Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

giannikopoulos
keapyrgou
droggitis

Ολυμπία Οδός: ολοκληρώνονται οι μελέτες για το Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα – Τα επόμενα βήματα

kalonero
iliaki symvouleftiki

Εξελίξεις αναμένονται το επόμενο διάστημα στο τελευταίο τμήμα της Ολυμπίας Οδού Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Όπως έγινε γνωστό από ενημέρωση του βουλευτη Περικλή Μαντά έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι προμελέτες για το τμήμα αυτό. Όπως ανέφερε η μελέτη περιλαμβάνει τρεις εναλλακτικές χαράξεις για τη διέλευση στο τμήμα του Καϊάφα.

Η περιοχή του Καϊάφα είναι χαρακτηρισμένη ως Natura και υπήρξε το σημείο καμπής όταν κατασκευαζόταν η Ολυμπία Οδός στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας καθώς είχε μπλοκαριστεί η κατασκευή της λόγω προσφυγών στο ΣτΕ για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα μήκους 20,5χλμ. Με την οικονομική κρίση όλο το δυτικό τμήμα από Πάτρα έως Τσακώνα αφαιρέθηκε από το έργο. Πλέον η εξέταση των διαφορετικών λύσεων ίσως αποτελεί και το κλειδί για μια μελλοντική υλοποίηση του έργου.

Τις προμελέτες πραγματοποιεί η Ολυμπία Οδός μέσω υπουργικής απόφασης του 2022 όπου και δόθηκε εντολή στον Παραχωρησιούχο ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών στο τμήμα Α/Κ Εισόδου Πύργου – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα. Οι προτάσεις θα υποβληθούν στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η οποία θα αναλάβει ανάλογα με την λύση που θα επιλεγεί την περιβαλλοντική έγκριση του τμήματος.

Η λύση η οποία θα προκριθεί θα πρέπει να τύχει της έγκρισης του Ανεξάρτητου Μηχανικού του έργου και κατόπιν θα πρέπει να εξεταστούν οι προϋποθέσεις εκτέλεσης του έργου και βέβαια να ξεπεραστεί ο σκόπελος της χρηματοδότησης. Η διαδικασία χρηματοδότησης είναι μια επίπονη διαδικασία καθώς τα οδικά έργα για να εγκριθούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να πετυχαίνουν αρκετά κριτήρια μεταξύ των οποίων και οι ημερήσιοι φόρτοι.

Η υλοποίηση του συγκεκριμένου οδικού έργου ολοκληρώνει την Ολυμπία Οδό αλλά αποτελεί και ένα στοίχημα καθώς θα πρέπει να προστεθεί στην μακρά προς χρηματοδότηση λίστα έργων. Το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Καλό Νερό επανεντάχθηκε στην παραχώρηση το 2021 και για το τμήμα Πάτρα-Πύργος εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση και ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τον Μάρτιο του 2022.

Όπως έχει γίνει γνωστό, προϋπόθεση για την υλοποίηση του έργου είναι α) η εκπόνηση νέας μελέτης οδοποιίας συνοδευόμενη από τις αντίστοιχες υποστηρικτικές μελέτες (νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες, Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κλπ) και β) η περιβαλλοντική αδειοδότηση της νέας τεχνικής λύσης για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα λόγω ακύρωσης από το Σ.τ.Ε. των προηγούμενων Περιβαλλοντικών Όρων.

Με το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, όταν υλοποιηθεί, ολοκληρώνεται όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί η Ολυμπία Οδός και θα συνδεθεί με τον αυτοκινητόδρομο Μορέα στην περιοχή της Τσακώνας επιτυγχάνοντας την υλοποίηση ενός οδικού δακτυλίου στην Πελοπόννησο.

Παράλληλα το τμήμα Ρίο-Πύργος-Τσακώνα αποτελεί και το τελευταίο τμήμα του “Μπλέ Διαδρόμου” ή της Αδριατικής Οδού. Ενός άξονα που ξεκινά από την Τριέστη της Ιταλίας διασχίζει τα Δυτικά Βαλκάνια και καταλήγει στη χώρα μας από τους άξονες Κακαβιά-Αντίρριο-Ριο-Τσακώνα.

ΠΗΓΗ: Ypodomes.com

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos