VINCI Autoroutes: αποκαλυπτική έρευνα για την οδική ασφάλεια
Έρευνα IPSOS για το Ίδρυμα VINCI Autoroutes για την κοινή χρήση του οδικού δικτύου διαπιστώνει ότι πάρα πολλοί κανόνες εξακολουθούν να παραβιάζονται με αποτέλεσμα να διακυβεύεται η ασφάλεια όλων των χρηστών.
♦ 51% των οδηγών αυτοκινήτων δεν χρησιμοποιούν το φλας για να προσπεράσουν ή να αλλάξουν λωρίδα
♦ 55% των οδηγών μηχανοκίνητων δίκυκλων σταματούν στη ζώνη στάσης ποδηλάτων
♦ 37% των ποδηλατών περνάνε με κόκκινο φανάρι, ακόμα κι αν δεν επιτρέπεται
♦ 56% των πεζών διασχίζουν το δρόμο όταν το φανάρι για τους πεζούς είναι κόκκινο.
♦ Το 93% των χρηστών του οδικού δικτύου εξακολουθεί να φοβάται την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων
Το Ίδρυμα VINCI Autoroutes δημοσιεύει τα αποτελέσματα της 5ης έκδοσης της ευρωπαϊκής έρευνας για την κοινή χρήση του οδικού δικτύου. Κατ’ επέκταση του Βαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης, η έρευνα αυτή, που διεξήχθη από την Ipsos, εξετάζει συγκεκριμένα τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων που καλούνται να αντιμετωπίσουν, στο οδικό δίκτυο, τη συνύπαρξη διαφορετικών τρόπων μετακίνησης.
-Πόσο προσέχουν τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι οδηγοί μηχανοκίνητων δίκυκλων, οι ποδηλάτες ή οι πεζοί;
-Σε ποιο βαθμό σέβονται τους κανόνες κοινής χρήσης του οδικού δικτύου;
Οι απαντήσεις 12.403 Ευρωπαίων καταδεικνύουν την ανάγκη ευαισθητοποίησης όλων των χρηστών του οδικού δικτύου ως προς την ανάγκη σεβασμού των υπολοίπων και των κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, ώστε να μπορούν να συμβιώνουν αρμονικά στον δρόμο.

ΣΥΝΟΨΗ ΤΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ
(Ευρωπαϊκά αποτελέσματα με μαύρο χρώμα / Ελληνικά αποτελέσματα με μπλε χρώμα και πλάγια γράμματα)
Σε ένα δημόσιο χώρο με όλο και περισσότερους περιορισμούς, η ποικιλία των τρόπων μετακίνησης περιπλέκει τη συνύπαρξη των χρηστών. Αυτή η ποικιλομορφία, σε συνδυασμό με τη συνεχή μη τήρηση πολλών κανόνων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας δημιουργεί εντάσεις, αγένεια και αίσθημα ανασφάλειας. Το αποτέλεσμα είναι ότι σχεδόν όλοι οι χρήστες φοβούνται την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων (93%, 93%), αλλά ταυτόχρονα πολλοί συμβάλλουν σε αυτό το κλίμα άγχους με τη δική τους στάση απέναντι στους άλλους χρήστες, ανεξάρτητα από τον τρόπο μετακίνησής τους.
♦ Οι οδηγοί αυτοκινήτων
Το 51% ξεχνάει να ανάψει το φλας όταν προσπερνά ή αλλάζεικατεύθυνση (47%)
Το 34% ανοίγει την πόρτα χωρίς να ελέγξει αν έρχεται κάποιος ποδηλάτης (26%)
Το 22% καταπατά τη ζώνη στάσης ποδηλατών (22%)
♦ Οι ποδηλάτες
Το 71% δηλώνει ότι μερικές φορές κυκλοφορεί στα πεζοδρόμια (86%)
Το 37% των ποδηλατών περνά με κόκκινο φανάρι, ακόμα κι αν δεν επιτρέπεται (35%)
Το 49% των ποδηλατών δηλώνει πως προσπερνά από τα δεξιά, λεωφορεία ή φορτηγά, ενώ εκτιμά πως προσέχει τις νεκρές γωνίες (33%)
♦ Οι οδηγοί μηχανοκίνητων δίκυκλων
Το 61% δηλώνει ότι μερικές φορές παρκάρει στο πεζοδρόμιο (55%)
Το 55% σταματά στη ζώνη στάσης ποδηλατών (56%)
Το 40% χρησιμοποιεί τους ποδηλατοδρόμους (23%)
♦ Οι πεζοί
Το 56% παραδέχεται ότι περνά όταν το φανάρι για τους πεζούς είναι κόκκινο (66%)
Το 77% δηλώνει ότι μερικές φορές διασχίζει τον δρόμο εκτός των προστατευμένων διαβάσεων, παρόλο που υπάρχει μια σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων (84%)
Το 57% χρησιμοποιεί το τηλέφωνό του ενώ περπατά (67%)
Δηλώσεις

Bernadette Moreau Διευθύνουσα σύμβουλος του Ιδρύματος VINCI Autoroutes: «Ενώ πολλοί Ευρωπαίοι φοβούνται τη συμπεριφορά των άλλων χρηστών, παράλληλα παραδέχονται ανοιχτά ότι παραβιάζουν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Για να επιτύχουμε μια πιο ήρεμη και ασφαλή συνύπαρξη στον δρόμο, ο καθένας πρέπει να συνειδητοποιήσει τις συνέπειες των πράξεων του —τόσο για τους άλλους όσο και για τον εαυτό του— και να αντισταθεί στην παρορμητικότητα και τον ατομικισμό. Αυτή ακριβώς η υπεύθυνη στάση θα συμβάλει στη μείωση του αριθμού των θυμάτων και στη διάσωση ζωών, ιδίως των ευάλωτων χρηστών».

Παναγιώτης Παπανικόλας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., Πρόεδρος ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. , Διευθυντής Ελλάδας VINCI Concessions/ Μέλος Δ.Σ. Ιδρύματος VINCI AUTOROUTES: «Όλοι φοβόμαστε όλους στο δρόμο. Συγκεκριμένα, το 93% των χρηστών του οδικού δικτύου φοβάται την επικίνδυνη συμπεριφορά των άλλων. Αυτό το κυρίαρχο συμπέρασμα της φετινής έρευνας είναι ένας καλός λόγος να αναρωτηθούμε αν μπορούμε να επιδείξουμε μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και σεβασμό όταν μοιραζόμαστε τον κοινό δημόσιο χώρο. Αλλάζοντας συνήθειες στο τιμόνι, θα βελτιώσουμε την ασφάλεια στους δρόμους, αλλά και την ποιότητα της κοινωνικής μας συνύπαρξης».
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.









Ακολούθησε τα Ηλειακά Νέα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις









