Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpantounassketo
georgiou kritikos 3x10 pasxa
devve 3x10 pasxa 2023 copy

Λιμάνι Κατακόλου: Τρεις υποψήφιοι – Στα 20 εκατ. ευρώ η τιμή εκκίνησης

katakolo vrady keraunoi

Cruise Terminals International, Global Ports Holding και κοινοπραξία με V Group διεκδικούν την ανάπτυξη του λιμανιού – Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση του διαγωνισμού

ΚΑΤΑΚΟΛΟ. Τρία επενδυτικά σχήματα θα διεκδικήσουν την κρουαζιέρα στο λιμάνι Κατακόλου, σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε χθες το ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για την Cruise Terminals International LtD, την Global Ports Holding και την κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sarl – V Group SM SA.

Η πρώτη φάση, που ολοκληρώθηκε χθες, περιλάμβανε μη δεσμευτικές προσφορές. Η δεύτερη φάση προβλέπει την προκήρυξη της διαγωνιστική διαδικασίας, κατά την οποία οι υποψήφιοι επενδυτές που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής, θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Τιμή εκκίνησης, σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, έχουν οριστεί τα 20 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται πως το Κατάκολο είναι ο έβδομος δημοφιλέστερος προορισμός κρουαζιέρας και προβλέπονται αυξημένες αφίξεις για το 2025 και το 2026. Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, η περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας σε υφιστάμενους και νέους προορισμούς εντάσσεται στην πολιτική για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των τουριστικών ροών σε δημοφιλείς λιμένες και την αντιμετώπιση φαινομένων υπερσυγκέντρωσης.

Οι μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου ενδιαφέρονται για Πάτρα και Κατάκολο

katakolo limani krouaziera ploio

Κρουαζιέρα: Οι μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου ενδιαφέρονται για Πάτρα και Κατάκολο

Η «ακτινογραφία» των ομίλων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπερταμείου, για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των τριών λιμανιών κρουαζιέρας σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα είναι αποκαλυπτική και δείχνει το μέγεθος των επενδυτικών σχημάτων.

Oι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, αλλά και ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμανιών κρουαζιέρας στον κόσμο, καθώς και πολύ μεγάλες ελληνικές εταιρίες, είναι μεταξύ των ενδιαφερομένων για τα τρία λιμάνια κρουαζιέρας που προωθεί να υλοποιήσει το Yπερταμείο σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα.Unmute

Η «ακτινογραφία» των ομίλων που εκδήλωσαν ενδιαφέρον, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπερταμείου, για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση των τριών λιμανιών κρουαζιέρας σε Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα είναι αποκαλυπτική και δείχνει το μέγεθος των επενδυτικών σχημάτων.

@ Η Cruise Terminals International Ltd με έδρα το Λονδίνο ενδιαφέρεται για τα λιμάνια Πατρών και Κατάκολου. Μειοψηφική συμμετοχή στην εταιρεία έχει ένας από τους κολοσσούς της κρουαζιέρας παγκοσμίως, η Royal Caribbean Cruises, η οποία είναι μια από τις τέσσερις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο με 24 κρουαζιερόπλοια.

@ Η Global Port Holdings (GPH) που ενδιαφέρεται και για τα τρία λιμάνια. Η GPH είναι εταιρεία συμμετοχών τουρκικών συμφερόντων και λειτουργεί σήμερα 32 λιμάνια κρουαζιέρας σε 19 χώρες. Παρέχει υπηρεσίες σε πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες. Επίσης, ο όμιλος έχει στο χαρτοφυλάκιό του μια εμπορική λιμενική επιχείρηση που ειδικεύεται στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων και γενικού φορτίου.

@ Η κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sàrl μαζί με την V Group SM SA που ενδιαφέρθηκε για τα λιμάνια Πατρών και Κατάκολου. Η πρώτη είναι ελβετική εταιρεία, θυγατρική της MSC Cruises με έδρα τη Γενεύη, που θεωρείται και αυτή, μια από τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο με 18 κρουαζιερόπλοια. Μαζί της συμμετέχει στον διαγωνισμό η V Group, εταιρεία ελληνικών συμφερόντων του επιχειρηματία Βύρωνα Βασιλειάδη, που έχει παντρευτεί την κόρη της Μαριάννας Λάτση, Εριέττα. Με έδρα τον Πειραιά και με ισχυρή παρουσία στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων και της Βόρειας Αφρικής, ο όμιλος V Group έχει ενεργητικό 130 εκατ. ευρώ και 330 εργαζομένους. Να σημειωθεί πως, ο όμιλος V Group έχει παρουσία και στο λιμάνι της Πάτρας, μέσω της θυγατρικής του «Antipollution», που διαχειρίζεται απόβλητα πλοίων.

@ Η Lamda Marinas που ενδιαφέρθηκε για το λιμάνι Καβάλας. Η εταιρεία του ομίλου Λάτση, είναι ο βραχίονας των μαρίνων της Lamda Developments και διαχειρίζεται σήμερα τις μαρίνες του Φλοίσβου, του Αγίου Κοσμά και της Κέρκυρας.

Μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β΄ φάση του διαγωνισμού, κατά την οποία οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα κληθούν να υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους, για να γίνει διαπραγμάτευση και να επιλεγούν οι τελικοί ή ο τελικός ανάδοχος.

Ανακοινώθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ οι επενδυτικοί όμιλοι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στα λιμάνια Κατακόλου, Πάτρας και Καβάλας.

katakolo ploio krouaziera

Κατάκολο: Ανακοινώθηκαν οι όμιλοι που θέλουν να επενδύσουν στο λιμάνι

Ανακοινώθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ οι επενδυτικοί όμιλοι που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στα λιμάνια Κατακόλου, Πάτρας και Καβάλας.

Οι εταιρίες που βρίσκονται πίσω από τους ομίλους που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τα λιμάνια είναι οι εξής:

  • η MSC (Mediterranean Shipping Company) που ελέγχεται από την οικογένεια του Ιταλού ιδρυτή της εταιρείας και εφοπλιστή Gianluigi Aponte,
  • η αμερικανική Royal Caribbean Cruises,
  • η τουρκική Global Port Holding,
  • η Lamda Marinas του ομίλου Lamda Development και τέλος
  • η V Group SM που ελέγχεται από τον Έλληνα επιχειρηματία Βύρωνα Βασιλειάδη (Antipollution) που έχει παντρευτεί την κόρη της Μαριάννας Λάτση, Εριέττα.

Η V Group συμμετέχει στη διεκδίκηση των λιμένων Κατάκολου και Πάτρας σε συνεργασία με την MSC. Για τα ίδια λιμάνια ενδιαφέρεται και η Royal Caribbean ενώ η τουρκικών συμφερόντων GPH, που θεωρείται ο μεγαλύτερος διαχειριστής λιμένων κρουαζιέρας στον κόσμο, ενδιαφέρεται και για τα τρία λιμάνια που βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία από το Υπερταμείο. Σημειώνεται ότι η MSC συμμετέχει στο διαγωνισμό μέσω της θυγατρικής της ελβετικής Cruise Terminal Investment Limited Sàrl και η Royal Caribbean Cruises μέσω της θυγατρικής της Cruise Terminals International Ltd με έδρα το Λονδίνο. Το ενδιαφέρον κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό και δημιουργεί αισιοδοξία για τη συνέχεια.

Ο διαγωνισμός για την περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας στους τρεις λιμένες αποτελείται από δύο τμήματα:

Τμήμα 1: Παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του λιμένα Κατάκολου και υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης τμήματος του παλιού λιμένα Πάτρας, εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη.

Τμήμα 2: Υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης σε τμήμα του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», εντός της περιοχής αρμοδιότητας του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.), με ελάχιστη διάρκεια τα τριάντα (30) έτη.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν τα εξής σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

1. Cruise Terminals International Ltd που ενδιαφέρεται για τα Λιμάνια Κατακόλου και Πάτρας

2. GPH Cruise Port Finance Ltd που ενδιαφέρεται για τα Λιμάνια Κατακόλου, Πάτρας και Καβάλας

3. LAMDA MARINAS Μονοπρόσωπη Α.Ε. Συμμετοχών και Αξιοποίησης Τουριστικών Λιμένων που ενδιαφέρεται μόνο για Λιμάνι Καβάλας

4. Κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sàrl – V Group SM SA που ενδιαφέρεται για τα Λιμάνια Κατακόλου και Πάτρας

Μετά την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής θα κληθούν να συμμετάσχουν στη Β΄ φάση του διαγωνισμού κατά την οποία οι προεπιλεγέντες επενδυτές θα υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, τα υποψήφια επενδυτικά σχήματα είχαν τη δυνατότητα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον μόνο για το ένα ή και για τα δύο τμήματα του διαγωνισμού.

Η περαιτέρω ανάπτυξη της δραστηριότητας κρουαζιέρας σε υφιστάμενους και νέους προορισμούς εντάσσεται στην πολιτική για την αποτελεσματικότερη διαχείριση των τουριστικών ροών σε δημοφιλείς λιμένες και την αντιμετώπιση φαινομένων υπερσυγκέντρωσης.

Μεγάλο παιχνίδι σε λιμάνια και ναυπηγεία – Οι συμμαχίες για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο

patraneolimani

Τις πολύ ενδιαφέρουσες συμπράξεις επιφύλασσε το άνοιγμα των φακέλων εκδηλώσεων ενδιαφέροντος για τη δραστηριότητα κρουαζιέρας στα λιμάνια σε Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο.

 Υπήρξε ενδιαφέρον από τέσσερα σχήματα, γνωστοί Έλληνες παίκτες και ξένοι κολοσσοί. Συγκεκριμένα, στον διαγωνισμό του Υπερταμείου κατεβαίνει αυτόνομα η Lamda (Όμιλος Λάτση) με τη θυγατρική της Lamda Marinas η οποία ήδη διαχειρίζεται τις μαρίνες σε Φλόισβο, Άγιο Κοσμά και Κέρκυρα.

Η Lamda Marinas ενδιαφέρεται για τη δραστηριότητα στο λιμάνι της Καβάλας, όπως και η GPH , τουρκικών συμφερόντων πολυεθνική που διαθέτει χαρτοφυλάκιο λιμένων κρουαζιέρας, η οποία κατεβαίνει και για τα λιμάνια της Πάτρας και του Κατάκολου. Για αυτά τα ενδιαφέροντα υπάρχει και από την Cruise Terminals International , στην οποία ποσοστό συμμετοχής διαθέτει η γνωστή Royal Caribbean .

Τέλος, για την κρουαζιέρα σε Πάτρα και Κατάκολο ενδιαφέρθηκε το σχήμα Cruise Terminal Investment Limited – V Group SM που αποτελεί σύμπραξη της θυγατρικής του κολοσσού MSC Cruises και του ομίλου συμφερόντων της επιχείρησης Βύρωνα Βασιλειάδη .

Στο επόμενο διάστημα θα γίνει η αξιολόγηση των φακέλων και εκτιμάται πως κατ’ ελάχιστον σε διάστημα 3 -4 μηνών οι επενδυτές που θα επιλεγούν θα υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

katakolo limani skafos

Μεγάλο παιχνίδι σε λιμάνια και ναυπηγεία

-Με την ευκαιρία που ήρθε ο λόγος για τα λιμάνια, να προσθέσω πως οι νέοι ιδιοκτήτες των αναγεννημένων ναυπηγείων αυτή την περίοδο έχουν επιδοθεί σε αγώνες επαφών και συνεργασιών με σκοπό να εκμεταλλευτούν την ευρωπαϊκή εξοπλιστική εξάρτηση. Τόσο ο Γιώργος Προκοπίου των ναυπηγείων Σκαραμαγκά όσο και ο Πάνος Ξενοκώστας , των ναυπηγείων Ελευσίνας, θέλουν να μπουν στα νέα εξοπλιστικά προγράμματα και μαζί μ’ αυτά θέλουν να αξιοποιήσουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Γι’ αυτό άλλωστε -δεν είναι κρυφό- αυτές τις παρά την αβεβαιότητα στις αγορές εκδηλώνεται μεγάλη ιδιότητα με εκπροσώπους αμερικανικών κινητών, ευρωπαϊκών και ισραηλινών ομίλων που επιχειρούν να διαμορφώσουν συμμαχίες με ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των εξοπλισμών προγραμμάτων και υποδομών.

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos