
«Παραλίες υπό κατάληψη – Ο Δήμος… διακοπές και το Κράτος μετά από καταγγελία»

«Έκτακτη Ενασχόληση με… τις Καταγγελίες: Όταν οι Παραλίες Απαιτούν Διαμαρτυρία για να Φανεί η… Αυτοδιοίκηση»
Προλογίζοντας με διάχυτη ειρωνεία:
Εδώ που τα λέμε, γιατί να προβαίνουν σε τακτικούς ελέγχους; Αφού χάρη στην εφαρμογή MyCoast ξεκινούν μόνο όταν έχουν πάρει «σφυγμό» από τους πολίτες… δηλαδή αφού έχουν φουσκώσει οι διαμαρτυρίες! Οι δήμοι και οι κτηματικές υπηρεσίες παίζουν με τις ώρες – και τα πρόστιμα – όσο κι εσύ περιμένεις τον ήλιο να βγει σκάρτη μέρα.
Και για να είμαστε ξεκάθαροι: το Ελεγκτικό Συνέδριο ουσιαστικά τους έστειλε… καρφί, επισημαίνοντας ότι:
- Βρίσκονται μονίμως σε reactive mode — έλεγχοι μόνο μετά καταγγελίες.
- Υπηρεσίες με προσωπικό λιγοστό και ξεπερασμένα μέσα, λες και οι παραλίες δεν αξίζουν καλύτερα.
- Καθυστερήσεις που δίνουν… bonus θερινής σεζόν στις παραβάτες, προτού τα πρόστιμα γίνουν της μόδας.
Ετοιμαστείτε λοιπόν για ακόμα ένα καλοκαίρι «εξελίξεων» στις παραλίες: σε ελληνικό στυλ, όταν η δημοτική και κτηματική ευσυνειδησία αποφασίσει να… ξυπνήσει μετά το πρώτο παράπονο.
To Ελεγκτικό Συνέδριο «καρφώνει» δήμους και κτηματικές υπηρεσίες: Κάνουν ελέγχους στις παραλίες μόνο μετά από καταγγελίες, καθυστερούν με τα πρόστιμα

Παρά την αύξηση των καταγγελιών με την εφαρμογή MyCoast, δήμοι και κτηματικές υπηρεσίες δεν διενεργούν τακτικούς ελέγχους, σύμφωνα με έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
«Καταπέλτης» για δήμους και κτηματικές υπηρεσίες είναι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου που αφορά τους ελέγχους στις παραλίες καθώς το πόρισμα που δημοσιεύθηκε ουσιαστικά καταγράφει ότι οι έλεγχοι είναι περιορισμένοι παρά το γεγονός ότι την ίδια ώρα έχουν αυξηθεί οι καταγγελίες από τους πολίτες μέσω της εφαρμογής MyCoast.
Ο έλεγχος του Ελεγκτικού Συνεδρίου πραγματοποιήθηκε σε 19 δήμους και στις αντίστοιχες (14) Κτηματικές Υπηρεσίες, και αφορούσε τα έτη 2023 και 2024 (μέχρι 31 Οκτωβρίου 2024).
Τα πορίσματα του ελέγχου είναι τα ακόλουθα:
Ι. Το υπό κατάρτιση Μητρώο Συμβάσεων Παραχώρησης δεν είναι πλήρως ενημερωμένο με συμβάσεις, που συνάπτουν άλλοι, πλην των Κτηματικών Υπηρεσιών, φορείς, όπως οι Δήμοι και η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε., καθώς και με τις αυτοψίες και τα αποτελέσματα των ελέγχων. Δεν είναι προσβάσιμο σε όλους τους φορείς, που εμπλέκονται στην ελεγκτική διαδικασία.
IΙ. Δεν διενεργούνται τακτικοί έλεγχοι, ορθολογικά κατανεμημένοι εντός της θερινής περιόδου, βάσει αξιολόγησης κινδύνων ως προς τις παραλίες και τους παραχωρησιούχους. Οι έλεγχοι στοχεύουν αποκλειστικά στη διερεύνηση των καταγγελιών, ο αριθμός των οποίων αυξήθηκε κατακόρυφα λόγω της εφαρμογής «MyCoast».
ΙΙΙ. Οι Κτηματικές Υπηρεσίες δεν διαθέτουν επαρκές προσωπικό και σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για την επίκαιρη διερεύνηση των καταγγελιών και τη διαπίστωση των παραβάσεων, γεγονός που περιορίζει και την αποτελεσματικότητα των ελέγχων.
IV. Η ελεγκτική δραστηριότητα των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι περιορισμένη. Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν συνεργάζονται αποτελεσματικά με τις Κτηματικές Υπηρεσίες.
V. Εντοπίστηκαν ελλείψεις και καθυστερήσεις στην επιβολή των προστίμων και των διοικητικών μέτρων. Το πόρισμα της αυτοψίας δεν συντάσσεται αμέσως παρά την αντίθετη πρόβλεψη του νόμου. Δεν διενεργούνται επανέλεγχοι. Οι καθυστερήσεις επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συνεχίζουν τη δραστηριότητά τους κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου
Διαβάστε ΕΔΩ την αναλυτική έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους ελέγχους στις παραλίες
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.