
Lamda Development: Ξεδιπλώνεται η στρατηγική ανάπτυξης του τομέα διαχείρισης μαρίνων

Η επιτυχημένη ανάληψη της διαχείρισης και εκμετάλλευσης της μαρίνας σκαφών ελλιμενισμού στην Κέρκυρα και η πρόσφατη εκδήλωση ενδιαφέροντος της Lamda Development για την αξιοποίηση του παραθαλάσσιου ακινήτου “Ακτή και Camping Ποσειδίου Καλάνδρας”, έκτασης περίπου 129 στρεμμάτων, που βρίσκεται στο Ποσείδι Χαλκιδικής, καταδεικνύουν την επιλογή της διοίκησης να αναπτύξει μια “βεντάλια” διαχείρισης υποδομών στους τομείς των μαρίνων και του τουρισμού γενικότερα. Ήδη, τα πρώτα αποτελέσματα είναι ορατά και σε οικονομικό επίπεδο, παρότι απομένουν ακόμα σημαντικές επενδύσεις, προκειμένου το χαρτοφυλάκιο που έχει ήδη εξασφαλίσει η Lamda να αγγίξει το 100% της δυναμικής του.
Για παράδειγμα, στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, έχουν ξεκινήσει οι εργασίες αναβάθμισης, με στόχο τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών της και την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων σκαφών, κάτι ασφαλώς που έχει αρχίσει να περιορίζει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων. Ωστόσο, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα, η εισηγμένη θα έχει προσθέσει ένα ιδιαίτερα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο στη “φαρέτρα” της, για το οποίο εντοπίζει σημαντικές συνέργειες με το παρακείμενο εμπορικό κέντρο Riviera Galleria, που αποσκοπεί να αποτελέσει έναν πολύ σημαντικό προορισμό πολυτελείας, καθώς θα συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό οίκων υψηλής ραπτικής και μόδας, παράλληλα με πληθώρα γαστριμαργικών επιλογών αντίστοιχου προσανατολισμού και βεληνεκούς.Unmute
Remaining Time -0:00Fullscreen
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η εισηγμένη, κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, σημειώθηκε νέο ιστορικό υψηλό (τριμήνου) τόσο στα συνολικά έσοδα, όσο και στα λειτουργικά κέρδη EBITDA. Ειδικότερα, τα έσοδα σημείωσαν ετήσια αύξηση κατά 11% και ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4,7 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα έσοδα από τη μαρίνα Φλοίσβου ανήλθαν σε 6,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 17%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 11%. Στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, ακριβώς λόγω των εργασιών που εκτελούνται, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 5% σε 1,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα λειτουργικά κέρδη παρέμειναν σχεδόν στο ίδιο επίπεδο, σε 1,1 εκατ. ευρώ.
Πλέον, η έμφαση της Lamda είναι η ανάπτυξη της μαρίνας της Κέρκυρας και η ολοκλήρωση των έργων στον Άγιο Κοσμά, όπου σχεδιάζεται η δημιουργία του “απόλυτου προορισμού για mega-yacht”, όπως αναφέρει η εισηγμένη. Ανάλογου προσανατολισμού θα είναι και η αντίστοιχη εγκατάσταση της Κέρκυρας, καθώς στόχος είναι να γίνει ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς σκαφών αναψυχής στη Μεσόγειο.Play Video
Με βάση τη σύμβαση που υπεγράφη τον περσινό Οκτώβριο για την παραχώρηση της νέας μαρίνας στο λιμάνι της Κέρκυρας, υπολογίζεται ότι στο σύνολο της 40ετούς διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης, το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει το ποσό των 89 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Lamda σχεδιάζει και επένδυση 50 εκατ. ευρώ, πέραν του ετήσιου μισθώματος που θα καταβάλλεται στο ΤΑΙΠΕΔ. Υπολογίζεται ότι θα προσφέρονται έως 410 θέσεις ελλιμενισμού (με βάση το Master Plan που έχει υποβληθεί), σε μια περιοχή, όπως εκείνη του Ιονίου, όπου αφενός μεν υπάρχει αυξημένη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες, αφετέρου δε προκύπτει πίεση από αναδυόμενες γειτονικές ανταγωνιστικές αγορές. Επομένως, τα οφέλη από τη λειτουργία της νέας μαρίνας στην Κέρκυρα θα είναι σημαντικά. Το έργο προβλέπει και την εκμετάλλευση μιας χερσαίας ζώνης 39.400 τ.μ., που θα περιλαμβάνει ένα ξενοδοχείο, καταστήματα, εστιατόρια, καφετέριες, γραφεία, χώρους άθλησης και ασφαλώς εκτεταμένες ζώνες πρασίνου και κοινόχρηστων χώρων.
Με τον τρόπο αυτό, η Lamda αρχίζει να δημιουργεί μια κρίσιμη “μαγιά” από μαρίνες, οι οποίες θα προσφέρουν περίπου 1.057 θέσεις ελλιμενισμού, με τις πιο σύγχρονες υποδομές και εγκαταστάσεις. Συγκεκριμένα, εκτός από τις 410 θέσεις στην Κέρκυρα, η μαρίνα στον Άγιο Κοσμά θα προσφέρει 337 θέσεις, ενώ και η μαρίνα του Φλοίσβου προσφέρει σήμερα 310 θέσεις ελλιμενισμού και 27 καταστήματα.
capital
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.