
Μητσοτάκης στο υπουργικό: Στόχος να γίνει ο ΟΣΕ η νέα ΔΕΗ

ια τη δραστική αναβάθμιση των τρένων στη χώρα, μία «διαδικασία που προφανώς δεν ξεκινά τώρα, αλλά επιταχύνεται», μίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στο υπουργικό συμβούλιο.
Οπως είπε ο πρωθυπουργός, εντός της ημέρας υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία μετά τον «Ντάνιελ», με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος να είναι «σφικτό» και να ολοκληρώνεται σε 15 μήνες.
«Και στο τέλος της υλοποίησής του, δεν θα διαθέτει μόνον πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και αυτόματη πέδηση. Ηδη το ETCS που φρενάρει και ακινητοποιεί τους συρμούς δοκιμάστηκε με επιτυχία και έως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει εγκατασταθεί σε κάθε αμαξοστοιχία που κινείται σε κεντρική γραμμή. Προωθείται ακόμη μια νέα σημαντική πρωτοβουλία, η νέα μέθοδος για τον ακριβή γεωεντοπισμό τρένων σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας η οποία θα αποκλείει τη σύγκρουση δύο τρένων, καθώς το ενιαίο κέντρο Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας που ιδρύεται, θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως σύντομα η νέα πλατφόρμα (railway.gov.gr) θα μπορεί να είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, ώστε να διαπιστώνεται η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.
«Σκοπός μας είναι ο ΟΣΕ να γίνει νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε πρακτικά χρεοκοπημένη και τώρα είναι πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας», συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης.
«Ο νέος ΟΣΕ θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος ενισχύεται περαιτέρω», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Η νέα εισήγηση του υπουργείου είναι η επαναφορά του προϊσταμένου αμαξοστοιχίας, ο οποίος με την εμπειρία του θα μπορεί να εντοπίζει τους κινδύνους προληπτικά, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται μια νέα ομάδα επιθεωρητών για την τήρηση του γενικού κανονισμού κίνησης – που θα είναι και το όργανο που θα εισηγείται τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση παραβίασης του πρωτοκόλλου.
«Επιταχύνεται μια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, πρόκειται για ένα εγχείρημα που απαιτεί συνέπεια και κάποιο χρόνο. Θα αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
Και κατέληξε: «Ως πολιτεία οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία, όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο που θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα».
Το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ
Οπως έγραφε η «Κ», το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία εφαρμογής με την ονομασία Railway.gov.gr που θα αποτελεί το νέο Ψηφιακό Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων. Σήμερα όλες οι εντολές μεταξύ σταθμαρχών γίνονται ή προφορικά ή σε χαρτιά. Η πλατφόρμα θα καταγράφει online κάθε κίνηση σε όλη την Ελλάδα ώστε, πρώτον, όλες οι εντολές των σταθμαρχών να είναι επίσημες και οι υπεύθυνοι να νιώθουν την… ευθύνη, αφού θα καταγράφονται και, δεύτερον, σε επόμενο χρόνο, σε περίπτωση λάθους η επίσημη καταγραφή να μπορεί να οδηγήσει στη διόρθωση του λάθους ή ακόμα και σε κυρώσεις όταν το λάθος είναι σοβαρό, χωρίς να αναζητούνται ηχητικά ντοκουμέντα ή χειρόγραφα για το πώς έγινε μια διαδικασία. Η πλατφόρμα θα καταγράφει ακόμα τον γεωεντοπισμό των τρένων με ακρίβεια –λειτουργία που θα είναι δημόσια ώστε να τη βλέπουν και οι πολίτες–, αλλά και όλα τα δεδομένα των δρομολογίων σε όλη τη χώρα: από την ώρα που ξεκίνησαν μέχρι πού σταμάτησαν. Πρόκειται, δηλαδή, για πλήρη χαρτογράφηση της κίνησης των τρένων.
Επαναπατρισμός στελεχών
Ενα ακόμα νέο στοιχείο που θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο είναι πως θα προβλέπονται απολύσεις για όποιον παραβαίνει τους κανόνες ασφαλείας, οι οποίες πλέον θα καταγράφονται μέσω της πλατφόρμας που προαναφέρθηκε. Με δεδομένο πάντως ότι αρμόδια για τους υπαλλήλους είναι η εταιρεία Hellenic Train, το κράτος θα ζητάει από την εταιρεία την απόλυση και, αν δεν συμμορφώνεται, τότε θα υπάρχουν κυρώσεις στην επιχείρηση. Ενα ακόμα στοιχείο που δουλεύει το τελευταίο διάστημα ο αν. υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης είναι ο επαναπατρισμός Ελλήνων του εξωτερικού που εργάζονται σε υψηλές θέσεις σε ξένους σιδηροδρόμους. Η χαρτογράφηση έχει καταγράψει περί τα 70 στελέχη. Πηγές του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών λένε πως, αν το ελληνικό κράτος καταφέρει να πείσει για επαναπατρισμό το 1/10 αυτών των στελεχών, θα είναι επιτυχία, με δεδομένο ότι οι μισθοί που θα παίρνουν στην Ελλάδα, παρότι θα είναι πάνω από τον μέσο όρο, θα εξακολουθούν να είναι μικρότεροι από αυτούς του εξωτερικού.Unmute
Από εκεί και πέρα, προβλέπεται ακόμα η δημιουργία ενός νέου Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας του ΟΣΕ που θα λειτουργεί σε τρεις φάσεις: πρώτον, θα βλέπει με ακρίβεια πώς κινούνται τα τρένα μέσω του γεωεντοπισμού που προαναφέρθηκε, δεύτερον, θα χτυπάει alarm σε περίπτωση που εμφανιστεί κίνδυνος, ώστε να γίνουν άμεσα οι επικοινωνίες που πρέπει, και, τρίτον, σε εύλογο χρονικό διάστημα, αν ο κίνδυνος παραμένει, θα έχει την ευθύνη να δώσει εντολή για ακινητοποίηση του τρένου. Βασικός στόχος του νομοσχεδίου, το οποίο είναι υπό την εποπτεία του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, είναι να υπάρχουν ξεκάθαρες αρμοδιότητες. Ενα ακόμα στοιχείο που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο είναι πως οι υπάλληλοι του ΟΣΕ, όσοι ήδη υπηρετούν και όσοι θα μπουν στο μέλλον, θα υπόκεινται σε αυστηρότατους πλέον ψυχομετρικούς ελέγχους σε συνεργασία με τις Ενοπλες Δυνάμεις. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας είναι αυτό που θα αναλάβει να ελέγξει τους υπαλλήλους του ΟΣΕ, οι οποίοι θα υπόκεινται πλέον σε έλεγχο που θα είναι ίδιος με εκείνον των πιλότων, που αποτελεί το ανώτατο επίπεδο τεστ σε ετοιμότητα, πνευματική διαύγεια και ψυχική υγεία. Ακόμα, το νομοσχέδιο θα προβλέπει προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, Ειδική Μονάδα Επιθεωρητών Σιδηροδρόμου και θέσπιση ενιαίων κανόνων κυκλοφορίας.
kathimerini
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.