Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpant antonoauto 1
tzamalis2
anthoulis 2x5 new

Μιχάλης Κατρίνης:”Έξω από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας παραμένει η Ηλεία’

katrinis vouli

Έξω από το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας παραμένει η Ηλεία

Τον αποκλεισμό της Ηλείας από τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας και τη διασύνδεση με τα ευρωπαϊκά δίκτυα αναδεικνύει με νέα ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, υπενθυμίζοντας ότι προηγούμενη ερώτησή του για το ίδιο θέμα, από τον περασμένο Απρίλιο, παραμένει μέχρι σήμερα αναπάντητη.

Όπως σημειώνει, για πάνω από είκοσι χρόνια το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ηλεία παραμένει ανενεργό, στερώντας από την περιοχή ένα κρίσιμο εργαλείο βιώσιμης μετακίνησης και ανάπτυξης. Ο ΟΣΕ είχε ολοκληρώσει ήδη από το 2022 τη μελέτη κόστους–οφέλους για την «Α΄ Φάση Αναβάθμισης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ Κάτω Αχαΐας και Πύργου», η οποία έκρινε το έργο απολύτως ωφέλιμο, με προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ, θέτοντας τις βάσεις για τη σύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο και την Αθήνα.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Ηλείος βουλευτής, το 2023–2024 ο σχεδιασμός αυτός ανατράπηκε, καθώς το έργο εντάχθηκε σε έναν αόριστο 20ετή προγραμματισμό με ορίζοντα υλοποίησης το 2044 και με τη χρηματοδότηση να είναι «υπό διερεύνηση», κάνοντας λόγο για έλλειψη πολιτικής βούλησης.

Την ίδια στιγμή, υπενθυμίζει ότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ διαθέτουν ώριμες μελέτες για την κανονικοποίηση της γραμμής Πάτρα–Καβάσιλα–Ολυμπία, οι οποίες παραμένουν αναξιοποίητες, ενώ το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας έχει ζητήσει χωρίς αποτέλεσμα τον φάκελο που είχε υποβληθεί στο χρηματοδοτικό εργαλείο CEF II και τη σχετική αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ επισημαίνει ότι η διασύνδεση Ρίου–Πάτρας–Πύργου–Ολυμπίας δεν είναι απλώς τεχνικό έργο, αλλά αναπτυξιακή αναγκαιότητα για την τοπική οικονομία, τον τουρισμό, την προσβασιμότητα της Αρχαίας Ολυμπίας και τη βιώσιμη μετακίνηση πολιτών και προϊόντων. Παράλληλα, καταγγέλλει ότι τα ιστορικά κτήρια και οι εγκαταστάσεις του ΟΣΕ στην Ηλεία βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης και λεηλασίας.

Με τη νέα ερώτησή του, ο Μιχάλης Κατρίνης ζητά από τον Υπουργό να παρουσιάσει τον επικαιροποιημένο επίσημο σχεδιασμό για τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα της γραμμής Πάτρα–Πύργος, να ενημερώσει για την τύχη του φακέλου που κατατέθηκε στο CEF II και την απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, να ξεκαθαρίσει αν εξακολουθεί να ισχύει η πολιτική δέσμευση για την υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα, ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την ένταξη και χρηματοδότηση της 1ης φάσης στο ΕΣΠΑ 2021–2027, πώς θα διασφαλιστεί η σύνδεση Πάτρας–Ηλείας ώστε ο σχεδιασμός να μην σταματήσει στην Κάτω Αχαΐα και αν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο αξιοποίησης της περιουσίας του ΟΣΕ στην Ηλεία που σήμερα λεηλατείται και καταρρέει.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos