
Πότε ένα αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί αντίκα;

Το αυτοκίνητο που θα χαρακτηριστεί αντίκα δεν είναι απλά παλιό
Ένα αυτοκίνητο θεωρείται αντίκα όταν πληροί συγκεκριμένα κριτήρια ηλικίας, αυθεντικότητας και ιστορικής αξίας.
Σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς και συλλόγους κλασικών αυτοκινήτων:
Στην Ευρώπη, η FIVA (Fédération Internationale des Véhicules Anciens) ορίζει ως ιστορικό όχημα αυτό που έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 30 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής του, διατηρείται στην αρχική του κατάσταση και δεν χρησιμοποιείται για καθημερινή μετακίνηση.
Στις ΗΠΑ, η Antique Automobile Club of America (AACA) και διάφορες Πολιτείες θεωρούν αντίκες τα αυτοκίνητα ηλικίας 50 ετών και άνω.
Στην Ελλάδα, για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ως ιστορικό όχημα, πρέπει να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 30 χρόνια και να πληροί προϋποθέσεις γνησιότητας και συντήρησης.
Ένα αυτοκίνητο αντίκα δεν είναι απλώς παλιό, αλλά έχει συλλεκτική αξία, είτε λόγω σπανιότητας, τεχνολογικής καινοτομίας της εποχής του είτε λόγω συμμετοχής του σε ιστορικά γεγονότα.
https://www.facebook.com/hliakanea

Αναλυτικότερα στην Ελλάδα:
Για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ως ιστορικού ενδιαφέροντος (αντίκα) στην Ελλάδα, πρέπει να πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
Ηλικία Οχήματος
Το όχημα πρέπει να έχει συμπληρώσει τουλάχιστον 30 έτη από την ημερομηνία κατασκευής του.
Αυθεντικότητα και Κατάσταση
Το όχημα πρέπει να διατηρείται στην αρχική του κατάσταση, χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στα τεχνικά του χαρακτηριστικά, και να μην χρησιμοποιείται για καθημερινή μετακίνηση.
Βεβαίωση Χαρακτηρισμού
Απαιτείται η έκδοση “Βεβαίωσης Χαρακτηρισμού Οχήματος Ιστορικού Ενδιαφέροντος” από αρμόδιους φορείς, όπως η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου (ΕΟ ΦΙΛΠΑ), η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) ή η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΑΜΟΤΟΕ) για μοτοσικλέτες.
Νομιμοποιητικά Έγγραφα
Απαραίτητη είναι η ύπαρξη ελληνικής άδειας κυκλοφορίας ή βεβαίωσης εκτελωνισμού ή πιστοποιητικού ΟΔΔΥ.
Τεχνικός Έλεγχος (ΚΤΕΟ)
Τα ιστορικά οχήματα υποχρεούνται σε ετήσιο τεχνικό έλεγχο.
Πινακίδες Κυκλοφορίας
Από την 1η Ιανουαρίου 2025, οι “παλαιές” πινακίδες ιστορικού οχήματος θα καταργηθούν, και τα οχήματα θα πρέπει να φέρουν κρατικές πινακίδες κυκλοφορίας.
Επιπλέον, οι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων υποχρεούνται στην καταβολή ετήσιων τελών κυκλοφορίας, τα οποία είναι μειωμένα σε σχέση με τα σύγχρονα οχήματα.
Συνοψίζοντας, για να χαρακτηριστεί ένα αυτοκίνητο ως αντίκα στην Ελλάδα, πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να διατηρεί την αυθεντικότητά του, να λάβει τη σχετική βεβαίωση από αρμόδιο φορέα, να περάσει από τεχνικό έλεγχο και να φέρει τις κατάλληλες πινακίδες κυκλοφορίας.
ehotto
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.