Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpant solymar
auto moto news gr logo

Λιμάνι Κατακόλου: Σε πλήρη εξέλιξη η παραχώρηση – Στη Β’ φάση ο διεθνής διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ

katakolo limani krouaziera ploio

Ρεπορτάζ Ειδικού Συνεργάτη: Η πορεία της διαδικασίας παραχώρησης του λιμανιού Κατακόλου (και λοιπών λιμένων) – μέχρι σήμερα

Πύργος Ηλείας, 26 Αυγούστου 2025

Η ιδιωτικοποίηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στο λιμάνι Κατακόλου βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της. Ο διεθνής διαγωνισμός που «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ έχει περάσει στη Β’ φάση, με κορυφαίους παίκτες της παγκόσμιας κρουαζιέρας και των λιμενικών υποδομών να διεκδικούν τη μακροχρόνια παραχώρηση διάρκειας 30 ετών. Το διακύβευμα αφορά τόσο την τουριστική αναβάθμιση της Δυτικής Ελλάδας όσο και την ενίσχυση της θέσης της χώρας στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας.

Χρονολόγιο & στάδια της διαδικασίας

  • 30 Δεκεμβρίου 2024: Το ΤΑΙΠΕΔ προκηρύσσει διεθνή διαγωνισμό για παραχώρηση/υποπαραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας σε δύο τμήματα: Lot 1 (Λιμάνι Κατακόλου + τμήμα παλαιού λιμένα Πάτρας) και Lot 2 (τμήμα Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος»).
  • 28 Φεβρουαρίου 2025: Καταληκτική ημερομηνία υποβολής Εκδηλώσεων Ενδιαφέροντος (EOI).
  • 31 Μαρτίου 2025: Υποβάλλονται τέσσερα EOI από επενδυτικά σχήματα διεθνούς εμβέλειας.
  • 1 Απριλίου 2025: Αποσφράγιση EOI από το ΤΑΙΠΕΔ.
  • Σήμερα – Β’ φάση: Τα προεπιλεγμένα σχήματα ετοιμάζουν και καταθέτουν δεσμευτικές προσφορές (οικονομικές, τεχνικές, περιβαλλοντικές). Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το ελάχιστο τίμημα εκκίνησης για το Κατάκολο ανέρχεται σε ~20 εκατ. €.

Ποιοι διεκδικούν το Κατάκολο

Στο σκέλος Κατάκολο–Πάτρα (Lot 1) συμμετέχουν:

  • MSC Cruises μέσω της Cruise Terminal Investment Ltd, σε σύμπραξη με την ελληνική V Group (Antipollution).
  • Royal Caribbean μέσω της Cruise Terminals International Ltd.
  • Global Ports Holding (GPH), ο μεγαλύτερος διεθνής διαχειριστής λιμένων κρουαζιέρας.

Για το σκέλος της Καβάλας (Lot 2) ενδιαφέρεται και η Lamda Marinas (Όμιλος Lamda Development).

Στόχοι & προοπτικές

  • Μετατροπή Κατακόλου, Πάτρας και Καβάλας σε σύγχρονους κόμβους κρουαζιέρας.
  • Αποσυμφόρηση υπερκορεσμένων νησιωτικών προορισμών και διασπορά τουριστικών ροών.
  • Αναβάθμιση υποδομών με επενδύσεις μακράς πνοής και ενίσχυση της τοπικής απασχόλησης.
  • Ενίσχυση του ρόλου του Κατακόλου ως πύλης προς την Αρχαία Ολυμπία.

Τι ακολουθεί

Στη Β’ φάση, τα σχήματα καταθέτουν τις τελικές δεσμευτικές προσφορές τους. Το ΤΑΙΠΕΔ διατηρεί τη δυνατότητα διαχωρισμού του Lot 1 (Κατάκολο–Πάτρα) και ανάδειξης διαφορετικών επενδυτών ανά λιμένα, ανάλογα με τα αποτελέσματα. Μετά την αξιολόγηση, θα ανακηρυχθεί πλειοδότης/ες και θα ξεκινήσει η υλοποίηση των master plans.

==

Λιμάνι Κατακόλου: Στη Β’ φάση ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ – Οι διεκδικητές και τα επόμενα βήματα

Σε πλήρη εξέλιξη ο διεθνής διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του λιμανιού Κατακόλου. Στη Β’ φάση με MSC, Royal Caribbean, GPH και V Group. Όλα τα στάδια, η τιμή εκκίνησης και οι προοπτικές για την κρουαζιέρα στη Δυτική Ελλάδα.

Λιμάνι Κατακόλου

ΤΑΙΠΕΔ, παραχώρηση, ιδιωτικοποίηση, κρουαζιέρα, MSC, Royal Caribbean, GPH, Lamda Marinas, V Group, Πύργος, Δυτική Ελλάδα, Ολυμπία, επενδύσεις

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos