Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

giannikopoulos
konstantopoulos epimel24
droggitis

Επόμενος σταθμός η Αρχαία Ολυμπία!(για τον άξονα Πατρών – Πύργου)

DROMOS ERGA

Η Αρχαία Ολυμπία επόμενος σταθμός για τον άξονα Πατρών – Πύργου

Η παράδοση του άξονα Πατρών – Πύργου αναμένεται εντός του 2025. Η κατασκευή θα φτάσει στο εξάμηνο του έτους στο 50% και εξετάζονται επεκτάσεις. Πιο ώριμο το κομμάτι ως την Αρχαία Ολυμπία.

Επόμενος προορισμός η Αρχαία Ολυμπία για την παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, που μετά τον Πύργο εξετάζει ήδη τα επόμενα βήματα. Η πυξίδα δείχνει την επέκταση του αυτοκινητόδρομου προς Καλό Νερό και Τσακώνα, όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός της παραχώρησης, μόνο που αυτή φαίνεται πως θα γίνει τμηματικά. Παράλληλα, υπάρχει και μία σειρά μικρότερων προαιρέσεων, όπως συνδέσεις με άλλες πόλεις κι αεροδρόμια, που εξετάζονται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

ethniko=odo patra pyrgos arxaia olympia

Με τις κατασκευαστικές εργασίες στην Πατρών – Πύργου να έχουν ανεβάσει ρυθμούς, ώστε να παραδοθεί ενιαία εντός του 2025, στο μικροσκόπιο μπαίνουν τα επόμενα βήματα για τον άξονα που σήμερα ενώνει την Αθήνα με την αχαϊκή πρωτεύουσα. Όπως αποκάλυψε, στο πλαίσιο του RegionalGrowth Conference, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, για το τμήμα «Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα», το οποίο έχει επανενταχθεί ως προαίρεση στην Ολυμπία Οδό, έχει αναθεωρηθεί η μελέτη και εξετάζονται τρεις εναλλακτικές χαράξεις για το υποτμήμα περίπου 6 χιλιομέτρων στη λίμνη Καϊάφα.

Πρόκειται για μία περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή που είναι χαρακτηρισμένη ως Natura, και στην πρώτη φάση κατασκευής του έργου της Ολυμπίας Οδού το εν λόγω κομμάτι είχε λάβει «κόκκινη κάρτα» από το ΣτΕ. Εν συνεχεία, η οικονομική κρίση «έκοψε», ούτως ή άλλως, την επέκταση από την Πάτρα ως τον Πύργο και μετά μέχρι την Τσακώνα. Σημειώνεται ότι οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος «Πύργος – Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα» είχαν εγκριθεί το 2006.

Η αναθεώρηση της μελέτης, που ανατέθηκε στην Ολυμπία Οδό το καλοκαίρι του 2022, για τα συνολικά 90 χλμ. του άξονα, έχει διττό στόχο. Αυτός συνίσταται στην επίτευξη περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ώστε να προσδιοριστεί και το χρηματοδοτικό μοντέλο του έργου. Ο προϋπολογισμός είχε εκτιμηθεί κατά τον αρχικό σχεδιασμό σε 160 εκατ. ευρώ. Η παραχωρησιούχος βρίσκεται ήδη σε επαφές με το αρμόδιο υπουργείο.

Ο πρώτος σημαντικός προορισμός μετά τον Πύργο θα είναι, όπως όλα δείχνουν, το τμήμα «Πύργος – Αλφειός», συνεκτιμώντας και την αναπτυξιακή διάσταση για την περιοχή. «Είναι απαραίτητο τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι, που αφορά στην παράκαμψη του Πύργου μέχρι τον Αλφειό. Ο αυτοκινητόδρομος τώρα θα φτάσει στην είσοδο της πόλης, με αυτά τα 14 χλμ. θα φτάσουμε στην Αρχαία Ολυμπία», υπογράμμισε ο κ. Παπανικόλας, τονίζοντας πως αυτό το τμήμα είναι και ώριμο μελετητικά και περιβαλλοντολογικά. Γι’ αυτό και ο σχεδιασμός προχωρά τμηματικά.

Επισήμανε, ακόμα, ότι στη σύμβαση παραχώρησης υπάρχουν και άλλες προαιρέσεις, τις οποίες το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει σοβαρά. Μεταξύ άλλων, αφορούν τις διασυνδέσεις με διάφορες πόλεις στην περιοχή, όπως η κατασκευή ημικόμβου στον Αλισσό και οι προσβάσεις στα αεροδρόμια Αράξου και Ανδραβίδας, που είναι απαραίτητες για να καλυφθούν οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.

Δύσκολη η τμηματική παράδοση

Ως προς την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου «Πατρών – Πύργου», η πρόοδος βρίσκεται στο 45%, ενώ είναι πολύ κοντά, όπως είπε ο κ. Παπανικόλας, ο στόχος να φτάσει στο 50% στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Ήδη, το ένα τέταρτο του δρόμου είναι ασφαλτοστρωμένο και με επιπλέον 10 χλμ. τον επόμενο μήνα θα φτάσει στο ένα τρίτο. Υπενθυμίζεται ότι το έργο κατασκευάζουν σε τρία ξεχωριστά τμήματα οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, το έργο θα παραδοθεί ενιαίο, γιατί το κομμάτι των 63 χλμ. που είναι σε νέα χάραξη από Κάτω Αχαΐα ως τον Πύργο, βρίσκεται πολύ μακριά από τον υφιστάμενο δρόμο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα τμήμα που ολοκληρώνεται να μην μπορεί να ενωθεί με το σημερινό οδικό δίκτυο. Υπενθυμίζεται ότι στο κομμάτι «Μιντιλόγλι – Κάτω Αχαΐα», μήκους 13 χλμ., ο νέος δρόμος πατά πάνω στον υφιστάμενο, με αποτέλεσμα η κατασκευή να γίνεται με παράλληλη κυκλοφορία στον δρόμο, δυσχεραίνοντας έτσι το έργο.

businessdaily

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

ΛΑΜΠΗΣ ΕΜΗΜΕΛΗΤΗΡΙΟ darzentas epimelitirio

This will close in 20 seconds