
Στις 31 Ιουλίου δίνονται τα 65 χλμ. από τα 75 χλμ. του οδικού άξονα σε κυκλοφορία. Τι θα σημαίνει πρακτικά αυτό;

Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου
Στην κυκλοφορία παραδίδεται στις 31 Ιουλίου το μεγαλύτερο τμήμα του νέου αυτοκινητόδρομου Πύργου – Πάτρας. Το νέο τμήμα, από Καμίνια Αχαΐας έως Πύργο, θα διανύεται σε 40 λεπτά, μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο και, κυρίως, αυξάνοντας θεαματικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας. Τα τελευταία και δυσκολότερα 10 χλμ. θα παραδοθούν τέλη Νοεμβρίου.
Όπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, χθες στο υπουργείο Υποδομών πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, υπό τον υπουργό Χρίστο ∆ήμα, με τον περιφερειάρχη ∆υτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, τους δημάρχους της Αχαΐας και της Ηλείας και τον πρόεδρο της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Παπανικόλα. «∆εν είναι η πρώτη φορά, γίνονται διαρκώς συσκέψεις από τη στιγμή που αποφασίστηκε η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου», λέει στην «Κ» ο κ. ∆ήμας. «Οι δήμοι έχουν θέσει πολλά αιτήματα, τα περισσότερα από τα οποία έχουν ικανοποιηθεί, όπως οι 14 σημειακές παρεμβάσεις για αντιπλημμυρικά έργα, η βελτίωση του παράπλευρου και τοπικού δικτύου. Την περίοδο αυτή συζητούμε τα ειδικότερα θέματα, για το πώς θα γίνει η παράδοση των πρώτων 65 χλμ. στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, τα υπόλοιπα 10 χλμ. θα παραδοθούν έως το τέλος Νοεμβρίου, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2026 θα παραδοθεί το μεγαλύτερο μέρος του παράπλευρου οδικού δικτύου».
Στις 31 Ιουλίου, λοιπόν, θα δοθούν τα 65 χλμ. από τα 75 χλμ. του οδικού άξονα σε κυκλοφορία, σε τελετή εγκαινίων στην οποία θα παρευρεθεί ο πρωθυπουργός. Τι θα σημαίνει πρακτικά αυτό;
– Οι οδηγοί που κατευθύνονται προς Πύργο, μετά την περιφερειακή Πατρών θα εισέρχονται από το Μιντιλόγλι στο υπό διαπλάτυνση τμήμα (τα έργα γίνονται παράλληλα με την κυκλοφορία). Περίπου 8 χιλιόμετρα μετά, στην περιοχή Καμινίων (πριν στον κόμβο Αλισσού), θα εισέρχονται μέσω roundabout στο νέο τμήμα το οποίο περιλαμβάνει κόμβους στην Κάτω Αχαΐα, τη Βάρδα, την Κυλλήνη, τη Γαστούνη και την Αμαλιάδα. Το παλαιό τμήμα θα συνεχίσει να είναι σε κυκλοφορία.
– Ο νέος αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, με τα δύο ρεύματα να χωρίζονται με κεντρικό διάζωμα (τύπου jersey, όπως οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι).
– Ο δρόμος καταλήγει σε έναν κυκλικό κόμβο (roundabout) στην είσοδο της πόλης του Πύργου.
– Οταν δοθεί το νέο τμήμα στην κυκλοφορία, θα ξεκινήσει και η λειτουργία του σταθμού διοδίων Πύργου. Ο σταθμός θα χρεώνει το τμήμα έως Κυλλήνη και θα κοστίζει 2,10 ευρώ για τα Ι.Χ. Ο άξονας Πάτρας – Πύργου περιλαμβάνει ακόμα έναν σταθμό διοδίων, στο υπό κατασκευήν πρώτο τμήμα, ανάμεσα στη ΒΙΠΕ και την Αλισσό.
– Κοντά στον Πύργο δημιουργείται ένα «εφεδρικό» κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας, το οποίο δεν θα είναι επανδρωμένο αλλά θα λειτουργεί ως «ασφάλεια» σε περίπτωση που υπάρξει πρόβλημα στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας στο Ρίο.
– Τέλος, οι δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στον Πύργο και στα Καραίικα θα λειτουργήσουν στο τέλος του έτους.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.