Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

giannikopoulos
georgiou kritikos kreopoleio
NTOAS COOKIES 2X7 XMAS copy

Οι Ελληνες εφοπλιστές έριξαν 18 δισ. σε πλοία LNG

bolarisxmas24

-Υγροποιημένο φυσικό αέριο και άνθρακας οι δύο κύριες πηγές περαιτέρω αύξησης των εσόδων για τους Ελληνες εφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Από τη μία πλευρά οι εξελίξεις με το LNG, από την άλλη με τις εισαγωγές άνθρακα, και ο χειμώνας 2024-2025 προοιωνίζεται εξαιρετικός.

Ηδη κυκλοφορούν αναλύσεις που προεξοφλούν την ενίσχυση του ρόλου του υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη νέα κυβέρνηση Τραμπ.

makis mitropoulos xrimatistiriaki 678x1024 1

Ο κλάδος του LNG θεωρείται αιχμή για την ενεργειακή πολιτική που θα ακολουθηθεί από το 2025 και μετά, σε μία περίοδο που σύμφωνα με στοιχεία του VesselsValue οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 18 δισ. $ (από το 2021) σε νέα πλοία μεταφοράς του συγκεκριμένου καυσίμου.

Σύμφωνα με τον Νταν Νας (αναπληρωτής διευθυντής αποτίμησης και ανάλυσης της VesselsValue) “…σε μια δεκαετία που ορίζεται από τις ασταθείς αγορές και τις σεισμικές αλλαγές στη δυναμική της ναυτιλίας, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν υιοθετήσει τολμηρές επενδυτικές θέσεις που μπορεί να διαμορφώσουν το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου…”.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία περί τα 13,8 δισ. $ έχουν διατεθεί για το “χτίσιμο” 59 πλοίων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), και 4 δισ. $ για 41 πλοία υγραερίου (LPG). Αλλά και σύμφωνα με την ΜΒ Shipbrokers η ηλεκτροπαραγωγή εργοστασίων άνθρακα και φυσικού αερίου σημείωσε ετήσια πτώση 7,5% την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, όμως έχει αρχίσει να αυξάνεται λόγω του χειμώνα.

Σύμφωνα με την εταιρεία ναυλώσεων, η ηλεκτροπαραγωγή μέσω ηλιακής ενέργειας βαίνει μειούμενη (θα φτάσει μέχρι και 50%), η Ευρώπη χρειάζεται άνθρακα που θα πρέπει να έρθει από αγορές των ΗΠΑ, Καναδά, Νότια Αφρική, Αυστραλία, Κολομβία κ.ά. 

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Μείωση του διαθέσιμου τονάζ-αύξηση των ναύλων για τα bulk carriers. Μάλιστα η ΜΒ Shipholders “βλέπει” μεγαλύτερο όφελος για τα Panamaxes και τα μικρότερου μεγέθους Capesizes.

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

This will close in 20 seconds