
Σχέδια για νέες μαρίνες

Έντονη κινητικότητα επικρατεί γύρω από τις λιμενικές εξελίξεις της χώρας. Από την μια πλευρά, η διοίκηση του Υπερταμείου επιχειρεί την αναβάθμιση του επιχειρησιακού ρόλου και τη στρατηγική τοποθέτηση του Υπερταμείου στον κλάδο, παραγγέλνοντας μια μεγάλη μελέτη για την αποτύπωση των αναγκών και των απαιτούμενων υποδομών, κυρίως στον τομέα των υπηρεσιών μαρίνας. Από την άλλη, το υπουργείου Ναυτιλίας που σχεδιάζει τον «απεγκλωβισμό» από τον συνωστισμό των υπαρχουσών μαρίνων της Αττικής προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του κλάδου και να υπάρξει ανταγωνισμός στις προσφερόμενες τιμές. Σ’ αυτό το πλαίσιο, δρομολογείται η ίδρυση νέων ζωνών φιλοξενίας σκαφών σε άλλες περιοχές της Αττικής και της Επικράτειας. Αυτή την περίοδο υλοποιούνται ή βρίσκονται σε πολύ προχωρημένο στάδιο προετοιμασίας, 17 σημαντικά λιμενικά έργα, προϋπολογισμού άνω των 110 εκατ. ευρώ, σε νησιά όπως ο Άγιος Ευστράτιος, ο Άγιος Κήρυκος Ικαρίας, η Γαύδος, η Σαμοθράκη, τα Διαπόντια Νησιά και το Καστελόριζο. Έχουν ξεκινήσει σημαντικά έργα ενίσχυσης της λιμενολεκάνης και των περιφερειακών οδών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αλλά και έργα αποκατάστασης ζημιών από ακραία καιρικά φαινόμενα στον Βόλο. Στα Χανιά τρέχουν επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ για τον επιβατικό σταθμό της Σούδας και τη βελτίωση λιμανιών (βλ. Παλαιοχώρα). Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η έναρξη των πρόδρομων εργασιών για την επέκταση της Προβλήτας 6 διευθετεί μια μεγάλη εκκρεμότητα. Σε κάθε περίπτωση, ο μεγάλος εθνικός στόχος είναι η πλήρης ένταξη των ελληνικών λιμανιών στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (TEN-T), ενισχύοντας την συνδεσιμότητα με αεροδρόμια, σιδηροδρόμους και οδικές υποδομές.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.