Στην Κέρκυρα η Γ.Σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή 10 Μαΐου 2024, στην πόλη της Κέρκυρας, οι εργασίες της 22ης Γενικής Συνέλευσης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.).
Στις εργασίες της Γ.Σ. έδωσαν δυναμικό «παρών» τα μέλη της Ε.ΜΑ.Ε. από όλη τη χώρα, αποδεικνύοντας με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο το ενδιαφέρον, τις δυνατότητες αλλά και τη γεωμετρικά αυξανόμενη δυναμική του yachting στη χώρα μας.
Τα μέλη της Ε.ΜΑ.Ε. χαιρέτισαν ο Βουλευτής Κέρκυρας, κ. Στέφανος Γκίκας, ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Τρεπεκλής και ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος.
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας κ. Σταύρος Κατσικάδης αφού καλωσόρισε δύο νέα μέλη-μαρίνες στην ΕΜΑΕ, την Miraggio Marina και τη Χίο Μαρίνα, δήλωσε ότι: “Αποφασίσαμε για πρώτη φορά να συνεδριάσουμε στην Κέρκυρα, το πανέμορφο ελληνικό νησί που αποτελεί σημαντικότατο τουριστικό προορισμό για μικρά και μεγάλα σκάφη αναψυχής. Η αυξανόμενη ζήτηση σε θέσεις ελλιμενισμού στην Κέρκυρα και γενικότερα στο Ιόνιο, υποδεικνύουν την ανάγκη τόσο για την δημιουργία νέων όσο και για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών. Οι νέες υποδομές θα δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης και θα φέρουν σημαντικά οφέλη στην τοπική οικονομία.
Ωστόσο, ο σκληρός ανταγωνισμός από τις χώρες της Αδριατικής επιβάλλει εγρήγορση και αποτελεσματικές ενέργειες βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου καθώς και χάραξη εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης από την Ελληνική Πολιτεία σε συνεργασία με τους αρμόδιους τοπικούς Φορείς και Ενώσεις”.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της Συνέλευσης τονίστηκε η επιτακτική ανάγκη αναθεώρησης του ν.2160/93 για τη δημιουργία και λειτουργία τουριστικών λιμένων σε εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να μην αποτρέπονται οι επενδύσεις σε μαρίνες στη χώρα μας. Συζητήθηκε επίσης η ανάγκη βελτίωσης των όρων χρηματοδότησης του Προγράμματος Αναβάθμισης Τουριστικών Λιμένων που βρίσκεται σε εξέλιξη υπό την εποπτεία και τον συντονισμό του Υπουργείου Τουρισμού.
“Δεν πρέπει να χαθεί η σπάνια ευκαιρία χρηματοδότησης για τις Ελληνικές Μαρίνες. Βρισκόμαστε σε καθημερινή επικοινωνία και συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού με σκοπό την απορρόφηση των κεφαλαίων του Ταμείου Ανάκαμψης που προορίζονται για έργα αναβάθμισης των Ελληνικών Τουριστικών Λιμένων”.
O Πρόεδρος της ΕΜΑΕ αναφέρθηκε επίσης στην μελέτη που θα συντάξει ερευνητική ομάδα υπό τον συντονισμό των Καθηγητών κ.κ. Θ. Πάλλη (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και Γ. Βαγγέλα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) για λογαριασμό της διαΝΕΟσις κατόπιν πρωτοβουλίας και χρηματοδότησης της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, με τη σύμφωνη γνώμη και τη θετική ανταπόκριση του Υπουργείου Τουρισμού.
Ο Βουλευτής Κέρκυρας της Ν.Δ. και Αντιπρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων κ. Στέφανος Γκίκας, αφού ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της ΕΜΑΕ και Διευθύνοντα Σύμβουλο της LAMDA Marinas, Σταύρο Κατσικάδη για την επιλογή της Κέρκυρας, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η Κέρκυρα συνεχίζει δυναμικά στον χώρο του Θαλάσσιου Τουρισμού με την κατασκευή 5 νέων μαρινών, εκ των οποίων η μία mega yachts και υπογράμμισε ότι αποτελεί κεντρική πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης και προσωπικά του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη η περαιτέρω ανάπτυξη του Θαλάσσιου Τουρισμού. Εξήρε δε την πρωτοβουλία της ΕΜΑΕ να χρηματοδοτήσει νέα μελέτη για τον χωροταξικό Σχεδιασμό του συστήματος μαρινών στην Ελλάδα.
Ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων κ. Ιωάννης Τρεπεκλής σε δηλώσεις του μεταξύ άλλων τόνισε: «Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο επιλέγουν το Ιόνιο Πέλαγος για ν’ απολαύσουν το μοναδικό φυσικό κάλλος των νησιών μας. Η κομβική θέση των Ιονίων Νήσων, αποτελεί ένα σημαντικό πλεονέκτημα για μας, πάνω στο οποίο οφείλουμε να επενδύσουμε. Σήμερα, δύο από τις καλύτερες μαρίνες που υπάρχουν στη χώρα μας, βρίσκονται εντός των ορίων της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Αναφέρομαι, φυσικά, στη μαρίνα των Γουβιών, την πρώτη – όπως πολύ καλά γνωρίζετε – ιδιωτική μαρίνα στην Ελλάδα, όπως και σ’ εκείνη της Λευκάδας, η οποία είναι μια από τις πλέον σύγχρονες μαρίνες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Το πόση προστιθέμενη αξία προσδίδει σε έναν τόπο η ύπαρξη μιας σύγχρονης μαρίνας, είναι αυταπόδεικτο. Στη βάση αυτού του συλλογισμού βρισκόμαστε στην ολοκλήρωση του έργου του τουριστικού καταφυγίου σκαφών αναψυχής στο Καφέ Γυαλί, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και τη δημιουργία της μαρίνας των MegaYacht δίπλα στο λιμάνι της Κέρκυρας. Υπάρχει βεβαίως ακόμα η Λευκάδα, με τα τουριστικά καταφύγια στη Βασιλική και στο Νυδρί, αλλά και στο Μεγανήσι, υπάρχει η μαρίνα του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά και η μαρίνα της Ζακύνθου, που πρέπει να αξιοποιηθούν.
Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει ανεβάσει τον πήχη. Αυτό που πρέπει ν’ ακολουθήσει είναι ανάλογες κινήσεις από την Κυβέρνηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στον τομέα των δημόσιων υποδομών, ώστε να συνεχίσουν τα Ιόνια Νησιά ν’ αποτελούν εγγύηση για όλους τους επισκέπτες τους.»
Ο Δήμαρχος Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων κ. Στέφανος Πενηντάρχου Πουλημένος χαιρετίζοντας τη Γενική Συνέλευση της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας, στάθηκε ιδιαίτερα στη σχέση της Κέρκυρας με το θαλάσσιο τουρισμό και επεσήμανε την αξία της ίδρυσης και λειτουργίας μαρινών για την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στα ελλιμενιζόμενα σκάφη, τα πληρώματα και τους επιβάτες τους.
«Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένας σημαντικός κλάδος της τουριστικής οικονομίας του νησιού που υπηρετείται από μία μεγάλη μαρίνα, αυτή των Γουβιών, μία από τις μεγαλύτερες της χώρας μας ενώ παράλληλα οι υπηρεσίες στο θαλάσσιο τουρισμό συμπληρωματικά εξυπηρετούνται και από δύο καταφύγια τουριστικών σκαφών αυτά της Μπενίτσας και της Παλαιοκαστρίτσας, με το πρώτο, να σημειώσουμε, έχω και άμεση προσωπική σχέση καθώς κατασκευάστηκε από το Δήμο Αχιλλείων την περίοδο του 2003 -2006 όταν ήμουν Δήμαρχος στην περιοχή.
Να σημειώσω ακόμη ότι στην πόλη της Κέρκυρας ολοκληρώνεται το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στη Σπηλιά, που ανήκει στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας ενώ επίκειται και η κατασκευή μαρίνας MEGA YAGHTS στην περιοχή των Καρνάγιων της Κέρκυρας.
Από τη θέση του Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων χαιρετίζω τις εργασίες της συνέλευσης, εύχομαι καλή επιτυχία σε αυτές και καλή διαμονή στο νησί μας.»
Στο περιθώριο της ετήσιας Τακτικής Συνέλευσης συζητήθηκαν οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζει το yachting στη χώρα μας και τονίστηκε ειδικότερα η ανάγκη για την άμεση νομοθετική διευθέτηση των πρακτικών ζητημάτων χωροθέτησης.
– Τέλος-
Σημείωση για τους συντάκτες
Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας αποτελείται σήμερα από 24 τουριστικούς λιμένες/μαρίνες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού για πλοία αναψυχής και εκπροσωπεί το 77% περίπου των οργανωμένων θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα μας.
Ιδρύθηκε το 2010 με σκοπό την εκπροσώπηση των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας, την αναβάθμιση, ανάπτυξη και προβολή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και τη μελέτη και επεξεργασία θεμάτων που αφορούν στη δημιουργία και λειτουργία των τουριστικών λιμένων.
ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ ΜΑΡΙΝΩΝ
- 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού.
- Για κάθε 1 ευρώ που ξοδεύεται για τέλη ελλιμενισμού, επιπλέον 5 έως 10 ευρώ ξοδεύονται για γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία, έξοδα πρακτόρων, κλπ.
- Η μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών ανά άφιξη στις μαρίνες είναι περίπου 5 φορές μεγαλύτερη από τη μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών του ξενοδοχειακού τουρισμού
- Το ΦΠΑ και τα ενοίκια που αποδίδονται στο Δημόσιο ξεπερνούν τα 100 εκ. ευρώ.
- Αρχιτεκτονική αναβάθμιση, ελεγχόμενη δόμηση, τάξη κ’ ασφάλεια στη χερσαία ζώνη, αισθη- τική και πολιτισμός.
- Ελεύθερη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο.
- Ναυταθλητικές δραστηριότητες, Σχολές ιστιοπλοΐας.
- Καθαριότητα, αυστηροί περιβαλλοντικοί όροι, διαχείριση αποβλήτων, σχέδια αντιρ- ρύπανσης, ηλεκτροδότηση σκαφών (χωρίς καυσαέρια πλοίων).
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.