Στα τέλη του 2028 μετατίθεται η ολοκλήρωση των έργων για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη
Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου: το Νοέμβριο του 2028 ολοκληρώνεται το μεγάλο οδικό έργο μέσω ΣΔΙΤ
Στα τέλη του 2028 μετατίθεται η ολοκλήρωση των έργων για το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε την μετάθεση της Προγραμματισμένης Ημερομηνίας Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών από την 21-4-2027 για την 8-11-2028, ενώ της Απώτερης Ημερομηνίας από την 21-4-2028 για την 8-11-2029.
Όπως περιγράφεται στο αίτημα του αναδόχου, η ανάλυση της καθυστέρησης βασίστηκε στη μεθοδολογία “impacted as planned”, η οποία γίνεται δεκτή δεδομένου ότι αποτελεί μία από τις βέλτιστες πρακτικές που προτείνονται από την διεθνή βιβλιογραφία.
Η βασική αιτία του αιτήματος παράτασης είναι η καθυστέρηση στη διάθεση των ιδιωτικών εκτάσεων από την Αναθέτουσα Αρχή προς τον ΙΦΣ. Η συμβατική προθεσμία παράδοσης των ιδιωτικών εκτάσεων είναι 12 μήνες, σύμφωνα με το άρθρο 15.1.1 (β) της Σύμβασης Σύμπραξης.
Η παράδοση των ιδιωτικών εκτάσεων ολοκληρώθηκε με τις εκτάσεις των Τμημάτων 4 και 6 και τα από 15-7-2025 σχετικά πρωτόκολλα Διάθεσης-Παραλαβής Χώρων Εκτέλεσης Έργου.
Πως τρέχουν τα έργα
Σήμερα το έργο είναι σε πλήρη εξέλιξη και μάλιστα την Δευτέρα υπήρξε και επίσκεψη από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα αλλά και τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο.
Στα τεχνικά του έργου έχουμε αρκετές γέφυρες, η μεγαλύτερη γέφυρα του έργου είναι η λεγόμενη Γ2, μήκους 230 μέτρων. Εκεί έχουν ολοκληρωθεί τα ακρόβαθρα και οι τοίχοι αντιστήριξης προς Καλαμάτα κι έχει ξεκινήσει το μεσόβαθρο και η αναρρίχηση.
Ακολουθεί η γέφυρα “Γ3” μήκους 202 μέτρων, στην οποία έχει ξεκινήσει η θεμελίωση των φρεατοπασσάλων.
Τέλος στη γέφυρα “Γ1” μήκους 190 μέτρων, πραγματοποιείται εκσκαφή φρέατος σε βάθος 16 μέτρων, ενώ ξεκινά και η σκυροδέτηση.
Ο Όμιλος AKTOR έχει στήσει εργοτάξια σε διάφορες θέσεις, έχοντας προχωρήσει σηματνικά τις εκσκαφές και την κατασκευή των τεχνικών έργων, όπως κάτω διαβάσεις, οχετούς, ορύγματα, διανοίξεις αρτηριών, φρέατα, μεσόβαθρα και ακρόβαθρα γεφυρών κτλ., σε μεγάλη έκταση του έργου.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο, ύψους 239,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ), το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Στο πλαίσιο του έργου, θα κατασκευαστεί νέος σύγχρονος οδικός άξονας συνολικού μήκους 49 χλμ., που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Πύλο και τη Μεθώνη – δύο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς. Ειδικότερα, αναβαθμίζεται ο υφιστάμενος οδικός άξονας σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειωμένους χρόνους μετακίνησης, παρέχοντας βελτιωμένη πρόσβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας, καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, το νοσοκομείο Καλαμάτας, αλλά και τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής, καθώς και το ξενοδοχειακό συγκρότημα Costa Navarino.
Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει πλήθος τεχνικών έργων, όπως κοιλαδογέφυρες μεγάλου ύψους και μήκους, πολλούς ισόπεδους κόμβους (Roundabout) για τη σύνδεση του έργου με την Καλαμάτα, τον αυτοκινητόδρομο «Μορέα», το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος», τη Μεσσήνη (η οποία θα παρακάμπτεται από διαδρομή 4 χλμ.) και τους οικισμούς που διασχίζει το έργο, έναν μεγάλο ανισόπεδο κόμβο που θα το συνδέει με την Κορώνη, πλήθος κάτω διαβάσεων και αρκετές γέφυρες κ.α. Καινοτομία του έργου είναι ότι θα υπάρχει αδιάλειπτη συντήρηση και λειτουργία για 26 χρόνια μετά την κατασκευή και παράδοσή του, διασφαλίζοντας έτσι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για πολλά χρόνια.
Ανάδοχος των έργων είναι η AKTOR GROUP. Το έργο που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2023 έχει 4 χρόνια υλοποίησης των έργων κατασκευής του άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Η ολοκλήρωση του λόγω των απαλλοτριώσεων τοποθετείται το 2028. Τεχνικός Σύμβουλος του έργου είναι η PLANET.
Ποιο είναι το έργο
Το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 Km. Τα τρία τμήματα του έργου είναι: το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος που έχει μήκος 16,4 Km, το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 25,7 Km και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη που έχει μήκος 7,9 Km.
Το κόστος του έργου όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη.
Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στην δημιουργία νέου δρόμου.
Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια.
Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.
Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δεν θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
ypodomes
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.








Ακολούθησε τα Ηλειακά Νέα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








