Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

giannikopoulos
georgiou kritikos kreopoleio
NTOAS COOKIES 2X7 XMAS copy

Τι λέει η Κυβέρνηση για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

bolarisxmas24

Η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για το Μετρό “άναψε τα γλομπάκια” στην Κυβέρνηση. Μου έλεγε η πηγή μου, “μας κατηγορούν αυτοί που χωρίς μελέτες, χωρίς εγκρίσεις, χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση, με τεράστιες επεκτάσεις, εκσκαφές και κατασκευές επιφάνειας άλλαξαν τη σύμβαση; Εμείς από τo 2019 αρχίσαμε να πληρώνουμε τον λογαριασμό των κακών αποφάσεων την Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Τα ξεχάσανε; Το 2015 έγινε αρνητική εισήγηση της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και το ΚΑΣ αποφάσισε να μη γίνει ο σταθμός Βενιζέλου με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Το 2016 συγκρότησαν 5μελή Ομάδα Εργασίας από την υπουργό Πολιτισμού για τη σύνταξη μιας μελέτης και ανάδειξης των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου. Τον Ιανουάριο 2017 πήρε απόφαση η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ επί της αρχής για «αλλαγή πλεύσης» από την εγκεκριμένη «απόσπαση και επανατοποθέτηση» από το ΚΑΣ, το υπουργείο Πολιτισμού αλλά και το ΣΤΕ, για in situ παραμονή των αρχαιοτήτων την οποία και ΔΕΝ κοινοποίησαν στον ανάδοχο. Τον Φεβρουάριο 2017 έβγαλαν Υπουργική Απόφαση για τον σταθμό Βενιζέλου και η «μελέτη κατασκευής» δεν είχε καμία υπογραφή Μηχανικού! Τον Ιούνιο 2017 αποφάσισαν να δώσουν εντολή στον Ανάδοχο να ξεκινήσει μελέτες για την παραμονή των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου, ξεκινώντας μια πολύ δαπανηρή Συμπληρωματική Σύμβαση. Εναν χρόνο μετά αποφάσισαν τη λειτουργία του Μετρό από την Πυλαία μέχρι το Σιντριβάνι και ταυτόχρονα να ξεκινήσουν (ξανά!) τη διαδικασία Συμπληρωματικής Σύμβασης. Δύο χρόνια μετά, τον Μάρτιο 2019 έδωσαν εντολή στον Ανάδοχο να κάνει αρχαιολογική ανασκαφή στη Νότια πρόσβαση, καθώς και να κάνει περιμετρικά διαφραγματικούς τοίχους χωρίς εγκεκριμένη μελέτη“.

Είχε τοποθετηθεί μόνον το 20% από τις ράγες

-“Εμείς ως Κυβέρνηση με την ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μελετήσαμε τη μέθοδο της Απόσπασης και Επανατοποθέτησης, τον Δεκέμβριο 2019 εγκρίθηκαν οι μελέτες από το ΚΑΣ, εκδόθηκε η Υπ. Απόφαση της Λ. Μενδώνη και αμέσως ξεκίνησαν οι δικαστικές προσφυγές στο ΣΤΕ. Το 2021 ξεκινήσαμε την προσωρινή απόσπαση και την ασφαλή μεταφορά των αρχαιοτήτων σε ειδικά διαμορφωμένο και στεγασμένο χώρο στο Καλοχώρι (και όχι πεταμένα σε οικόπεδα του Καλοχωρίου, όπως αυτά της Αγίας Σοφίας) και κατόπιν ξεκινήσαμε τον Αύγουστο 2022 την κατασκευή του σταθμού. Το 2023 ξεκίνησε η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων, μετά η συντήρησή τους και μετά η ανάδειξή τους. Αυτά, για να γνωρίζετε πώς έχουν τα γεγονότα, χωρίς να βάλουμε στον λογαριασμό ότι αν δεν ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και τον Μάρτιο 2025, η Κομισιόν θα ζητήσει πίσω το σύνολό της και για τις 3 Προγραμματικές Περιόδους. Ας μας πει ο ΣΥΡΙΖΑ πώς θα «τελείωνε» το Μετρό το 2020 όταν: δεν υπήρχε εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2020, δεν υπήρχε επιδομή (είχε τοποθετηθεί το 20%), δηλαδή οι ράγες, όταν αναλάβαμε υπολειπόταν το 29% του έργου στα αρχιτεκτονικά και περίπου το 69% στα ηλεκτρομηχανολογικά, δεν υπήρχε πουθενά στο έργο ηλεκτροδότηση που είναι αναγκαία για την έναρξη των δοκιμών, δεν υπήρχαν καλώδια (σε σήραγγες και σταθμούς), ενώ κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας τοποθετήθηκαν χιλιόμετρα καλωδίων (όλων των ειδών) και ένα σωρό άλλα που δεν τα αναφέρω τώρα. Οσον αφορά την επέκταση προς Καλαμαριά, το έργο που βρήκαμε αφορούσε μόνο τα έργα Πολιτικού Μηχανικού. Καμία σύμβαση Η/Μ συστημάτων και πρέπει να τονίσουμε ότι το Μετρό -κατά το μεγαλύτερο ποσοστό του- είναι ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα. Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μελέτησε, υλοποίησε τα τεύχη δημοπράτησης, δημοπράτησε όλα τα Η/Μ συστήματα, τη σηματοδότηση, το BACS, κ.λπ., υπέγραψε τις συμβάσεις και ξεκίνησε η προμήθεια και εγκατάστασή τους. Ομοίως και με τα επιπλέον 15 τρένα που χρειάζονται για την ορθή, σταθερή και ομαλή λειτουργία του συστήματος”.

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

This will close in 20 seconds