Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mpant antonoauto
auto moto news gr logo

ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΒΟΛΛΑΡΗΣ – ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2025 – ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΚΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΘΕΜΑΤΑ

BOLLARIS Πίστεψε το όνειρό σου ... (1)

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ Α

Α1→ β                                     

Α2→α

Α3→γ

Α4→α

Α5→δ

ΘΕΜΑ Β

Β1.    1→ στ      4→ ε      7→ α

          2→ η        5→ β

          3→ δ        6→ γ

Β2. α) Σελ.122 α΄ τεύχος «Το χρονικό διάστημα… του κυττάρου»

β) Σελ. 142 α΄ τεύχος «Τα ομόλογα χρωμοσώματα εγκαταλείπουν… στον άλλο»

Β3. Σελ. 61 α΄ τεύχος. Τα κύτταρα δεν αναπαράγονται και εμφανίζουν μικρό αριθμό μεταβολικών διεργασιών και περιορισμένη διάρκεια ζωής.

Β4.

α. Οι νέες πρωτεΐνες θα είναι όμοιες με του φάγου Τ2. Ο φάγος όταν πραγματοποιεί μόλυνση αφήνει τις πρωτεΐνες των περιβλημάτων εκτός του βακτηρίου και μόνο το DNA εισέρχεται στο βακτήριο δίνοντας τις απαραίτητες εντολές για τον πολλαπλασιασμό και τη δημιουργία νέων φάγων.

β. Οι νέοι φάγοι θα έχουν πρωτεΐνες με μη ραδιενεργό , αφού το θρεπτικό περιβάλλον περιέχει μη ραδιενεργό  και οι φάγοι ενσωματώνουν τα στοιχεία του θρεπτικού υλικού του κυττάρου – ξενιστή.

ΘΕΜΑ Γ

Γ1.

α.

Κλώνος 1à φυσιολογικός

Κλώνος 2à μεταλλαγμένος

β. Μπορεί να έχει συμβεί μετάλλαξη στο ρυθμιστικό γονίδιο, στον υποκινητή των δομικών γονιδίων ή στο δομικό γονίδιο της β-γαλακτοζιδάσης.

γ. Αν συμβεί μετάλλαξη στο ρυθμιστικό γονίδιο και δημιουργηθεί πρωτεΐνη- καταστολέας που δεν μπορεί να ενωθεί με την λακτόζη, τότε ο καταστολέας θα συνδέεται στο χειριστή και δε θα γίνεται μεταγραφή των δομικών γονιδίων. Συνεπώς δε θα παραχθεί περμεάση.

Αν συμβεί μετάλλαξη στον υποκινητή των δομικών γονιδίων δε θα μπορεί να προσδεθεί η RNA πολυμεράση, δε θα γίνεται μεταγραφή των δομικών γονιδίων και δε θα παραχθεί περμεάση.

Αν συμβεί μετάλλαξη στο δομικό γονίδιο της β- γαλακτοζιδάσης θα επηρεαστεί μόνο η σύνθεση του παραπάνω ενζύμου. Η περμεάση θα παραχθεί αφού δε θα έχει επηρεαστεί η μεταγραφή και η σύνθεση του κοινού mRNA.

Γ2.

Ο τύπος κληρονομικότητας είναι αυτοσωμικός επικρατής.

Έστω Α: μονογονιδιακός χαρακτήρας

α: έλλειψη χαρακτήρα

Αα (χ) Αα

γαμ: Α,α      Α,α

Απόγονοι: ΑΑ,Αα,Αα,αα

Το άτομο  είναι γνωστό πως έχει τον χαρακτήρα.

 Άρα πιθανότητα:  . =  =  αφού   είναι η πιθανότητα να είναι ετερόζυγο και  η πιθανότητα να είναι κορίτσι.

Γ3.

α. Τα μιτοχονδριακά γονίδια είναι μητρικής προέλευσης. Αφού δε θα πάσχουν όλοι οι απόγονοι, αυτό σημαίνει πως το γονίδιο για την ασθένεια δεν υπήρχε στο μιτοχονδριακό DNA της μητέρας. Άρα η μητέρα είναι ομόζυγη για το φυλοσύνδετο υπολειπόμενο γονίδιο. Συνεπώς αφού οι γονείς έχουν διαφορετικό τύπο μετάλλαξης και πάσχουν από τύφλωση τότε ο πατέρας θα έπασχε από την ύπαρξη του μιτοχονδριακού γονιδίου που δεν το κληροδοτεί σε κανένα απόγονό του.

β.

Μητέρα: όπου  :φυσιολογικό γονίδιο
Πατέρας:  :τύφλωση
Αρσενικός απόγονος: : φυσιολογικό γονίδιο
Θηλυκός απόγονος: Τ: τύφλωση

Το μιτοχονδριακό DNA υπάρχει σε 2-10 αντίγραφα.

ΘΕΜΑ Δ

Δ1  

αλυσίδα I à κωδική με προσανατολισμό 5’ – 3’ από αριστερά προς τα δεξιά.

αλυσίδα ΙΙ à μη κωδική με προσανατολισμό 5’ – 3’ από δεξιά προς τα αριστερά.

Το tRNA που μεταφέρει το αμινοξύ τρυπτοφάνη έχει αντικωδικόνιο συμπληρωματικό και αντιπαράλληλο με το κωδικόνιο 5’ – UGG – 3’ του mRNA  που κωδικοποιεί την τρυπτοφάνη. Το mRNA είναι συμπληρωματικό και αντιπαράλληλο με τη μη κωδική αλυσίδα, συνεπώς αφού η κωδική αλυσίδα είναι συμπληρωματική και αντιπαράλληλη με τη μη κωδική, τότε το mRNA έχει ίδια αλληλουχία βάσεων με την κωδική μόνο που αντί για U υπάρχει Τ στην κωδική. Έτσι, στην  κωδική αλυσίδα υπάρχει το κωδικόνιο 5’ – ΤGG – 3’.

Δ2

5’ – CAAUUGAAUGGCCGUUUUGGAUUAAUUA- 3’

N … ile- glu- trp- pro- phe- trp- ile- asn- …COOH

Δ3.

Έχει γίνει αναστροφή.

5΄- CAATTGAAAAACGGCCATGGATTAATTA…- 3’

3’ – GTTAACTTTTTGCCGGTACCTAATTAATTAAT…- 5’

Δ4.

Το τμήμα του γονιδίου πρέπει να κοπεί και με τις δύο ενδονουκλεάσες ώστε να δημιουργηθούν μονόκλωνα άκρα από αζευγάρωτες βάσεις και να μπορεί να ενσωματωθεί στο πλασμίδιο. Αυτό γιατί κάθε ενδονουκλεάση αναγνωρίζει μία φορά την αλληλουχία της στο εξώνιο. Το πλασμίδιο θα κοπεί με την ΠΕ – Ι ή την ΠΕ – ΙΙ. Και οι 2 περιοριστικές αφήνουν τα ίδια μονόκλωνα άκρα οπότε μπορεί να συνδεθεί το τμήμα του εξωνίου. Δεν μπορούν να δράσουν και οι 2 ενδονουκλεάσεις ταυτόχρονα στο πλασμίδιο αφού θα αποκοπεί η θέση έναρξης αντιγραφής.

Δ5.

Ασυνεχή τρόπο: περιοχή χ

Συνεχή τρόπο: περιοχή Υ

Η θέση 2 μπορεί να αποτελεί θέση έναρξης αντιγραφής, αφού υπάρχει μόνο ένα πρωταρχικό τμήμα που βρίσκεται στη θέση 2 και επιμηκύνεται απομακρυνόμενο από τη ΘΕΑ με προσανατολισμό 5’à3’. Στο τμήμα χ υπάρχουν περισσότερα πρωταρχικά τα οποία βρίσκονται μακριά από τη ΘΕΑ.

Επιμέλεια απαντήσεων: Ανδρεοπούλου Κωνσταντίνα- Βιολόγος

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ

Α1.α.   1 = α

            2 = β

            3 = β

Α1.β.   παρ’ ἥν : ἐπάνω ὁδόν

            ὑπέρ ὧν : τά παραφράγματα

Β1. Το βασικό θέμα της ενότητας δηλώνεται με τη φράση «ἀπείκασον τοιούτῳ πάθει τήν ἡμετέραν φύσιν παιδείας τε περί καί ἀπαιδευσίας» και είναι η επίδραση που ασκεί η παιδεία στην ανθρώπινη φύση. Ο βασικός εκφραστικός τρόπος, με τον οποίο ο Πλάτωνας παρουσιάζει το θέμα του μύθου είναι η αλληγορία όπως δηλώνεται από το ρήμα ἀπείκασον. Το ρήμα ἀπεικάζω σημαίνει απομιμούμαι, απεικονίζω, παρουσιάζω μέσα από μια παραβολή/σύγκριση. Η χρήση του συγκεκριμένου ρήματος στην αρχή της αφήγησης, που είναι γνωστή ως ο «(πλατωνικός) μύθος του σπηλαίου», σηματοδοτεί την έναρξη ενός λόγου αλληγορικού. Μια αλληγορία συνεπάγεται πως όσα λέγονται έχουν και ένα άλλο επίπεδο σημασιών, πως οι λέξεις, οι έννοιες και οι περιγραφές έχουν πέρα από την κυριολεκτική τους και μια συμβολική σημασία.(φάκελος υλικού σελίδα 83)

Με το ρήμα «ἀπείκασον» ο Σωκράτης μάς εισάγει στην παρομοίωση ή μεταφορά του σπηλαίου: παρομοιάζει τον κόσμο με σπηλιά και τους ανθρώπους με δεσμώτες. Όταν, όμως, η παρομοίωση ή η μεταφορά δεν περιορίζεται σε μια έννοια ή φράση, αλλά εκτείνεται σε μεγαλύτερο τμήμα του κειμένου ή σε μια ενότητα ή και σε ολόκληρο το έργο, όπως συμβαίνει στη δική μας περίπτωση, τότε ονομάζεται αλληγορία. Η αλληγορία, επομένως, είναι ένας εκφραστικός τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας άλλα λέει και άλλα εννοεί Πρόκειται, συνεπώς, για συνεχή μεταφορά ή παρομοίωση. Ο Πλάτωνας τη χρησιμοποιεί για να κάνει πιο κατανοητές δύσκολες φιλοσοφικές έννοιες και για να κερδίσει την προσοχή και το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Επίσης, ο εκφραστικός αυτός τρόπος τού είναι χρήσιμος, όταν θέλει να θεμελιώσει απόψεις που δεν μπορούν να στηριχτούν με τη διαλεκτική ή για να ενισχύσει τη διαλεκτική. Η αξία της είναι διδακτική και όχι αποδεικτική. Επίσης, η αλληγορία είναι ένας αναλογικός συλλογισμός τον οποίο ο φιλόσοφος χρησιμοποιεί για να δείξει πώς βλέπει τον κόσμο και όχι για να αιτιολογήσει την κατάσταση του κόσμου.

Παρουσιάζοντας ο Σωκράτης το θέμα του μύθου συνδέει οργανικά τη δίκαιη πόλη με την παιδεία. Με τις λέξεις παιδεία και ἀπαιδευσία ορίζεται μια πρώτη θεματική για τον μύθο του σπηλαίου: ο Πλάτων θα μιλήσει αλληγορικά περί παιδείας (και έλλειψη παιδείας). Στην Πολιτεία γενικότερα η αναφορά στην παιδεία γίνεται πάντα σε σύνδεση με την ηθική διαπαιδαγώγηση των πολιτών (424a): τροφὴ γὰρ καὶ παίδευσις χρηστὴ σῳζομένη φύσεις ἀγαθὰς ἐμποιεῖ, καὶ αὖ φύσεις χρησταὶ τοιαύτης παιδείας ἀντιλαμβανόμεναι ἔτι βελτίους τῶν προτέρων φύονται [: γιατί η καλή εκπαίδευση και η ανατροφή, αν διατηρείται, γεννά καλές φύσεις, και πάλι οι χρηστές αυτές φύσεις, όταν λάβουν μια τέτοια ανατροφή, θα γίνουν ακόμη καλύτερες από τις προηγούμενες –μετάφραση Ι. Γρυπάρης]. Στον μύθο του σπηλαίου, ειδικότερα, η αναφορά στην παιδεία έχει και γνωσιολογικό περιεχόμενο: πώς μπορεί ο άνθρωπος να γνωρίσει την αλήθεια, και μάλιστα το αληθινά υπαρκτό;

Οι δεσμώτες που βρίσκονται στο σπήλαιο είναι δεμένοι πισθάγκωνα από παιδική ηλικία «ἐν ταύτῃ ἐκ παίδων ὄντας ἐν δεσμοῖς καὶ τὰ σκέλη καὶ τοὺς αὐχένας», βρίσκονται σε κατάσταση απαιδευσίας, βυθισμένοι στο σκοτάδι των αισθήσεων και της πλάνης «ὥστε μένειν τε αὐτοὺς εἴς τε τὸ πρόσθεν μόνον ὁρᾶν, κύκλῳ δὲ τὰς κεφαλὰς ὑπὸ τοῦ δεσμοῦ ἀδυνάτους περιάγειν». Λόγω έλλειψης παιδείας η ψυχή τους είναι εγκλωβισμένη και ό,τι βλέπουν αν και ψεύτικο εκείνοι το ερμηνεύουν λανθασμένα ως αληθινό. Εδώ η λέξη ἀληθές δεν παραπέμπει στην ορθότητα μιας απόφανσης, όπως την χρησιμοποιούμε εμείς σήμερα και λέμε π.χ. «αυτό που αναφέρεις είναι αληθές/αληθινό»· αλλά έχει έντονη φιλοσοφική χροιά, και μάλιστα οντολογική: αναφέρεται στο αληθινά υπαρκτό. Το ἀληθὲς δεν λανθάνει, έρχεται στο φως, όντως υπάρχει. Για τους δεσμώτες, όμως, του σπηλαίου, που αντλούν τη γνώση με τις περιορισμένες αισθήσεις τους, αληθινά υπαρκτό είναι οι σκιές. Οι δεσμώτες ζουν μέσα σε μια ψευδαίσθηση. Εφόσον και εμείς –διδάσκει ο Πλάτων– έχουμε συνηθίσει και αντιλαμβανόμαστε και ζούμε την καθημερινή μας πραγματικότητα με βάση την επισφαλή γνωσιολογικά εικόνα που μας δίνουν οι αισθήσεις, και δεν είμαστε πρόθυμοι να αμφισβητήσουμε τους περιορισμούς τους, ζούμε επίσης εγκλωβισμένοι σε έναν κόσμο απατηλό. Αν απελευθερωθούν, θα καταφέρουν να εισαχθούν στον πραγματικό έξω κόσμο, τον Νοητό και θα ενατενίσουν το Αγαθό, θα συλλάβουν δηλαδή την ύψιστη γνώση. Να τονιστεί μόνο ότι ο φιλόσοφος ταυτίζει το αληθινά υπαρκτό με το αγαθό, ακριβέστερα με την Ιδέα του Αγαθού.

Ο Γλαύκωνας χαρακτηρίζει την άποψη αυτή ἀτοπον. Στερούμενος του τόπου του, άρα παράδοξος, αλλόκοτος, παράλογος. Η εμφατική αυτή λέξη, που παραπέμπει σχεδόν σε κάτι ανύπαρκτο, χρησιμοποιείται για να προετοιμάσει τον επερχόμενο αιφνιδιασμό της απόφανσης του Σωκράτη: οι αλλόκοτοι δεσμώτες είναι όμοιοι με εμάς. Μέσα από λογοτεχνικές χρήσεις της γλώσσας ο Πλάτων επιδιώκει να προωθήσει τον φιλοσοφικό του στοχασμό. Στην προκειμένη περίπτωση υποβάλλεται η θέση πως η τόσο αυτονόητη ένταξη των ανθρώπων στον κόσμο των αισθήσεων είναι ἄτοπος, αποτελεί μια αλλόκοτη στέρηση λογικής.

Βέβαια, κατά την άποψη του Σωκράτη οι δεσμώτες του σπηλαίου απεικονίζουν τη σημερινή πολιτική κοινωνία, όπου οι άνθρωποι είναι δέσμιοι των υλικών αγαθών.

Β2. Ο Ἀγγλος Τζωρτζ  Όργουελ στο έργο του παρουσιάζει την πλαστή πραγματικότητα μέσα από μηχανισμούς προπαγάνδας. Πιο συγκεκριμένα, το Κόμμα οδηγεί τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι «δύο και δύο έκαναν πέντε» και μάλιστα τους υποχρέωνε να το πιστέψουν «κι εσύ θα έπρεπε να το πιστέψεις». Με τον ίδιο τρόπο και ο Πλάτων στο έργο του Πολιτεία, παρουσιάζει τους δεσμώτες να είναι προσηλωμένοι κοιτώντας τον αντικρινό τοίχο, να μην μπορούν να περιστρέψουν τα κεφάλια τους «ἐν ταύτῃ ἐκ παίδων νὄντας ἐν δεσμοῖς καὶ τὰ σκέλη καὶ τοὺς αὐχένας, ὥστε μένειν τε αὐτοὺς εἴς τε τὸ πρόσθεν μόνον ὁρᾶν, κύκλῳ δὲ τὰς κεφαλὰς ὑπὸ τοῦ δεσμοῦ ἀδυνάτους περιάγειν» και να δέχονται αδιαμαρτύρητα ό,τι βλέπουν χωρίς να αναπτύσσουν την δική τους σκέψη και λογική.

Στο παράλληλο κείμενο το Κόμμα δίνει ρητή εντολή τους πολίτες  «να απορρίπτεις τη μαρτυρία των αυτιών και των ματιών» δηλαδή να μην έχουν εμπιστοσύνη στις αισθήσεις τους και να είναι ελεύθεροι να εκφράζουν την αλήθεια της νόησης ότι δηλαδή ότι «δύο και δύο κάνουν τέσσερα». Η άποψη αυτή έρχεται σε αντίθεση με τα λεγόμενα του Πλάτωνα, ο οποίος υποστηρίζει πώς οι δεσμώτες θεωρούν ως μοναδική αλήθεια αυτά που βλέπουν και ακούν «οἴει ἄν τι ἑωρακέναι ἄλλο πλὴν τὰς σκιὰς τὰς ὑπὸ τοῦ πυρὸς εἰς τὸ καταντικρὺ αὐτῶν τοῦ σπηλαίου προσπιπτούσας; Εἰ οὖν διαλέγεσθαι οἷοί τ’ εἶεν πρὸς ἀλλήλους, οὐ ταῦτα ἡγῇ ἂν τὰ ὄντα αὐτοὺς νομίζειν ἅπερ ὁρῷεν;» και δύσκολα κάποιος απελευθερωμένος δεσμώτης, που έχει δει τον κόσμο των Ιδεών, θα τους άλλαζε γνώμη.

Β3.

  1. οισοφάγος
  2. φόρος
  3. φορέματα
  4. φέρσιμο
  5. φερέφωνο

Β4.

  1. Λ
  2. Λ
  3. Σ
  4. Σ
  5. Λ

Γ1.  Παρατηρούσε προσεκτικά συχνά τον εαυτό της, εξέταζε βεβαια αν κάποιος άλλος κοιτάζει αυτή και πολλές φορές να κοιτάζει προς την σκιάν της. Όταν λοιπόν έφθασαν πιο κοντά στον Ηρακλή, εκείνη που είπαμε πρώτη, προχώρησε με τον ίδιο τρόπο, η άλλη όμως, επειδή ήθελε να προλάβει, έτρεξε εμπρός προς τον Ηρακλή και είπε· Σε βλέπω, Ηρακλή, ν’ απορείς ποίο δρόμο να επιλέξεις για τη ζωή σου. Εάν, λοιπόν, κάνεις εμένα φίλη σου, θα σε οδηγήσω στον πιο ευχάριστο και εύκολο δρόμο, και δε υπάρξει κανένα από τα πιο ευχάριστα που να μη το γευτείς, θα περάσεις όλη σου τη ζωή χωρίς δυσκολίες.

Γ2. Στο συγκεκριμένο απόσπασμα ο Σωκράτης αναδιηγείται μια ιστορία, την οποία συνέθεσε ο σοφιστής Πρόδικος σχετικά με τη συνάντηση του Ηρακλή την Αρετή και την Κακία. Τον πλησίασαν δύο επιβλητικές γυναίκες («μεγάλας»), η μία εκ των δύο ήταν ευπρεπής στην εμφάνιση και ευγενική από τη φύση της («εὐπρεπῆ τε ἰδεῖν καὶ ἐλευθέριον φύσει»), στολισμένη με καθαρότητα στο σώμα («κεκοσμημένην τὸ μὲν σῶμα καθαρότητι»), με μάτια που εκφράζουν σεμνότητα («τὰ δὲ ὄμματα αἰδοῖ»), η στάση της δείχνει σωφροσύνη («τὸ δὲ σχῆμα σωφροσύνῃ») και είναι ντυμένη στα λευκά («ἐσθῆτι δὲ λευκῇ»). 

Η Κακία είχε χυμώδη σωματότυπο και τρυφερή εμφάνιση («τεθραμμένην μὲν εἰς πολυσαρκίαν τε καὶ ἁπαλότητα»), βαμμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να φαίνεται πιο λευκή και πιο κόκκινη απ’ όσο είναι («κεκαλλωπισμένην δὲ τὸ μὲν χρῶμα ὥστε λευκοτέραν τε καὶ ἐρυθροτέραν τοῦ ὄντος δοκεῖν φαίνεσθαι»), η στάση της είναι πιο στητή ώστε να φαίνεται πιο όρθια απ΄ ότι ήταν από τη φύση της («τὸ δὲ σχῆμα ὥστε δοκεῖν ὀρθοτέραν τῆς φύσεως εἶναι»), τα μάτια είχε ψηλά («τὰ δὲ ὄμματα ἔχειν ἀναπεπταμένα») και ντυμένη με ρούχα που δείχνουν η νεανική της ωραιότητα («ἐσθῆτα δὲ ἐξ ἧς ἂν μάλιστα ὥρα διαλάμποι»). Η Αρετή έχει σχέση με την ηθική και τη σεμνότητα ενώ η Κακία δίνει έμφαση στο φαίνεσθαι.

Γ3 α.

γυναῖκες : γυναικός

Φύσει  :φύσεως

Σῶμα : σώματος

Καθαρότητι : καθαρότητος

Γ3β.

Φανῆναι : φάνηθι

Μεγάλας : μειζόνων

ἰδεῖν : ὀψομένη

ἐπισκοπεῖν : ἐπεσκόπει

ἄξω : ἀγάγωμεν

οὐδενός : οὐδεμιᾷ

Γ4α.

ἰδεῖν : απαρέμφατο της αναφοράς ως αντικείμενο στο ρήμα φησί

τῆς φύσεως : είναι γενική συγκριτική από το επίθετα ὀρθοτέραν

τῷ Ἡρακλεῖ :αντικείμενο στο απαρέμφατο προσδραμεῖν

ἀποροῦντα : κατηγορηματική μετοχή εξαρτώμενη από το ρήμα ὁρῶ με υποκείμενο της το «σε»

φίλην : κατηγορούμενο του αντικειμένου ἐμέ που εξαρτάται από το ποιησάμενος

τῶν χαλεπῶν  : γενική αντικειμενική στο ἄπειρος

Γ4β.

εἰ τις ἄλλος αὑτήν θεᾶται  :δευτερεύουσα ονοματική πλάγια ερωτηματική, μερικής άγνοιας, μονομελής, εκφέρεται με οριστική «θεᾶται » και λειτουργεί ως αντικείμενο στο απαρέμφατο ἐπισκοπεῖν.


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Σήμερα εξετάζονται οι μαθητές της Ομάδας Θετικών Επιστημών στη Βιολογία Προσανατολισμού για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο. Σε γενικές γραμμές τα θέματα καλύπτουν μεγάλο εύρος της ύλης άλλα όχι όλο, παρουσιάζοντας διαβάθμιση και παρόμοιας δυσκολίας σε σχέση με τα περσινά. Πιο συγκεκριμένα οι ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στο Θέμα Α απαιτούν μεγάλη προσοχή στην ανάγνωση της εκφώνησης και τον επιλογών. Το Θέμα Β κρίνεται βατό αλλά απαιτεί συνδυασμό γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια στα ερωτήματα Β1 και Β4. Το Θέμα Γ στο σύνολό του δεν παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία με εξαίρεση ίσως το Γ3 που απαιτεί δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων. Το Θέμα Δ είναι απαιτητικότερο από το αντίστοιχο περσινό καθώς χρειάζονται γνώσεις από 3 διαφορετικά κεφάλαια. Συνολικά, τα θέματα κρίνονται αναμενόμενα, χωρίς εκπλήξεις, παρόμοιας δυσκολίας με τα περσινά και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους που μπορούν να διαχειριστούν σωστά το χρόνο και να απαντήσουν σε όλα τα ζητούμενα με ψυχραιμία.

investment red long banner

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

bollarisfr25

This will close in 20 seconds