«Maria»: Πώς ο ενδυματολόγος της ταινίας μεταμόρφωσε την Angelina Jolie στη θρυλική σοπράνο Μαρία Κάλλας
Για τον Massimo Cantini Parrini ο σχεδιασμός των κοστουμιών ήταν μια διαδικασία βαθιά καθηλωτική.
H γοητεία της Μαρίας Κάλλας ξεπερνά τη φωνή της.Το στυλ, η χάρη και η οπτική της κληρονομιά είναι εξίσου εμβληματικές.Έτσι, η γκαρνταρόμπα της έγινε ένα εργαλείο αφήγησης για τον ενδυματολόγο της ταινίας «Maria» με πρωταγωνίστρια την Angelina Jolie η οποία κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους στις 5/12, ενώ το βράδυ της 25ης Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής η avant premiere της.
Για τον Massimo Cantini Parrini ο σχεδιασμός κοστουμιών για τη «Maria» ήταν μια διαδικασία βαθιά καθηλωτική.«Υπάρχουν τόσα πολλά ντοκουμέντα», σημείωσε. Οι φωτογραφίες, τα βίντεο και το αρχειακό υλικό έδωσαν μια πλούσια βάση για τα σχέδιά του. Ωστόσο, η έρευνα δεν αφορούσε μόνο την αναπαραγωγή – ήταν για την αναδημιουργία της ουσίας της Κάλλας.
Σε στενή συνεργασία με τον σκηνοθέτη Pablo Larraín και την Angelina Jolie, ο Cantini Parrini φιλοτέχνησε περίπου εξήντα φορέματα, πενήντα από τα οποία μπήκαν στην ταινία. Το έργο του ήταν ιδιαίτερα δύσκολο για τις ασπρόμαυρες σεκάνς της ταινίας, όπου η απουσία χρώματος απαιτούσε αυξημένη προσοχή στην υφή, τη σιλουέτα και τη λεπτομέρεια. «Το μέρος της τεκμηρίωσης ήταν το πιο ενδιαφέρον και όμορφο μέρος της δουλειάς μου ως ενδυματολόγος», μοιράστηκε, προσθέτοντας ότι η διαδικασία του επέτρεψε να μπει στον κόσμο της Κάλλας και να διασφαλίσει ότι τα ρούχα της θα έχουν απήχηση στο σημερινό κοινό.
Η Jolie από την πλευρά της περιέγραψε τα κοστούμια ως απαραίτητα όχι μόνο για την ερμηνεία της Κάλλας αλλά και για τη σύνδεσή της με τον χαρακτήρα. Διηγήθηκε πώς μια απλή ρόμπα έγινε ένα κομβικό κομμάτι για την κατανόηση της ιδιωτικής πλευράς της Κάλλας: «Ήταν τόσο γήινο, τόσο αληθινό — μια πραγματική γυναικεία ρόμπα». Σε συνδυασμό με οικιακές παντόφλες και γυαλιά, η εμφάνιση καθόρισε την Κάλλας ως τον άνθρωπο πίσω από τη θρυλική σοπράνο.
Αντίθετα, τα δραματικά κοστούμια που φορούσε η Κάλλας στη σκηνή μετέφεραν την Jolie σε έναν άλλο κόσμο, συνδυάζοντας τη δική της ταυτότητα, την περσόνα της Κάλλας και τους χαρακτήρες της όπερας που υποδυόταν η Κάλλας. «Τα κοστούμια σε μεταμορφώνουν σε αυτόν τον τρίτο χαρακτήρα», εξήγησε η Jolie. Η διάκριση μεταξύ αυτών των οικείων και των εμφανίσεών της στη σκηνή, έγινε το κλειδί για την απεικόνιση της ζωής της Κάλλας.
Η «Maria» χρησιμεύει ως τρανταχτό παράδειγμα του πλούτου της ενδυματολογίας. Τα ρούχα της Κάλλας δεν είναι απλώς αντίγραφα της ενδυμασίας της στο παρελθόν, αλλά σύμβολα που επικοινωνούν τη διπλή της ταυτότητα τόσο ως προσωπικότητα όσο και ως παγκόσμιο σύμβολο.
Πηγές όπως οι ιστορικές φωτογραφίες, τα δείγματα υφασμάτων και τα ίδια τα ενδύματα, παρέχουν σε ερευνητές και δημιουργούς εργαλεία για να αποκωδικοποιήσουν το νόημα πίσω από το κάθε σχέδιο. Ομοίως, τα κοστούμια της Κάλλας στη Μαρία απεικονίζουν πώς η αρχειακή έρευνα γίνεται το θεμέλιο για την αφήγηση, δημιουργώντας έναν διάλογο μεταξύ της ιστορικής αυθεντικότητας και της σύγχρονης ερμηνείας.
Όπως σημείωσε ο Parrini, «Τα ρούχα είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι άνθρωποι». Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των σχεδιαστών κοστουμιών και των ερευνητών για τη δημιουργία μιας οπτικής γλώσσας που γεφυρώνει την ιστορία και την τέχνη, συνδέοντας εικόνες του παρελθόντος με το παρόν πολιτιστικό τοπίο.
Η ταινία “Maria” θα κάνει πρεμιέρα στους ελληνικούς κινηματογράφους στις 5/12 και στη συνέχεια θα είναι διαθέσιμη στo Cinobo.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.