Taylor Swift: Superstar (και) στo marketing
Η Taylor Swift δεν είναι μόνο μια παγκόσμια σταρ της μουσικής, είναι κι ένα εξαιρετικό πρότυπο και παράδειγμα για το πώς το content marketing μπορεί να λειτουργήσει απόλυτα επιτυχημένα. Η προσέγγισή της, στην οποία βασικός στόχος ήταν η δημιουργία μιας κοινότητας με τους θαυμαστές της και η ανάπτυξη μιας ιδιαίτερου τύπου δέσμευσης και αφοσίωσης εκ μέρους τους, προσφέρει πολύτιμα μαθήματα για όλες τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να εμβαθύνουν στις σχέσεις με τους πελάτες τους και να ενισχύσουν την αφοσίωσή τους προς την επωνυμία.
Η Swift βασίστηκε σε συγκεκριμένες στρατηγικές μάρκετινγκ για να χτίσει ένα ισχυρό και επιτυχημένο εμπορικό σήμα στη μουσική βιομηχανία με επίκεντρο την αυθεντικότητα, την αφήγηση προσωπικών ιστοριών και την εξατομικευμένη δέσμευση με το κοινό της, χάρη στην οποία δημιουργούνται συναισθηματικές συνδέσεις που μετατρέπουν ακόμα και τους περιστασιακούς ακροατές της σε πιστούς και αφοσιωμένους θαυμαστές της. Υιοθετώντας αντίστοιχες τακτικές με αυτές της Swift στις επιχειρήσεις σας, χρησιμοποιώντας, για παράδειγμα, την αφήγηση με την οποία θα δώσετε ουσιαστικά φωνή στην επωνυμία σας, προκαλώντας έκπληξη στους πελάτες σας με κάποιες μοναδικές προσφορές που θα κάνετε, αλλά και οργανώνοντας επιτυχημένες, διαδραστικές εμπειρίες για εκείνους που θα παραμένουν αξέχαστες, μπορείτε να αναβαθμίσετε την προβολή της επωνυμίας σας και την ελκυστικότητά της και να αυξήσετε την επιθυμία των καταναλωτών και τη ζήτηση για αυτή. Η μέθοδος που χρησιμοποιεί η Swift ενθαρρύνει τη δημιουργία μιας ζωντανής, αφοσιωμένης κοινότητας, στην οποία οι απλές και περιστασιακές συναλλαγές μετατρέπονται σε σχέσεις που έχουν διάρκεια. Και αυτό το επίπεδο αφοσίωσης όχι μόνο ενισχύει τις άμεσες πωλήσεις, αλλά δημιουργεί και μια ανθεκτική βάση για μακροπρόθεσμη δέσμευση και προτίμηση στην επωνυμία, τα οποία αποτελούν βασικά στοιχεία για την επιτυχία της στη σημερινή ανταγωνιστική αγορά.
Τα έξι βασικά μαθήματα που προκύπτουν από την επιτυχημένη στρατηγική που χρησιμοποιεί η Taylor Swift ακολουθούν παρακάτω
- Ενσωματώστε την αφήγηση
Βασικό μάθημα: Μοιραστείτε το ταξίδι και τις αξίες της επωνυμίας σας μέσα από ιστορίες
Τι μπορείτε να κάνετε: Όπως η Swift μοιράζεται προσωπικές αφηγήσεις μέσω της μουσικής της, στην επιχείρησή σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την αφήγηση για να κάνετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας να έχουν μεγαλύτερη απήχηση. Είτε μέσω αναρτήσεων και βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε μέσω της διαφήμισης πείτε ιστορίες που αντικατοπτρίζουν την αποστολή της επωνυμίας σας ή τον αντίκτυπο που έχουν τα προϊόντα σας στη ζωή των πελατών σας. Αυτό βοηθά στο να γίνει η επωνυμία σας πιο προσιτή και οικεία, δημιουργώντας πιο άμεσες συναισθηματικές συνδέσεις με τους καταναλωτές.
- Ασχοληθείτε ενεργά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Βασικό μάθημα: Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για γνήσια αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές, όχι μόνο για απλή προώθηση των προϊόντων σας
Τι μπορείτε να κάνετε: Όπως ακριβώς η Taylor Swift χρησιμοποιεί τις διάφορες πλατφόρμες των social media για να επικοινωνήσει με το κοινό της, έτσι και για την επιχείρησή σας θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πραγματικές συνομιλίες με τους καταναλωτές που προτιμούν την επωνυμία σας. Απαντήστε στα σχόλια τους ή ζητήστε τους σχόλια και μοιραστείτε περιεχόμενο που δείχνει τι συμβαίνει πίσω, στα «παρασκήνια». Αυτή η δέσμευση κάνει τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι έχουν αξία και αποτελούν σημαντικό μέρος της κοινότητας της επωνυμίας σας.
- Χρησιμοποιήστε το στοιχείο της έκπληξης
Βασικό μάθημα: Καλλιεργείστε στο κοινό σας τον ενθουσιασμό και την προσμονή και αφήστε το να προσπαθεί να μαντέψει
Τι μπορείτε να κάνετε: Εισάγετε απροσδόκητα προϊόντα, υπηρεσίες ή προωθητικές ενέργειες που μπορεί να εκπλήσσουν τους πελάτες σας και να κρατούν ζωντανό το ενδιαφέρον τους. Είτε πρόκειται για μια έκπληξη, είτε για ένα προϊόν περιορισμένου χρόνου ή ακόμα και για μια ειδική εκδήλωση, οι απροσδόκητες απολαύσεις μπορούν να συμβάλουν ακόμα και σε διαφήμιση από στόμα σε στόμα και να κρατήσουν το κοινό σας αφοσιωμένο.
- Δημιουργήστε κοινές εμπειρίες
Βασικό μάθημα: Φέρτε τους πελάτες σας κοντά, ώστε να μοιράζονται τα κοινά τους ενδιαφέροντα και οργανώστε εκδηλώσεις
Τι μπορείτε να κάνετε: Διοργανώστε εκδηλώσεις ή δημιουργήστε εμπειρίες που επιτρέπουν στους πελάτες να αλληλεπιδρούν όχι μόνο με την επωνυμία σας, αλλά και μεταξύ τους. Αυτό μπορεί να αφορά από διαδικτυακά σεμινάρια και εργαστήρια, έως και ανταποδοτικές εκδηλώσεις για να ευχαριστήσετε τους πελάτες σας για την εκτίμηση και την προτίμηση που δείχνουν στην επωνυμία σας. Αυτές οι εμπειρίες είναι που δημιουργούν και την κοινότητα μεταξύ των πελατών σας, όπως ακριβώς κάνει και η Taylor Swift με τις συναυλίες και τα Secret Sessions που η ίδια οργανώνει για τους θαυμαστές της.
- Εξατομικεύστε την εμπειρία του πελάτη
Βασικό μάθημα: Κάντε τους πελάτες σας να αισθάνονται ότι είναι ορατοί και χαίρουν μοναδικής εκτίμησης
Τι μπορείτε να κάνετε: Προσπαθήστε να εξατομικεύσετε τις αλληλεπιδράσεις που έχετε με τους πελάτες σας και τις προσφορές που τους κάνετε με βάση τα δεδομένα και τις προτιμήσεις που εκείνοι έχουν. Αυτό μπορεί να είναι κάτι απλό, όπως για παράδειγμα να στέλνετε εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή και κάτι πιο περίπλοκο, όπως να κάνετε προσαρμοσμένες, εξατομικευμένες προτάσεις για συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες. Κάνοντας τους πελάτες σας να αισθάνονται ξεχωριστοί, ακολουθείτε την προσέγγιση της Taylor Swift, η οποία αντιμετωπίζει τους θαυμαστές ως άτομα και όχι απλώς ως έναν αριθμό.
- Αναγνωρίστε τη δύναμη των συνεργασιών
Βασικό μάθημα: Προσελκύστε άλλες επωνυμίες που συνδυάζονται με τη δική σας και μπορούν να ενισχύσουν και να μεταφέρουν το μήνυμά σας σε ένα ευρύτερο κοινό
Η Taylor Swift είναι η βασίλισσα των συνεργασιών και αυτό το κατάλαβε από τότε που ένωσε τις δυνάμεις της με ανθρώπους όπως ο John Mayer και ο Keith Urban τη δεκαετία του 2000 μέχρι και σήμερα. Αυτές οι συνεργασίες της έδωσαν ένα ακόμα πλεονέκτημα που δεν υπήρχε πριν, να αυξήσει τον αριθμό των θαυμαστών της. Οι επωνυμίες που αναγνωρίζουν τη δύναμη των σωστών συνεργασιών και εμπλέκονται με άλλες με τις οποίες μοιράζονται κοινά οράματα και στόχους, βελτιώνουν κατά πολύ τη φήμη τους και διευρύνουν των κύκλο των υποψήφιων αγοραστών για τα προϊόντα τους.
Η Taylor Swift έχει, επίσης, χρησιμοποιήσει την επιρροή της στη μουσική βιομηχανία για να προωθήσει κοινωνικούς σκοπούς και αξίες που είναι κοντά στην προσωπικότητά της. Ξεκίνησε με την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καλλιτεχνών και της θέσης των γυναικών στη μουσική βιομηχανία. Έχει επίσης δείξει την υποστήριξή της σε διάφορες φιλανθρωπικές οργανώσεις. Από την έναρξη της τελευταίας περιοδείας της, «The Eras Tour», η τραγουδίστρια έχει δεσμευτεί να κάνει δωρεές σε κάθε μία από τις πόλεις της περιοδείας. Στη Φλόριντα, δώρισε τρόφιμα για περίπου 125.000 ανθρώπους.
Η ικανότητα της Taylor Swift να διατηρεί μια βάση από ένθερμους θαυμαστές δεν αφορά μόνο στη μουσική της. Πρόκειται για την κυριαρχία της στις σύγχρονες αρχές μάρκετινγκ. Υιοθετώντας τις στρατηγικές της Swift για αφήγηση, γνήσια δέσμευση, έκπληξη, κοινές εμπειρίες, εξατομίκευση και επιτυχημένες συνεργασίες, η επιχείρησή σας μπορεί να δημιουργήσει μια πιστή κοινότητα. Ακριβώς όπως η Swift έχει δημιουργήσει μια παγκόσμια κοινότητα από ανθρώπους που την ακολουθούν, έτσι και η επωνυμία σας μπορεί να δημιουργήσει μια βάση από αφοσιωμένους πελάτες που είναι πάντα πρόθυμοι να την υποστηρίξουν, έτσι ώστε να αναπτύσσεται ολοένα και περισσότερο.
advertising
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.