Νέα ρεκόρ για την Ελληνική κρουαζιέρα
Την ίδια ώρα, η Ελληνική κρουαζιέρα σημειώνει νέα ρεκόρ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την ΤτΕ, το 10μηνο του 2024 τα έσοδα από την κρουαζιέρα ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας άνοδο 30% από τα επίπεδα του 10μήνου του 2023.
Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά, το 2024 ήταν χρονιά ρεκόρ. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, το 2024 επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περισσότεροι από 1,7 εκατ. επιβάτες έναντι 1,5 εκατ. επιβάτες το 2023 όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ξεπέρασαν το 1 εκατ. έναντι 800.000 το 2023. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023, εκ των οποίων πάνω από 600 ήταν homeport.
Οι προοπτικές της Ελληνικής κρουαζιέρας για το 2025 είναι επίσης θετικές. Ήδη, στο λιμάνι του Πειραιά οι προκρατήσεις σημειώνουν μεγάλη αύξηση και πλέον ανέρχονται σε περίπου 940 αφίξεις πλοίων. Το VIKING SATURN ήταν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στον Πειραιά για τη νέα χρονιά. H εταιρεία Viking δραστηριοποιείται σταθερά στο λιμάνι του Πειραιά καθ’ όλη τη διάρκεια κάθε έτους, πραγματοποιώντας κρουαζιέρες αποεπιβίβασης και το 2025 αναμένεται να αφιχθεί στον λιμένα 41 φορές με 10 πλοία της, έναντι 28 αφίξεων το 2024 με 7 πλοία. Παράλληλα, για το 2025 έχουν προγραμματιστεί 78 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
52 εκατ. ευρώ ετησίως από τα τέλη κρουαζιέρας
Όπως αναφέρεται στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2025, τα έσοδα από την επιβολή των τελών κρουαζιέρας σε ετήσια βάση έχουν υπολογιστεί σε 52 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν για έργα υποδομών των ΟΤΑ, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Τουρισμού. Τα έσοδα θα κατανέμονται κατά 1/3 στους Δήμους όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες, κατά 1/3 θα εγγράφονται εις ύψος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με σκοπό την εκτέλεση των απαραίτητων λιμενικών έργων και κατά 1/3 θα εγγράφονται εις ύψος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Τουρισμού για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας.
Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τον ν.5131/2024 περί αναδιάρθρωσης της ΕΕΣΥΠ το 50% των εσόδων που εισπράττεται από συμβάσεις αξιοποίησης λιμένων και λιμενικών υποδομών, θα μπορεί να διατεθεί για την υλοποίηση έργων αναβάθμισης των λιμένων της χώρας, με επακόλουθο την περαιτέρω αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος αλλά και της καθημερινότητας των πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο αρχικό πρόγραμμα του Norwegian Epic, στο οποίο περιλαμβάμονταν προσεγγίσεις σε Κέρκυρα, Σαντορίνη και Μύκονο, οι επιβάτες θα χρειαζόταν να καταβάλλουν συνολικά 45 ευρώ για να αποβιβαστούν και στα τρία λιμάνια, στη διάρκεια ταξιδιών διάρκειας 9 – 14 ημερών.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.