Νέος Κώδικας Δεοντολογίας (με πρόστιμα) για τα σούπερ μάρκετ
-Μέσα στις αμέσως επόμενες μέρες ο υπουργός Ανάπτυξης και οι διοικήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα συνυπογράψουν τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας, για την προστασία των καταναλωτών από παραπλανητικές προσφορές και εκπτώσεις. Ο νέος Κώδικας θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Μαρτίου και θα περιέχει σαφή παραδείγματα με κανόνες για το τι δεν μπορεί να γίνεται στην τιμολόγηση των προϊόντων. Στο εξής, οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια στο σούπερ μάρκετ θα υπολογίζεται με βάση τη χαμηλότερη τιμή που πωλήθηκε το εκάστοτε προϊόν στο συγκεκριμένο κατάστημα, τις τελευταίες 30 ημέρες και όχι με την «επίσημη έκπτωση» που δίνει ο προμηθευτής. Στις περιβόητες πολυσυσκευασίες («1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο» κ.λπ.) , το προϊόν θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται και μεμονωμένα στο ράφι, για να μπορεί ο καταναλωτής να συγκρίνει αμέσως τις τιμές. Όπως κάθε σωστός Κώδικας Δεοντολογίας, έτσι κι αυτός, θα προβλέπει αυστηρές ποινές και πρόστιμα που θα φτάνουν το 1,5 εκατ. ευρώ για κάθε μία περίπτωση, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 3 εκατ. ευρώ ανά παράβαση. Οι διοικήσεις των σούπερ μάρκετ συμφωνούν, αλλά ζητούν μια δίμηνη περίοδο προσαρμογής προτού ξεκινήσει η επιβολή των προστίμων.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.