Διονύσης Καλαματιανός για το ζήτημα που προέκυψε με την κατάργηση της Σ.Α.Ε.Κ. Αμαλιάδας: «Εμπαιγμός της κυβέρνησης για καταρτιζόμενους και εκπαιδευτικούς»
Το ζήτημα της συγχώνευσης-κατάργησης της Σ.Α.Ε.Κ. Αμαλιάδας έφερε εγκαίρως στη Βουλή ο Διονύσης Καλαματιανός.
Με ερώτησή του προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ο Τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζήτησε εξηγήσεις για αυτή την απαράδεκτη απόφαση, τονίζοντας ότι είναι σε βάρος των καταρτιζόμενων, των εκπαιδευτικών και των τοπικών κοινωνιών της Ηλείας.
Σε σχετική δήλωσή του, αναφέρει τα εξής:«Σκοπός των Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι να παρέχουν αρχική ή συμπληρωματική επαγγελματική κατάρτιση, εξασφαλίζοντας στους καταρτιζόμενους τα ανάλογα προσόντα, μέσω της παροχής επιστημονικών, επαγγελματικών, τεχνικών και πρακτικών γνώσεων. Παράλληλα, παρέχουν στους καταρτιζόμενους τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τις αντίστοιχες δεξιότητες, γεγονός που διευκολύνει την επαγγελματική ένταξή τους και εξασφαλίζει την προσαρμογή τους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της παραγωγικής διαδικασίας.
Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού έκρινε πως μετά τις συγχωνεύσεις και τα κλεισίματα σχολικών τμημάτων στην Ηλεία, έπρεπε να προχωρήσει και στην κατάργηση της Σ.Α.Ε.Κ. Αμαλιάδας.
Πρακτικά, αυτό θα σήμαινε για πολλούς καταρτιζόμενους προσαρμογή σε νέες συνθήκες, μεταβολή της καθημερινότητάς τους, μεγάλη ταλαιπωρία και έξοδα μετακίνησης.Μετά τη γενική κατακραυγή, ενημερωνόμαστε ότι ανακαλείται αυτή η στρεβλή απόφαση. Ελπίζουμε όντως αυτό να συμβεί. Οφείλουμε, όμως, να καταγγείλουμε την προχειρότητα με την οποία κινείται το Υπουργείο Παιδείας, πάνω σε ευαίσθητα και κομβικά ζητήματα.
Πως είναι δυνατόν να λαμβάνει με τόση ευκολία αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα και αρνητικά τη ζωή μαθητών, σπουδαστών, εκπαιδευτικών και ολόκληρων οικογενειών; Γιατί δεν γίνεται διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες, πριν αποφασίσει σχετικά;
Γιατί δεν έχει υπάρξει καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών σε κάθε περιοχή, όπως επίσης και χαρτόγραφηση των τοπικών ιδιαιτεροτήτων; Προφανώς, όλα αυτά δεν ενδιαφέρουν την κυβέρνηση, η οποία κινείται στην εξής λογική: «αποφασίζουμε δίχως συζήτηση και αν υπάρχει αντίδραση το αναθεωρούμε και γινόμαστε σωτήρες». Είναι κάτι που βιώνουμε σε μεγάλο βαθμό και με τις συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων.
Βεβαίως, οι συγκεκριμένες πρακτικές μόνο σοβαρότητα και ορθό προγραμματισμό δεν καταδεικνύουν, το αντίθετο μάλιστα: εμπαίζουν τους πολίτες.
Σε κάθε περίπτωση, καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να απαντήσει:1. Πως ακριβώς προκύπτει και στοιχειοθετείται η ανάγκη για συγχωνεύσεις Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.;
Στη λήψη της σχετικής απόφασης, συνυπολογίστηκε η ταλαιπωρία και ενδεχομένως η οικονομική επιβάρυνση σπουδαστών και εκπαιδευτικών
;2. Πόσοι καταρτιζόμενοι συνολικά υπάρχουν στις Σ.Α.Ε.Κ. που συγχωνεύονται και που θα αναγκάζονται να μεταβαίνουν σε άλλη Σ.Α.Ε.Κ. προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους;Η λογική των συγχωνεύσεων, των κλεισιμάτων και του “εξορθολογισμού” στον χώρο της παιδείας τείνει να γίνει πάγια αρνητική πρακτική της κυβέρνησης.
Δυστυχώς, στην Ηλεία το βιώνουμε εδώ και 5 χρόνια με τον χειρότερο τρόπο.
Καταργήσεις πανεπιστημιακών τμημάτων, συγχωνεύσεις και κλεισίματα σχολείων και τμημάτων, ξήλωμα εκπαιδευτικών δομών, έχουν οδηγήσει τον τόπο μας σε μορφωτικό και αναπτυξιακό μαρασμό. Επιτέλους, αυτή η οπισθοδρόμηση και κοροϊδία πρέπει να σταματήσει.»
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.