Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpant solymar
auto moto news gr logo

Β’ Φάση Παραχώρησης Περιλαμβάνει Τέσσερα Σχήματα – MSC, Royal Caribbean, GPH, Lamda Marinas & V Group διεκδικούν το Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα

katakolo limani krouaziera ploio

Ο διαγωνισμός εξελίσσεται σε μία από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές διαδικασίες για την ελληνική κρουαζιέρα.

Η Β’ φάση του διεθνούς διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ/Υπερταμείου για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στους λιμένες Κατακόλου, Πάτρας και Καβάλας είναι σε πλήρη εξέλιξη. Οι υποψήφιοι καλούνται να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές για παραχώρηση διάρκειας 30 ετών, με ελάχιστη τιμή εκκίνησης τα 20 εκατ. ευρώ.

Οι προσφορές περιλαμβάνουν τόσο την οικονομική πρόταση όσο και τεχνικά έργα (προβλήτες, τερματικοί σταθμοί, υποδομές αποβλήτων), καθώς και δεσμεύσεις για περιβαλλοντική βιωσιμότητα και κοινωνική ανταποδοτικότητα.

Τα πέντε σχήματα που συμμετέχουν στη Β’ φάση είναι:

  1. MSC (Mediterranean Shipping Company) – μέσω της Cruise Terminal Investment Ltd Sàrl, υπό τον έλεγχο της οικογένειας Aponte. Διεκδικεί τα λιμάνια Κατακόλου και Πάτρας.
  2. Royal Caribbean Cruises – με τη θυγατρική Cruise Terminals International Ltd, συμμετέχει επίσης για Κατάκολο και Πάτρα.
  3. Global Ports Holding (GPH) – τουρκικός πολυεθνικός όμιλος, διεκδικεί και τα τρία λιμάνια: Κατάκολο, Πάτρα και Καβάλα.
  4. LAMDA MARINAS Α.Ε. – θυγατρική του ομίλου Lamda Development, στοχεύει αποκλειστικά στο λιμάνι της Καβάλας.
  5. Κοινοπραξία MSC – V Group SM SA – συνεργασία της Cruise Terminal Investment Ltd (MSC) με την ελληνική V Group του Βύρωνα Βασιλειάδη (Antipollution), με ενδιαφέρον για Κατάκολο και Πάτρα.

Χρονοδιάγραμμα:
Η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται μέσα στο καλοκαίρι 2025. Θα ακολουθήσει αξιολόγηση από το ΤΑΙΠΕΔ/Υπερταμείο και η ανακήρυξη των αναδόχων έως το τέλος του έτους.


Ο διαγωνισμός εξελίσσεται σε μία από τις σημαντικότερες αναπτυξιακές διαδικασίες για την ελληνική κρουαζιέρα. Τα σχήματα που συμμετέχουν έχουν διεθνή εμπειρία και ισχυρή τεχνογνωσία, γεγονός που ανεβάζει τον πήχη των προσδοκιών για τον εκσυγχρονισμό και την αξιοποίηση των τριών στρατηγικών λιμένων.

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos