Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη: ξεκίνησαν τα πρώτα έργα – Σε ποιο τμήμα εντοπίζονται οι απαλλοτριώσεις
Σε κατά τόπους μέτωπα εξελίσσονται οι εργασίες για την αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη στην Μεσσηνία. Σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση, στην παρούσα φάση βρίσκονται σε εξέλιξη η σύνταξη και έγκριση των οριστικών μελετών με ποσοστό προόδου που ανέρχεται μέχρι τέλος Οκτωβρίου σε περίπου 31,65%.
Οι εργασίες οι οποίες εκτελούνται έχουν φτάσει σε ποσοστό προόδου 2,22%, και αφορούν περιοχές κυριότητας Ελληνικού Δημοσίου, οι οποίες έχουν παραδοθεί από το Δημόσιο στον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης ο οποίος είναι το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-AKTOR GROUP.
Ειδικότερα, εξελίσσονται εργασίες στο τμήμα Α: Καλαμάτα – Ριζόμυλος, και συγκεκριμένα από Ασπρόχωμα έως είσοδος Αεροδρομίου από χ.θ. 2+600 έως χ.θ. 5+200, μήκους 2,6χλμ., καθώς και στο τμήμα Β: Ριζόμυλος – Πύλος στη χ.θ. 3+570, όπου εκτελούνται εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας Γ3, μήκους 220μ, και πλάτος καταστρώματος 15,60μ με τη μέθοδο της προβολοδόμησης, η οποία αποτελείται από ένα μεσόβραθρο με 2 ανοίγματα. Παράλληλα κατασκευάζονται μικρά τεχνικά /οχετοί, εντός Δημοσίων εκτάσεων.
Έργα και απαλλοτριώσεις
Ποιο συγκεκριμένα για τις εργασίες ξεκίνησε η παράκαμψη Μεσσήνης αλλά και η κατασκευή νέας υπερυψωμένης γέφυρας στον Πάμισο ποταμό. Παράλληλα ξεκινούν έργα για την παράκαμψη της Βελίκας αλλά και συνολικά για τμήμα 7,1 χιλιομέτρων στο τμήμα Ανάλυψη-Καρποφόρα. Εργασίες επίσης εντοπίζονται στο τμήμα Ασπρόχωμα-Μεσσήνη. Στην περιοχή του αεροδρομίου εξελίσσονται έργα για την μετατόπιση αρδευτικού καναλιού.
Σχετικά με τις εναπομείνασες απαλλοτριώσεις αυτές εντοπίζονται στο υποτμήμα Ριζόμυλος-Πύλος όπου τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μετά την ολοκλήρωση τους και την κατάθεση των χρημάτων.
Εντός του μηνός Οκτωβρίου, παραδόθηκαν ιδιωτικές εκτάσεις σε μήκος 7.180,38μ και σύντομα αναμένεται η παράδοση και των λοιπών ιδιωτικών εκτάσεων προς το ανάδοχο σχήμα, ούτως ώστε να αναπτυχθούν περισσότερα μέτωπα Εργασιών
Να θυμίσουμε πως το έργο-ΣΔΙΤ υπεγράφη στις 21 Απριλίου του 2023 και έχει αρχικό χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 4 έτη. Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια παράταση αλλά δεδομένων των καθυστερήσεων που προκλήθηκαν από τις απαλλοτριώσεις, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες για την παράταση του χρόνου. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το προφίλ του έργου
Το κόστος του έργου όπως αυτό εγγράφεται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υποδομών είναι 311,23 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση σχεδόν 50 χιλιομέτρων από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη. Τα πρώτα χιλιόμετρα αφορούν ανακατασκευή του υφιστάμενου άξονα ενώ τα περισσότερα χιλιόμετρα αφορούν στην δημιουργία νέου δρόμου.
Η κατασκευή – αναβάθμιση του άξονα μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια. Ο άξονας Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη είναι η φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Μορέα. Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του ο οδηγός θα μπορεί να φτάνει σε 2 ώρες και 30 λεπτά στην περιοχή της Πύλου και σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά στην περιοχή της Μεθώνης.
Τα χαρακτηριστικά του νέου άξονα δεν θα είναι κλειστού αυτοκινητόδρομου (δηλαδή με ανισόπεδους κόμβους). Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο έχει συνολικό μήκος 48,7 Km. Τα τρία τμήματα του έργου είναι: το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος που έχει μήκος 16,4 Km, το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 25,7 Km και το τμήμα Πύλος – Μεθώνη που έχει μήκος 7,9 Km.
ypodomes
foto αρχείου
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.