Μιχάλη Κατρίνη:”Να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αλιευτικών επαγγελματικών σκαφών μέσης αλιείας”
Να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των αλιευτικών επαγγελματικών σκαφών μέσης αλιείας
Τον σοβαρό κίνδυνο οικονομικής κατάρρευσης που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες αλιείς του κλάδου της μέσης αλιείας, με Ε/Π-Α/Κ σκάφη μηχανότρατες, γρι-γρι κ.λ.π., αναδεικνύει με ερώτησή του προς τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης &Τροφίμων, Περιβάλλοντος &Ενέργειας, Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής ο βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης.
Όπως αναφέρει, με την νομοθέτηση Θαλασσίων Πάρκων στις Ελληνικές θάλασσες, όπου δραστηριοποιούνται τα σκάφη τους, θεσμοθετείται κατά βάση ουσιαστική απαγόρευση της αλιείας σε εκτεταμένες περιοχές, με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της δραστηριότητάς τους στα αλιευτικά πεδία.
Ο βουλευτής τονίζει ότι ήδη, οι επαγγελματίες του κλάδου της μέσης αλιείας, με Ε/Π-Α/Κ σκάφη μηχανότρατες, γρι-γρι κ.λ.π., αντιμετωπίζουν ζωτικής φύσεως λειτουργικά, οικονομικά και συναφή προβλήματα, με αποτέλεσμα πολλά σκάφη να καθίστανται περιστασιακά ή μόνιμα “ανενεργά”, με σοβαρότατες οικονομικές και άλλες συνέπειες.
Όπως υπογραμμίζει ο κ. Κατρίνης, η έλλειψη εξειδικευμένου πληρώματος, ιδίως Κυβερνητών με γνώσεις και εμπειρία στην τέχνη της αλιείας, τα τελευταία χρόνια, καθίσταται αδύνατη και αυτό παρά το ότι Α/Κ σκάφη, έχουν όλα τα ναυτιλιακά τους έγγραφα σε ισχύ, αλλά και άδεια αλιείας σκάφους σε ισχύ. Γενικότερα οι Κυβερνήτες της κατηγορίας αυτής είναι ομάδα “γερασμένων” ηλικιακά και επαγγελματικά ατόμων, η οποία τείνει να εκλείψει πλέον στη χώρα μας.
Με την διαπίστωση της παραπάνω κύριας έλλειψης παρατηρείται αδυναμία ενεργοποίησης των Α/Κ σκαφών, ιδίως των μηχανοτρατών, με περαιτέρω σοβαρότατες συνέπειες στη εκμετάλλευσή τους και τη λειτουργία τους, με αποτέλεσμα την έλλειψη εσόδων και την περαιτέρω αδυναμία ανταπόκρισης των ιδιοκτητών τους στις υπάρχουσες δανειακές υποχρεώσεις τους.
Επίσης, από την απραξία αυτή των σκαφών, προκαλείται αδυναμία συμπλήρωσης τυχόν αριθμού ημερών αλιείας μέσα στην αλιευτική περίοδο, οι οποίες ενδεχομένως είναι απαραίτητες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είτε για την ανανέωση της επαγγελματικής άδειας αλιείας του σκάφους, είτε για τη συμμετοχή του σκάφους σε κάποιο Ευρωπαϊκό ή άλλο πρόγραμμα ενίσχυσης της επιχείρησης.
Με την ερώτησή του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ καλεί τους Υπουργούς να απαντήσουν ποια είναι τα μέτρα, τα οποία πρόκειται να λάβουν, για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων της κατηγορίας αυτής των επαγγελματιών αλιέων.
Η προστασία των επαγγελματιών του κλάδου, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από την Πολιτεία με τη λήψη άμεσης μέριμνας, με κατανόηση και πνεύμα στήριξής τους και με τη με προτεραιότητα στη βιωσιμότητα του αλιευτικού επαγγέλματος, στην κοινωνική συνοχή και στην προστασία των οικογενειών των ανθρώπων της θάλασσας.
Ο Μιχάλης Κατρίνης τονίζει ότι εξεύρεση και κατάρτιση κατάλληλων πληρωμάτων ανελλιπούς στελέχωσης των σκαφών, η παροχή φορολογικών και οικονομικών διευκολύνσεων στη λειτουργία των επιχειρήσεων που έχουν στην κυριότητά τους επαγγελματικά σκάφη αλιείας, η ελαχιστοποίηση των απαιτήσεων για τη συμμετοχή των “γερασμένων” ηλικιακά, επαγγελματικά και οικονομικά σκαφών, σε Ευρωπαϊκά και άλλα προγράμματα ενίσχυσης των επιχειρήσεων αλιείας, καθώς και η άμβλυνση, απλοποίηση και μείωση των απαιτήσεων για την ανανέωση της επαγγελματικής άδειας αλιείας των σκαφών αυτών, αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιβίωση του κλάδου της αλιείας στη χώρα. Καλεί τα Υπουργεία να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να στηρίξουν εμπράκτως έναν από τους πιο κρίσιμους και δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.








Ακολούθησε τα Ηλειακά Νέα στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις








