
Οδηγούμε στην Αγγλία το Dacia Bigster

Η Dacia επεκτείνει τη γκάμα της τα επόμενα χρόνια με ένα νέο hatchback, το «C-Neo», που θα αντιμετωπίσει τη Skoda Octavia και ένα εισαγωγικού επιπέδου ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης θα αντικαταστήσει σε βάθος χρόνου το Spring. Στο μεταξύ όμως, λανσάρει το μεγαλύτερο αυτοκίνητό της μέχρι σήμερα, το εύστοχα ονομασμένο Bigster.
Παρουσιάζεται ως ένας πιο πρακτικός, μεγαλύτερος αδελφός του ήδη αναβαθμισμένου Dacia Duster και αντιπροσωπεύει την πρώτη προσπάθεια της μάρκας στην εξαιρετικά ανταγωνιστική αγορά των μεσαίων SUV, προσπαθώντας να “κλέψει” αγοραστές από μοντέλα όπως το Nissan Qashqai, το Kia Sportage και άλλες σημαντικές εναλλακτικές.
Το Bigster μπορεί να έχει μερικά χαρακτηριστικά που αποσκοπούν να το κάνουν πιο εκλεπτυσμένο στην οδήγηση σε σχέση με το Duster, αλλά εξακολουθεί να είναι οικείο μιας Dacia κατασκευής και εργονομίας όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Χρησιμοποιεί μιά επιμήκυνση της γνωστής πετυχημένης πλατφόρμας CMF-B που συναντάμε στο Duster και σε πολλά άλλα αυτοκίνητα του ομίλου, όπως το Renault Clio.

Υπάρχουν τρία υβριδικά συστήματα κίνησης για να διαλέξει ο ενδιαφερόμενος. Ξεκινώντας από το εισαγωγικό Bigster με τον TCe 140, που χρησιμοποιεί έναν 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V, όπου μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, φτάνουν στους εμπρός τροχούς οι 140 ίπποι και τα 230 Nm ροπής. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση, αλλά βοηθά τον κινητήρα, ενώ η μπαταρία των 0,8 kWh επαναφορτίζεται από την αναγεννητική πέδηση επιβράδυνσης.
Το TCe 130 4×4 διαθέτει τον ίδιο mild hybrid βενζινοκινητήρα με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ο οποίος όμως σε αυτή την περίπτωση αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, αλλά προσθέτει τετρακίνηση και πέντε προγράμματα οδήγησης για διαφορετικά εδάφη (Auto, Eco, Off-Road, Mud/Sand και Snow). Σύμφωνα με τις εντυπώσεις απο το αντίστοιχο Duster, το τετρακίνητο Bigster αφήνει προσδοκίες για τις ικανότητες του εκτός δρόμου.
Μπορεί το Bigster να μην έχει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, προσφέρει όμως την έξυπνη εναλλακτική του κινητήρα διπλού καυσίμου LPG / βενζίνης, ενώ μια plug-in υβριδική εκδοχή βρίσκεται στα σκαριά.

Full Hybrid
Εμείς οδηγήσαμε το νέο Bigster στην έκδοση Hybrid 155, που αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, καθώς είναι το πρώτο μοντέλο του Ομίλου Renault που χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη πλήρως υβριδική διάταξη. Αποτελείται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων και ένα 6τάχυτο multi-modal αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που συνεργάζονται με έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα, ένα ξεχωριστό μοτέρ εκκίνησης / γεννήτριας και μια μπαταρία 1,4 kWh. Η συνδυαστική ισχύς είναι 155 ίπποι, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει ροπή έως 205 Nm.
Όσον αφορά τα προγράμματα οδήγησης για το Hybrid 155, υπάρχουν μόνο τα προγράμματα οδήγησης «Eco», «e-Save» και «B», με το τελευταίο να προσθέτει επιπλέον επιβραδυντικό ρόλο και κατα συνέπεια ανάκτηση ενεργειας για την φόρτιση της μπαταρίας. Δεν υπάρχει λειτουργία «Sport» στο Bigster, κάτι που σημαίνει ότι δεν είναι πρωταρχικός στόχος κάτι τέτοιο στον συνολικό οδηγικό του χαρακτήρα. Η ομαλή κλιμακωση του αυτόματου κιβωτίου συμβάλει στις θετικές επιταχύνσεις αλλά δεν προβάλει την εκρηκτικότητα επιδόσεων, ενώ η μαλακή ανάρτηση θα εκτιμηθεί στην καθημερινότητα, στο ταξίδι και στην εκδρομική αναζήτηση, όχι όμως αν αποφασίσεις να επιτεθείς σε ενδιαφέρον οδηγικό στροφιλίκι.

Όποιο κινητήριο σύνολο και αν επιλέξετε, το Bigster παρέχει αρκετά ήρεμες επιδόσεις στην ευθεία με το ισχυρότερο full υβριδικό μοντέλο των 155 ίππων να παίρνει τα πρωτεία, αναμεσα στην γκάμα του. Θα χρειαστεί 9,7 δλ. για να ολοκληρώσει το σπριντ από 0-100 χλμ./ώρα, ενώ για την ίδια διαδικασία το ήπια υβριδικό των 140 ίππων θα χρειαστεί 9,8 δλ. Το βαρύτερο, λιγότερο ισχυρό 4×4 ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., με όλα τα μοντέλα να αναπτύσσουν μέγιστη ταχύτητα τα 180 χλμ./ώρα.
Η ήπια υβριδική βενζινοκίνητη εκδοχή με κίνηση στους εμπρός τροχούς ταιριάζει καλά στο μικρότερο και ελαφρύτερο Duster, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα τα πάει στο Bigster. Το ίδιο συμβαίνει και με την τετρακίνητη έκδοση. Αμφότερα θα χρησιμοποιούν ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων που έχουμε δοκιμάσει ξανά.

Οδήγηση
Με έναν σχετικά μικρό κύκλο στροφής 10,9 μέτρων και με ένα ελαφρύ τιμόνι για ευκολία ελιγμών, το Bigster δεν αισθάνεται άβολα σε στενά δρομάκια και σε στιγμές παρκαρίσματος. Η εκτεταμένη διαδρομή της ανάρτησης, σε συνδυασμό με ένα σεβαστό προφίλ ελαστικού, ακόμα και με τις μεγαλύτερες ζάντες, σημαίνει ότι η οδήγηση του Bigster προσαρμόζεται με ευκολία στις ανομοιομορφίες του οδοστρώματος στην πόλη.





Η Dacia δεν ισχυρίζεται ότι το Bigster θα ενθουσιάσει σε έναν επαρχιακό δρόμο και ενώ υπάρχουν πολλά πιο δυναμικά οικογενειακά SUV εκεί έξω, δεν πανικοβάλλεται στη θέα μιας στροφής. Το τιμόνι αν και ελαφρύ προσφέρει πληροφορία και ενώ το αμάξωμα θα πάρει κλίση στις στροφές, το Bigster θα ακολουθήσει τις εντολές, εκτός και αν αποφασίσετε να κάνετε επιθετικές εισόδους όπου θα δείξει την δυσαρεσκειά του κυρίως υποστρέφοντας . Εδώ όπως είπαμε δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα επιλογές για να αλλάξει η συμπεριφορά του, αν και δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι πολλοί απο όσους το επιλέξουν θα τους λείψει η λειτουργία Sport.
Ενώ το Bigster είναι αρκετά επιδέξιο για ένα οικογενειακό SUV στην πόλη και δεν πτοείται στις στροφές, την καλύτερη δουλειά την κάνει σε διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Εμφανίζεται σταθερό και ευθυβολο σε υψηλότερες ταχύτητες και η ανάρτηση συμπεριφέρεται με άνεση χωρίς αναταραξεις στις ατέλειες του δρόμου από το Duster.
Η Dacia έχει προσθέσει ένα παχύτερο παρμπρίζ (3,85 χιλ. σε σύγκριση με 3,5 σε άλλα μοντέλα) και μαζί με την επιπλέον ηχομόνωση στους θόλους των τροχών και στο ταμπλό, η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης έχει σίγουρα αναβαθμιστεί. Μια μικρή παρατήρηση είναι ότι ο βενζινοκινητήρας ακούγεται λίγο πιο έντονα από ό,τι θα θέλαμε.

Χάρη στο σχετικά μικρό του βάρος, το Bigster δεν είναι τόσο «διψασμένο» όσο θα περίμενε κανείς από ένα μεγάλο SUV. Η Dacia ισχυρίζεται ότι το Bigster Hybrid είναι περίπου 150 κιλά ελαφρύτερο από το μέσο όρο των υβριδικών αντίστοιχων SUV. Με βάρος 1.350 κιλών για το mild-hybrid μοντέλο με κίνηση στον εμπρός άξονα, 1.419 κιλών για το Hybrid 155 ή 1.428 κιλών για το τετρακίνητο, όποια έκδοση και αν επιλέξετε, το Bigster θα είναι ελαφρύτερο από τους ανταγωνιστές του, γεγονός που έχει θετικές επιπτώσεις και στην κατανάλωση.
Το mild-hybrid των 140 ίππων έχει κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. εντυπωσιακή τιμή, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι συγκρίσιμες mild-hybrid εκδόσεις των Kia Sportage ή Volkswagen Tiguan βρίσκονται στα 5,4 και 5,1 λτ./100 χλμ., αντίστοιχα. Εάν η κατανάλωση είναι το κύριο μέλημά σας, το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης του Hybrid 155 θα σας προσελκύσει χάρη στον ισχυρισμό ότι καταναλώνει 3,9 λτ./100 χλμ. με εκπομπές ρύπων 105 γρ./χλμ. – καλύτερες τιμές ακόμη και από τα 4,3 λτ./100 χλμ. και 114 γρ./χλμ. του Duster Hybrid 140.





Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, διαπιστώσαμε ότι ένας συνδυασμός οδήγησης στην πόλη, στην ύπαιθρο και στον αυτοκινητόδρομο σημείωσε κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ., αλλά στον αυτοκινητόδρομο πετύχαμε εύκολα 3,8 λτ./100 χλμ. Η Dacia αναφέρει ότι το Hybrid 155 μπορεί να περάσει έως και το 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια, καθώς ξεκινάει πάντα σε λειτουργία EV. Συν τοις άλλοις, διαπιστώσαμε ότι η μικροσκοπική μπαταρία των 1,4 kWh φορτίζει σε λίγα λεπτά.
Το τετρακίνητο μοντέλο είναι -αναμενόμενα- το πιο διψασμένο Bigster που μπορείτε να αγοράσετε. Ακόμα κι έτσι όμως, η συνδυαστική κατανάλωση που εμφανίζεται 5,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων των 134 γρ./χλμ. εξακολουθούν να είναι αξιέπαινες τιμές.

Στο εσωτερικό
Με μήκος 4,57 μέτρα, το Bigster είναι 227 χιλιοστά μακρύτερο από ένα Duster και πολλά από αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί για να γίνει πιο ευρύχωρη η πίσω σειρά καθισμάτων και το πορτμπαγκάζ. Το τετραγωνισμένο, όρθιο προφίλ του Bigster σημαίνει επίσης ότι ο χώρος για το κεφάλι δεν αποτελεί πρόβλημα για τους ψηλούς ενήλικες μπροστά ή πίσω.
Το Bigster θα ανταπεξέλθει καλά στην οικογενειακή ζωή, χάρη στα ανθεκτικά υλικά της καμπίνας, ωστόσο όσοι αναζητούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, μπορεί να βρουν ελλείψεις.





Αντί για το επίπεδο εξοπλισμού Essential με το οποίο ξεκινούν τα άλλα Dacia, η σειρά Bigster ξεκινά με την έκδοση Expression. Αυτή διαθέτει στάνταρ μια κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών με ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και μια ψηφιακή οθόνη οργάνων 7” για τον οδηγό, δηλαδή η ίδια διάταξη που υπάρχει σε ορισμένες εκδόσεις του Duster.
Το Bigster διαθέτει επίσης διζωνικό κλιματισμό, διαιρούμενη σε 40:20:40 πίσω σειρά καθισμάτων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με διαμαντένια κοπή και τέσσερα σημεία εφαρμογής «YouClip» για την τοποθέτηση αξεσουάρ όπως ποτηροθήκες, βάσεις τηλεφώνου και τσάντες.





Ο στάνταρ εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, cruise control, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, προειδοποίηση προσοχής οδηγού και προηγμένη πέδηση έκτακτης ανάγκης.
Εκδόσεις
Πάνω από την έκδοση Expression, βρίσκεται η έκδοση Journey, η οποία προσθέτει ζάντες 19 ιντσών, ηλεκτρικό άνοιγμα χώρου αποσκευών, οθόνη οδηγού 10,1” που ταιριάζει με την κεντρική οθόνη αφής, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, μοναδικά μοτίβα καθισμάτων, ασύρματο φορτιστή smartphone, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέπτες και σύστημα υποβοήθησης υψηλής σκάλας φώτων.

Η κορυφαία έκδοση Extreme απευθύνεται περισσότερο σε ιδιοκτήτες που αναζητούν την περιπέτεια στην ύπαιθρο και διαθέτει παρόμοιο βασικό εξοπλισμό με το Journey, αλλά φέρει μικρότερες ζάντες 18 ιντσών, είσοδο χωρίς κλειδί, μπάρες οροφής, πανοραμική ηλιοροφή και καφέ / χάλκινες πινελιές. Η επένδυση των καθισμάτων μπορεί να πλυθεί εύκολα όπως και τα λαστιχένια πατάκια δαπέδου.
Αυτό που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό από τον χώρο της καμπίνας του Bigster είναι ο χώρος αποσκευών. Επιλέξτε το ήπια υβριδικό 140 και θα έχετε 677 λτ. ή 614 λτ. στο 4×4, ενώ για το Hybrid 155 που οδηγησαμε η χωρητικότητα του είναι 612 λίτρα. Εδώ λοιπόν κάνει πρωταθλητισμό σε σχέση με τα 507 λτ. ενός MG HS, τα 504 λτ. του Nissan Qashqai και τα 587 λτ. ενός Kia Sportage. Κανένα άλλο SUV με παρόμοια τιμή δεν μπορεί να συγκριθεί με την πρακτικότητα του Bigster.

Η γνώμη μας
Όποιο Dacia Bigster και αν αγοράσετε, θα φαίνεται σαν ευκαιρία σε σύγκριση με την τιμή εναλλακτικών λύσεων από μάρκες όπως η Kia και η Ford. Σε σύγκριση με το προσιτό MG HS, το Bigster είναι πιο πρακτικό και διαθέτει πολύ πιο εργονομικό εσωτερικό και σύστημα infotainment. Ένα plug-in υβριδικό θα ενισχύσει σίγουρα το πρεστίζ του Bigster, αλλά προς το παρόν δείχνει ότι το κορυφαίο της γκάμας του μοντέλου, Hybrid 155, αποτελεί την καλύτερη πρόταση.
Το Dacia Bigster παίρνει όλα τα εντυπωσιακά στοιχεία που μας αρέσουν στο Duster και τα βάζει σε ένα μεγαλύτερο πακέτο. Η τιμή του είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική, ανεξάρτητα από το επίπεδο εξοπλισμού ή τον κινητήρα που θα επιλέξετε, ενώ ο εσωτερικός χώρος και η πρακτικότητα είναι ένα πραγματικό πλεονέκτημα. Η ποιότητα δείχνει την συνηθισμένη συνέπεια, ενώ έχει αρκετά θετική συμπεριφορά στο δρόμο και διαθέτει όλο τον εξοπλισμό που χρειάζονται οι περισσότεροι. Ως οικονομικό SUV της κατηγορίας C λοιπόν πιθανόν να μπεί στο μάτι ενδιαφερόμενων που αναζητούν ακόμα και από πιο premium, αλλά παρόμοιου μεγέθους εναλλακτικές λύσεις.
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

motorone
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.