
Μιχάλης Κατρίνης – Η Ηλεία εκτός σιδηροδρομικού χάρτη

Η Ηλεία εκτός σιδηροδρομικού χάρτη
Την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις γύρω από τη σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα της Ηλείας, εκφράζει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Κατρίνης τονίζει ότι οι πρόσφατες δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ, κ. Τερεζάκη, ανατρέπουν δημοσίως διατυπωμένες κυβερνητικές δεσμεύσεις και προκαλούν εύλογο προβληματισμό στους πολίτες και τους φορείς της περιοχής. Η αντικατάσταση της υπογειοποίησης των 5,2 χιλιομέτρων στην Πάτρα με την απλή αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής του Προαστιακού δεν αποτελεί, σύμφωνα με τον ίδιο, τεχνική διαφοροποίηση, αλλά πολιτική υπαναχώρηση, που υπονομεύει την αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Ελλάδας.
Ο βουλευτής υπενθυμίζει ότι για περισσότερες από δύο δεκαετίες η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παραμένει χωρίς σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση, γεγονός που έχει σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία, την κινητικότητα και τις δυνατότητες ανάπτυξης της περιοχής. Επισημαίνει ότι, ενώ οι τοπικές κοινωνίες ανέμεναν την επανακατάθεση του φακέλου στο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο CEF II, ενημερώνονται μέσω δηλώσεων του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φέρεται να έχει απορρίψει τη χρηματοδότηση του έργου.
Την ίδια στιγμή, όπως αναφέρει, καμία επίσημη πληροφόρηση δεν έχει δοθεί αναφορικά με το περιεχόμενο της πρότασης που κατατέθηκε, παρότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδας είχε ζητήσει επισήμως την παράδοση του πλήρους φακέλου και της σχετικής αλληλογραφίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ είχε επίσης ζητήσει την προσωπική εμπλοκή του Πρωθυπουργού για την αποτροπή νέας απόρριψης, χωρίς να υπάρξει ουσιαστική ανταπόκριση.
Ο Ηλείος βουλευτής τονίζει ότι, χωρίς επίσημη κυβερνητική τοποθέτηση, αναδύεται ως “λύση” η πρόταση του ΟΣΕ για «αναβάθμιση» της υπάρχουσας γραμμής, σε ευθεία αντίθεση με τις προηγούμενες δεσμεύσεις της κυβέρνησης. Πρόκειται για μείζονα αλλοίωση του αρχικού σχεδιασμού, σημειώνει. Παράλληλα αναφέρει ότι η συζήτηση για τον σιδηρόδρομο στην Πάτρα δεν μπορεί να γίνεται αποσπασματικά, ούτε να αποσυνδέεται από τη συνολική αναπτυξιακή ανάγκη της Δυτικής Ελλάδας.
Στη συνέχεια αναδεικνύει την εγκατάλειψη των ιστορικών κτηρίων του ΟΣΕ στον νομό, όπου οι υποδομές καταρρέουν, τα υλικά λεηλατούνται και τα βαγόνια σκουριάζουν, προσθέτοντας ότι η διασύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία αποτελεί όχι μόνο τεχνικό ζήτημα, αλλά εθνική αναπτυξιακή ανάγκη. Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στο γεγονός ότι η Αρχαία Ολυμπία, με το παγκόσμιο πολιτιστικό της αποτύπωμα, παραμένει σιδηροδρομικά αποκομμένη, στερώντας από τη χώρα ένα κρίσιμο εργαλείο τουριστικής ανάπτυξης και βιώσιμης μετακίνησης.
Καταλήγοντας, ο Μιχάλης Κατρίνης ζητά σαφείς απαντήσεις για τον επίσημο σχεδιασμό της κυβέρνησης αναφορικά με τη σιδηροδρομική διασύνδεση της Δυτικής Ελλάδας, τη διατήρηση της πολιτικής δέσμευσης για την υπογειοποίηση στην Πάτρα, την αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ και τον τρόπο με τον οποίο η Πολιτεία σκοπεύει να διασφαλίσει τη σύνδεση της Πάτρας με την Ηλεία, προειδοποιώντας ότι η μετατροπή ενός έργου πνοής σε απλή βελτίωση υφιστάμενων υποδομών θα διατηρήσει τη Δυτική Πελοπόννησο σε θέση μειονεκτική, ως μία από τις λίγες περιοχές της Ευρώπης χωρίς πλήρη σιδηροδρομική κάλυψη.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.