Ποιοι είναι οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για το υποβαθμισμένο αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Με μερικούς μήνες παράτασης εκτυλίσσεται ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο, όπως είχε αναφέρει σε προηγούμενο δημοσίευμα του το Capital.gr εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις σε επίπεδο υποδομών, γεγονός που υπογραμμίζει την ανάγκη υλοποίησης μιας σειράς παρεμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του. Θυμίζουμε ότι στόχος του Υπερταμείου είναι μέχρι το τέλος του 2024 να έχει αναδειχθεί ο ανάδοχος στον οποίο θα παραχωρηθεί ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας για 40 έτη. Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα έχει μεταφερθεί προς τα πίσω σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος προέβλεπε ότι η κάθετη των οικονομικών δεσμευτικών προσφορών από τα 4 σχήματα θα γινόταν μέσα στον Ιούλιο.
Αυτό πλέον έχει αλλάξει καθώς η εν λόγω ημερομηνία έχει παραταθεί μέχρι το προσεχή φθινόπωρο. Επομένως, οι κοινοπραξίες, οι οποίες έχουν εκδηλώσει πρόθεση σε επίπεδο αρχικού ενδιαφέροντος σε πρώτη φάση θα έχουν περισσότερο χρόνο για να μελετήσουν το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης, το οποίο παρέλαβαν στις αρχές του τρέχοντος καλοκαιριού. Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου αξιοποίησης, πέραν της Καλαμάτας και επιπλέον 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Ωστόσο, η διαδικασία για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας βρίσκεται σε πιο ώριμο στάδιο σε σύγκριση με τα υπόλοιπα 22 καθώς υπολογίζεται με βάση το αισιόδοξο σενάριο ότι πριν την εκπνοή της τρέχουσας χρονιάς θα υπάρξει κατακύρωση σε συμβασιούχο.
Τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον
Ποια είναι, όμως, τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον; Όπως έχει γίνει γνωστό πρόκειται για 4 κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετέχουν ηχηρά ονόματα του εγχώριου και όχι μόνο επιχειρείν και πιο συγκεκριμένα:
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR Airports,
Μυτιληναίος – Corporation America Airports
Egis Airport – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Aéroports de la Cote d’Azur
Fraport AG – Delta Airport Investments – ΠΗΛΕΑΣ (Όμιλος Κωνσταντακόπουλου).
Σε κάθε περίπτωση πάντως, μετά την ανάδειξη αναδόχου, το Υπερταμείο προτίθεται να διατηρήσει μερίδιο της τάξεως του 10% σε μια κίνηση που συμβαδίζει με τον νέο του ρόλο ως Sovereign Wealth Fund, επωφελούμενο, παράλληλα, από την προσδοκώμενη ανάπτυξη του αεροδρομίου σε βάθος χρόνου.
Θυμίζουμε ότι ο αερολιμένας της Καλαμάτας, ο οποίος ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από 65 περίπου χρόνια, βρίσκεται επί του παρόντος στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ τα τελευταία χρόνια εκτός από τους επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού, εξυπηρετεί κάθε χρόνο αρκετούς χιλιάδες επισκέπτες από το εξωτερικό, οι οποίοι αντικρίζουν τριτοκοσμικές συνθήκες, που σίγουρα δεν αρμόζουν σε ένα διεθνές αεροδρόμιο.
Είναι ενδεικτικό ότι η ένωση ξενοδόχων της Μεσσηνίας έχει ουκ ολίγες φορές επισημάνει την ανάγκη να εκσυγχρονιστούν οι “φτωχές” κτιριακές υποδομές, οι οποίες λειτουργούν σαν τροχοπέδη στην περαιτέρω άνοδο των συνολικών αφίξεων στην περιοχή. Πέρυσι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας υπήρξε ένα από τα ελάχιστα που κατέγραψε μείωση στις αφίξεις και μάλιστα σε διψήφιο ποσοστό, σε μια, μάλιστα, χρονιά-ρεκόρ για την επιβατική κίνηση στο σύνολο της χώρας. Θυμίζουμε ότι στις αρχές του έτους, ο τοπικός φορέας είχε κάνει έκκληση προς το Υπερταμείο και την ΥΠΑ προκειμένου να γίνει επιθεώρηση ώστε να εκτιμηθούν οι ανάγκες που υπάρχουν και οι βελτιωτικές κινήσεις που θα έπρεπε να γίνουν ενόψει της τουριστικής σεζόν.
capital
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.