Δυναμικό ξεκίνημα της κρουαζιέρας – Θα βουλιάξει με 1.000.000 τουρίστες…
…το νησί της Κέρκυρας
Δυναμικό ξεκίνημα της κρουαζιέρας στην Κέρκυρα
Χρόνος και χρήμα είναι τα δυο βασικά για να μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει μια κρουαζιέρα. Αυτό τουλάχιστον νομίζουν οι περισσότεροι.
Όπως όμως εξηγεί ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Γιάννης Ανδριώτης, μάλλον πρόκειται για άλλον ένα αστικό μύθο. Ένα ταξίδι δεν περιλαμβάνει μόνο τα μεταφορικά, αλλά και τα τρία γεύματα, τον ύπνο, τις ξεναγήσεις σε κάθε προορισμό που πιάνει το πλοίο και πολλούς τρόπους διασκέδασης εν πλώ.
Ο Σπύρος Ζερβόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Κερκύρας ΟΛΚΕ, δίνει τα στοιχεία για την τουριστική κίνηση που θα έχει το νησί λόγω των κρουαζιερόπλοιων.
Πέρυσι υπήρχαν 350 προσεγγίσεις με 750.000 επισκέπτες, ενώ την φετινή χρονιά το νησί θα βουλιάξει με 1.000.000 τουρίστες, καθώς αναμένονται γύρω στις 454 προσεγγίσεις. Αναλόγως του μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων μπορούν να δέσουν στο λιμάνι έως και επτά μέσα σε μια ημέρα, ενώ εάν πρόκειται για μεγάλα πλοία ο λιμένας φιλοξενεί πέντε, που θα μπορούν να περάσουν και από τις διαδικασίες της συνθήκης ΣΕΓΚΕΝ.
Αρχές Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη άφιξη. Μπορεί στην Ελλάδα να είναι χειμώνας, αλλά για τα δεδομένα των βορειοευρωπαίων είναι ένα ταξίδι στις ζεστές θάλασσες.
Σύμφωνα με τον κ. Ζερβόπουλο, Κροατία, Δαλματικές ακτές και Ιόνιο είναι ένα από τα σημεία στον παγκόσμιο χάρτη που προσελκύει τουρίστες, καθώς διαθέτουν μοναδικά τοπία, αλλά και πολιτιστική κληρονομιά, με πολλές επιλογές οινοτουρισμού και γευσιγνωσίας.
Η δυτικοευρωπαίοι επισκέπτες είναι περισσότεροι αριθμητικά, αλλά σταδιακά αυξάνεται ο τουρισμός από τις ΗΠΑ και αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί οι Αμερικανοί διαθέτουν υψηλότερο εισόδημα, είναι περισσότερο γαλαντόμοι και η παρουσία τους αποδίδει οικονομικά στο νησί. Μικρότερα κρουαζιερόπλοια με πιο πλούσιους επιβάτες κινούν την μηχανή της ανάπτυξης. Σε κάποιες χώρες το τουριστικό προϊόν αντιπροσωπεύει το 25% του ΑΕΠ.
Αλησμόνητες είναι οι εποχές που κάποιοι διαμαρτύρονταν για τα κρουαζιερόπλοια που ήθελαν να δέσουν σε ελληνικά λιμάνια, αδιαφορώντας για το μέλλον των τοπικών κοινωνιών. Η Ελλάδα έπρεπε για άλλη μια φορά να ανακαλύψει τον τροχό.
Φωτογραφίες: Οργανισμός Λιμένος Κερκύρας, https://www.corfuport.gr/
ert
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.