδίκηση.Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει άμεσα τις συγχωνεύσεις και τις περικοπές πόρων στην παιδεία. Τα παιδιά μας αποτελούν το σημαντικότερο κεφάλαιο της χώρας και το μέλλον τους αξίζει την μεγαλύτερη οικονομική επένδυση και ηθική υποστήριξη από την πολιτεία
. ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣΤΗΣ Π.Ε.Δ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.