Oι 15 πιθανότεροι λόγοι για τους οποίους ο λογαριασμός σου στο Facebook μπορεί να μπλοκαριστεί, απενεργοποιηθεί, ή απαγορευτεί.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους το Facebook μπορεί ξαφνικά να απενεργοποιήσει τον λογαριασμό σου.
Είναι πια συχνό φαινόμενο, να απενεργοποιείται μία προσωπική ή επαγγελματική facebook σελίδα για λόγους που… μόνο το Facebook γνωρίζει.
Δεν έχεις κάνει τίποτα λάθος … ή έτσι νομίζεις;
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους το Facebook μπορεί να απενεργοποιήσει τον λογαριασμό σου. Θα πρέπει να ξέρεις ότι το να είσαι χρήστης του Facebook εδώ και χρόνια, δεν σου δίνει καμίας μορφής ασυλία στον facebook λογαριασμό σου.
Μαθαίνοντας από τις εμπειρίες των άλλων
Γνωρίζω αρκετούς φίλους που δεν τους περνούσε από το μυαλό πως μπορεί να μπλοκαριστούν από το Facebook κι όμως τους συνέβη. Κι ακόμη το φυσάνε και δεν κρυώνει.
Όλοι οι “μπλοκαρισμένοι” φίλοι μου θα σου παραπονεθούν για το ίδιο πράγμα. Πως προσπάθησαν να επικοινωνήσουμε με το Facebook για να μάθουν τους λόγους του αποκλεισμού (και να διορθωθεί το πρόβλημα), αλλά ελάχιστοι από αυτούς πήραν απάντηση.
Η σκληρή πραγματικότητα
Σε ένα tweet, ο Andy Stone της Meta (ενημερώνει πως: “Γνωρίζουμε ότι κάποιοι χρήστες μας αντιμετωπίζουν θέματα με την πρόσβαση τους στο Facebook και εργαζόμαστε να λύσουμε αυτά τα θέματα όσο το δυνατόν πιο σύντομα”
Η βροχή όμως των παραπόνων που λαμβάνουμε καθημερινά, αποδεικνύουν ακριβώς το αντίθετο. Πως οι χρήστες, που χάνουν την πρόσβαση στο Facebook account τους, πολλαπλασιάζονται καθημερινά.
Όσο κι αν μας θυμώνει μια τέτοια πρακτική του Facebook, δεν μπορούμε να μην δώσουμε κι ένα δίκιο στους εργαζόμενους αυτού του συγκεντρωτικού γίγαντα.
Με 2.9 δις χρήστες στο Facebook ανά τον κόσμο, αν πχ το 10% των χρηστών του αντιμετωπίζει προβλήματα (κάποιες φορές και κουτά προβλήματα που έχουν να κάνουν περισσότερο με την άγνοια του χρήστη), τότε μιλάμε για 290 εκ. χρήστες που ζητάνε support/υποστήριξη ετησίως. Ποιον από αυτούς να πρωτο-εξυπηρετήσει η Facebook (Meta) με 83 χιλιάδες υπαλλήλους (στοιχεία 2022)? Δεν θέλω να φανταστώ την πίεση που δέχονται οι εργαζόμενοι της Facebook από όλες τις πλευρές αυτή τη στιγμή. Εργοδότη (Meta) και χρήστες.
Εδώ νομίζω τη λύση μπορεί να τη βρει μόνο η διοίκηση της Meta. Θυμίζω πως οι χρήστες μπορεί να μην αφήνουν κάποιο έσοδο στη Facebook, αλλά αυτοί οι χρήστες (ξαναλέω 2.9 δις) είναι το προϊόν που πουλιέται στις διαφημιστικές εταιρείες. Με αυτό ως δεδομένο, ίσως ήρθε ο καιρός η διοίκηση της Meta να πάρει σημαντικές αποφάσεις για την στάση της επιχείρησης απέναντι στους χρήστες της, πριν είναι αργά…
Ακολουθούν οι 15 πιθανότεροι λόγοι για τους οποίους ο λογαριασμός σου στο Facebook μπορεί να μπλοκαριστεί, απενεργοποιηθεί, ή απαγορευτεί.
1. Χρήση ψεύτικου ονόματος
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι Facebook λογαριασμοί έχουν μπλοκαριστεί.
Σύμφωνα με την πολιτική του Facebook είσαι υποχρεωμένος να χρησιμοποιείς το πραγματικό σου όνομα στο προσωπικό σου λογαριασμό.
Στην περίπτωση που θέλεις να κρατήσεις τον προσωπικό σου λογαριασμό με ψευδώνυμο (γιατί πχ το κοινό σου σε γνωρίζει με το παρατσούκλι σου), αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να χρησιμοποιήσεις μια Facebook page (και όχι προσωπικό προφίλ).
Γνωρίζω πολλούς που ακόμη χρησιμοποιούν ψευδώνυμο στον προσωπικό σου λογαριασμό και υπάρχει λόγος που την γλυτώνουν μέχρι σήμερα.
Προφανώς το προφίλ τους ΔΕΝ δέχεται πολλές επισκέψεις από μη φίλους κι έτσι περνούν απαρατήρητοι από το Facebook. Αν όμως κάποια στιγμή οι επισκέψεις στο προφίλ τους αυξηθούν, τότε είναι σχεδόν βέβαιο πως ο λογαριασμός τους θα μπλοκαριστεί.
2. Υπερβολικό ποστάρισμα
Όταν κάνεις share υλικό ή συνδέσμους σε φίλους ή group πολύ συχνά, το Facebook έχει την αίσθηση ότι είσαι bot (ρομπομηχανή) και σε πετάει έξω. Πρόσεξέ το γιατί αυτή η απαγόρευση μπορεί πολύ εύκολα να ενεργοποιηθεί.
3. Αποστολή πάρα πολλών αιτημάτων φιλίας
H αποστολή πάρα πολλών αιτημάτων φιλίας ή η αποστολή αιτημάτων φιλίας σε άτομα που δεν γνωρίζεις μπορεί να σου προκαλέσει πρόβλημα.
Υπάρχει ένα όριο στον αριθμό των αιτημάτων . Κάποιοι λένε 1.000/ημέρα, αλλά κράτα μικρό καλάθι, χρήστες έχουν λάβει προειδοποιήσεις από το Facebook και στα 100 αιτήματα/ημέρα.
Μην αγνοήσεις αυτές τις προειδοποιήσεις. Βάζεις σε κίνδυνο τον λογαριασμό σου.
Το να στέλνεις αιτήματα σε άτομα που δεν γνωρίζεις ίσως είναι εξίσου επικίνδυνο, καθώς ενδέχεται να σε αναφέρουν ως σπαμ στο Facebook.
4. Ανάρτηση προσβλητικών ενημερώσεων και εικόνων
Όταν έκανες sign up στο Facebook αποδέχτηκες κάποιους όρους. Ένας από αυτούς, ορίζει πως χρειάζεται να συμπεριφέρεσαι κόσμια στο εν λόγω κοινωνικό δίκτυο.
Η δημοσίευση προσβλητικών ενημερώσεων, φωτογραφιών και βίντεο δεν είναι αποδεκτή. Αν κάποιος σε αναφέρει, ο λογαριασμός σου κινδυνεύει.
5. Αποστολή ίδιου κειμένου ως μήνυμα προς πολλούς φίλους
Είναι εύκολο να κάνεις copy paste και να στείλεις το ίδιο μήνυμα σε εκατοντάδες-χιλιάδες φίλους της σελίδας σου.
Αν όμως το ανοίξουν ελάχιστοι, αυτό είναι καμπανάκι για το Facebook πως το μήνυμα σου δεν είναι ενδιαφέρον και άρα είναι spam. Καλύτερα απέφυγε αυτήν την πρακτική.
Αν πάλι επιμένεις να στέλνεις το ίδιο μήνυμα ξανά και ξανά, ελπίζοντας πως κάποιος θα το ανοίξει, τότε πας κατευθείαν για μπλοκάρισμα. Ο αλγόριθμος της Facebook μισεί τους spammers, όπως κι εσύ φαντάζομαι.
6. Χρησιμοποιείς αλόγιστα το poke
Όσοι υπήρξαν χρήστες του Facebook στα πρώτα χρόνια της δόξας του, θυμούνται πολύ καλά το κουμπί “poke” επάνω δεξιά στην σελίδα τους. Πατώντας το, ήταν ένας τρόπος να πεις “γεια”, να τραβήξεις την προσοχή κάποιου άλλου χρήστη, να ξεκινήσεις ένα διαδικτυακό φλέρτ κ.ά.
Σήμερα αυτό το κουμπί πλέον έχει κρυφτεί στην σελίδα σου και λίγοι το χρησιμοποιούν.
Γι εκείνους που ακόμη το αξιοποιούν, προσοχή. Δεν θέλει πολύ ο χρήστης στον οποίο έκανες poke, να δηλώσει τον λογαριασμό σου ως σπαμ και να τραβήξεις την προσοχή του Facebook με ότι αυτό σημαίνει για τον λογαριασμό σου.
7. Ο λογαριασμός σου αποτελεί δυνητικό κίνδυνο για άλλους χρήστες του Facebook
Aν χρησιμοποιείς “χαλαρούς” κωδικούς πρόσβασης στο Facebook account σου και δεν αξιοποιείς τα σωστά μέτρα ασφαλείας, τότε, σόρυ που θα στο πω έτσι ωμά, αλλά δηλώνεις υποψήφιος για το επόμενο χακάρισμα.
Έτσι την πάτησαν φίλοι μου που με κάλεσαν έντρομοι, για να με ενημερώσουν πως στο timeline τους εμφανίζεται πορνογραφικό περιεχόμενο, που ποτέ δεν δημοσίευσαν.
Αυτό οφείλετε σε ιούς που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και ναι, οι φίλοι μου που την πάτησαν δεν φταίνε σε τίποτε. Σωστά? Μέγα Λάθος.
Σύμφωνα με το Facebook οι χρήστες αυτής της κατηγορίας φταίνε, γιατί δεν τήρησαν τους όρους της προστασίας του λογαριασμού τους. Ένα “μολυσμένο” Facebook προφίλ επηρεάζει κι άλλα προφίλ χρηστών. Έτσι, ανάλογα με την σοβαρότητα της κατάστασης, το Facebook δικαιούται να μπλοκάρει τον λογαριασμός σου. Έτσι απλά, χωρίς “μα”, “θα” και “γιατί”.
Αν εγώ ξεκινούσα από κάπου για να “καθαρίσω” τον λογαριασμό μου, θα φρόντιζα πρώτα να διαγράψω όλα τα apps/εφαρμογές που είναι συνδεδεμένα με την Facebook σελίδα μου. Θα τα διέγραφα και στην συνέχεια θα άλλαζα τους κωδικούς μου και θα ενεργοποιούσα υπηρεσίες ασφαλείας όπως η γεννήτρια κωδικών κ.ά
8. Likes σε πάρα πολλές σελίδες
Για business pages.
Υπάρχει ένα όριο στο πόσες σελίδες (business pages) μπορούν να σου αρέσουν . To Facebook επίσημα αναφέρει πως ο λογαριασμός σου έχει όριο τα 5000 likes συνολικά (καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής του λογαριασμού σου). Υπ΄αυτήν την έννοια θα χρειαστεί να είσαι πιο προσεκτικός/ή στο σε ποιες σελίδες κάνεις likes. Είναι λογικό πως αν προσπαθήσεις να κάνεις μαζικά likes θα ενεργοποιήσεις τον αλγόριθμο που θα μπλοκάρει τον λογαριασμό σου.
Likes, μηνύματα & προσκλήσεις σε φίλους
Εδώ το Facebook είναι επιμελώς ασαφές. Κάτι που κάνει δύσκολο τον προσδιορισμό του αριθμού των likes που μπορείς να κάνεις κάθε μέρα. Ποιο συγκεκριμένα αναφέρει.
“Έχουμε θέσει κάποια όρια, προκειμένου να αποτρέπουμε την κατάχρηση των λειτουργιών του ιστότοπου και να προστατεύουμε τους χρήστες από τα σπαμ και την παρενόχληση. Για παράδειγμα, αν κάποιος στέλνει πολλά μηνύματα σε άτομα με τα οποία δεν είναι φίλος, θα προειδοποιείται ή θα του απαγορεύεται προσωρινά να στέλνει μηνύματα.
Τα όρια βασίζονται σε διάφορους παράγοντες, όπως η ταχύτητα και η ποσότητα, αλλά δεν μπορούμε να σας παρέχουμε πρόσθετες λεπτομέρειες σχετικά με τα επιβαλλόμενα όρια συχνότητας.”
Γιατί είναι τόσο ασαφές το Facebook σε αυτό το θέμα; Υποπτεύομαι πως είναι γιατί ούτε το ίδιο το Facebook μπορεί να δώσει μία απάντηση. Όπως αναφέρει “τα όρια βασίζονται σε διάφορους παράγοντες όπως η ταχύτητα και η ποσότητα” των likes και αυτά τα όρια διαρκώς αλλάζουν, γιατί οι spamers ανακαλύπτουν διαρκώς νέους τρόπους να ξεγελούν τον αλγόριθμο. Άρα χρειάζεται ο αλγόριθμος να αναπροσαρμόζεται.
Εμπειρικά μιλώντας, με βάση το πάθημα των χρηστών που απευθύνθηκαν σε εμάς για βοήθεια, μέχρι χθες θα σου πρότεινα να μη ξεπερνάς τα 50 likes την ημέρα. Πρόσφατα όμως λάβαμε ενημέρωση από χρήστη πως μετά από 20 απανωτά likes, έλαβε προειδοποίηση από το Facebook. Φαντάζομαι ότι αυτά τα likes έγιναν μέσα σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα (πχ ώρας;). Άρα προσαρμόσου ανάλογα.
9. Ύποπτες πληροφορίες πληρωμών
Η πληρωμή για διαφήμιση στο Facebook ή πίστωση παιχνιδιών με πιστωτική κάρτα που φέρει ένα όνομα διαφορετικό από το όνομα σου στο Facebook, ενδέχεται να αποκλείσει τον λογαριασμό σου. Δεν έχει τύχει σε κάποιον που γνωρίζω, αλλά έχω ακούσει να συμβαίνει σε άλλους. Ειδικά όταν “τρέχεις” πανάκριβα διαφημιστικά πακέτα.
10. Συμμετοχή σε μια αμφίβολη οργάνωση ή σελίδα
Μερικά πράγματα αν και αυτονόητα, χρειάζεται να τα επαναλαμβάνουμε αραιά και που. Κι ας γίνονται βαρετά.
Εφόσον είσαι αναγνώστης του Business Mentor είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν είσαι τρομοκράτης (όχι γιατί κάναμε κάποιο έλεγχο φρονημάτων, αλλά γιατί θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι τρομοκράτες δεν συχνάζουν σε επιχειρηματικά blogs αλλά στο dark web).
Ένας ακόμη λόγος για να σε μπλοκάρει το Facebook, είναι οι συναναστροφές σου. Το έχεις αποδεχθεί όταν έκανες signup στον Facebook λογαριασμό σου. Δεσμεύτηκες να μην συμμετέχεις δηλαδή σε εξτρεμιστικές ομάδες ή σε σελίδες που προωθούν τη βία.
Ίσως το θεωρείς αυτονόητο αλλά για πολλούς δεν είναι. Βεβαιώσου ότι έκανες αποδεκτά αιτήματα νορμάλ φίλων και όχι αγνώστων με ύποπτες δραστηριότητες. Λίγο θέλει να βρεις τον μπελά σου.
11. Έχεις περισσότερους από έναν λογαριασμούς
Πολλοί χρήστες έχουν δύο ή περισσότερους Facebook λογαριασμούς.
Σύμφωνα με τους όρους του Facebook, ο συγκεντρωτικός κολοσσός μπορεί να αποφασίσει ανά πάσα στιγμή να διαγράψει διπλούς λογαριασμούς, αν διαπιστώσει πως από πίσω τους βρίσκεται ένα μόνο πρόσωπο.
Αν διατηρείς διπλά και τριπλά προφίλ θέλει πολύ προσοχή. Καθημερινά παίζεις κορώνα γράμματα με τα Facebook προφίλ σου. Δεν θέλει πολύ από εκεί που είχες δυο τρία προφίλ, να καταλήξεις αποκλεισμένος από τα πάντα.
12. Τα Facebook προφίλ είναι μόνο για ανθρώπους
Όταν δημιουργείς ένα προφίλ στο Facebook για ένα σκυλί, μια γάτα, έναν οργανισμό ή οτιδήποτε άλλο εκτός από έναν κανονικό άνθρωπο, το Facebook το βλέπει.
Οι επιχειρήσεις, οι οργανισμοί, και οι χαρακτήρες πρέπει να διαθέτουν σελίδες (pages), όχι ατομικό profile account.
13. Χρήση περίεργης ημερομηνίας γέννησης
Το βρίσκω πολύ λογικό να θέλει κάποιος να προστατέψει τα προσωπικά του δεδομένα και να μην θέλει να αποκαλύψει την ακριβή χρονολογία γέννησης στο Facebook.
Μέχρι εδώ όλα καλά. Υπάρχουν όμως και χρήστες που το παρακάνουν. Το να δηλώσει κανείς πχ ως ημερομηνία γέννησης το 1901 στο Facebook είναι κόκκινο καμπανάκι για το κοινωνικό δίκτυο. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μπλοκαριστεί ο λογαριασμός του χρήστη.
ΠΡΟΣΟΧΗ. Συχνά έχουμε δει περιπτώσεις χρηστών που ΔΕΝ τηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας (2FA κλπ) και βρίσκονται αποκλεισμένοι από τον Facebook λογαριασμό τους για χ ψ λόγους.
Σε μια τέτοια περίπτωση ο μόνος τρόπος ανάκτησης του λογαριασμού είναι η επαλήθευση των στοιχείων τους (αποστολή ταυτότητας ή διαβατηρίου σε Facebook και άλλων εγγράφων που πιστοποιούν την ταυτότητα του χρήστη). Φαντάσου λοιπόν να έχεις δηλώσει ψεύτικη ημερομηνία γέννησης τι προβλήματα μπορούν να δημιουργηθούν.
Προσωπικά το ρίσκαρα. Έχω δηλώσει λάθος ημερομηνία γέννησης, αλλά έχω αξιοποιήσει όλες τις παραμέτρους προστασίας και ασφάλειας του λογαριασμού μου, που δίνει το Facebook.
14. Δημοσίευση υλικού που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα
Δεν μπορείς να δημοσιεύσεις μια ταινία στο Facebook. Βίντεο, εικόνες και άλλα υλικά πνευματικής ιδιοκτησίας που δεν είναι δικά σου, δεν θα πρέπει να δημοσιεύονται στο Facebook. Δεν χρειάζεται να πω περισσότερα, είμαι βέβαιη πως καταλαβαίνεις το γιατί.
15. Λαμβάνεις αναφορές από πάρα πολλούς ανθρώπους
Σε περίπτωση που εμφανίζεσαι πολύ συχνά στη λίστα των αναφορών της Facebook από άλλους χρήστες, είναι εξαιρετικά πιθανό ο λογαριασμός σου να απενεργοποιηθεί.
UPDATE 10/01/21
Πώς να ξεμπλοκάρεις ένα Facebook λογαριασμό
Στις 05/11/2020 παρατηρήθηκε πως οι ρομπομηχανές της Facebook έκαναν μαζικά μπλοκαρίσματα (από κάποιο λάθος του αλγορίθμου) σε προσωπικά προφίλ και εταιρικούς διαφημιστικούς λογαριασμούς κ.ά. Το πρόβλημα αυτό φαίνεται να συνεχίζει να υπάρχει έως και σήμερα.
Τα παράπονα έπεσαν κατά χιλιάδες, στο help center της Facebook (καθώς δεν υπάρχει τηλέφωνο να επικοινωνήσεις μαζί τους) και πολλοί δεν έχουν λάβει ακόμη απάντηση.
Στην 1η περίπτωση, (προσωπικά προφίλ) μπορείς να χρησιμοποιήσεις το email ή το κινητό σου (αυτό με το οποίο έχεις συνδεδεμένο τον FB λογαριασμό σας, για αν) και να ακολουθήσεις τις οδηγίες που σου δίνει η ίδια η Facebook .
Στην 2η περίπτωση (μπλοκάρισμα σελίδας ή εταιρικού διαφημιστικού λογαριασμού) θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις μέσω της FB σελίδας σου, με το support center του FB. Για να το πετύχεις αυτό, ψάξε τα “Settings & Privacy” του λογαριασμού σου (επάνω δεξιά του λογαριασμού σου). Κλίκαρε “Settings. Στο κάθετο μενού που θα σου ανοίξει αριστερά, κλίκαρε στο “Support inbox”. Από εκεί μπορείς να υποβάλεις αίτημα επαναφοράς του λογαριασμού σου, αλλά σε προετοιμάζω, η απάντηση τους συνήθως αργεί.
Update 19/10/22: Φαίνεται πως και αυτή τη δυνατότητα καταργήθηκε από τη Facebook. Σε 5 λογαριασμούς που ελέγξαμε την προηγούμενη εβδομάδα η δυνατότητα επικοινωνίας μέσω του support inbox δεν εμφανίζεται πλέον. Εναλλακτικά, αν μιλάμε για μπλοκάρισμα σελίδας, δοκίμασε να επικοινωνήσεις εδώ. https://www.facebook.com/help/contact/1280439701975125.
Αν πάλι μιλάμε για μπλοκάρισμα διαφημιστικού λογαριασμού, δοκίμασε να επικοινωνήσεις μέσω του Business Manager. Αν δεν ξέρεις τι είναι το Business Manager ή πως λειτουργεί, σε παρακαλώ μην κάνεις το λάθος και αρχίσεις πειράματα και δοκιμές. Καλύτερα συμβουλεύσου έναν επαγγελματία, γιατί εδώ τα λάθη είναι σημαντικά και πληρώνονται ακριβά.
Προσοχή. Όσο θυμωμένος/η κι αν είσαι με την Facebook (κι εγώ μαζί σου), τσαμπουκάδες και αγένειες δεν περνάνε. Αν επιλέξεις να τους στείλεις ένα επιθετικό μήνυμα, το σίγουρο είναι πως θα το αγνοήσουν. Οπότε φρόντισε να είσαι ευγενικός/ή.
Έχουμε ακούσει για καθυστερήσεις στην απάντηση τους έως 3 μήνες. Αν δεν έχεις παραβιάσει κάποια από τις πολιτικές της FB, μην ανησυχείς, ο λογαριασμός σου θα αποκατασταθεί.
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ:
Πολλοί δεν θέλουν το FB να γνωρίζει το κινητό σου (όπως εγώ) και αρνούνται να χρησιμοποιήσουν την διαδικασία 2FA (μέγα λάθος για μένα) . Έτσι, χρησιμοποιούν ως μόνο σημείο επαλήθευσης του λογαριασμού τους, το email τους. Αυτό όμως δυσκολεύει πολύ τα πράγματα στην περίπτωση ενός μπλοκαρίσματος του λογαριασμού σου. Σε προτρέπω να σκεφτείς την αξία που έχει για σένα ο FB λογαριασμό σου και να προετοιμαστείς για ένα πιθανό μποκάρισμα. Το αντέχεις; Αν όχι, τότε ενεργοποίησε την 2FA (όπως έκανα κι εγώ, γιατί το FB είναι μέρος της δουλειάς μου) και απλά φρόντισε να πας στα privacy setting (με τον ίδιο τρόπο που αναφέρω παραπάνω στην 2η περίπτωση) και να επιλέξεις “only me” στην ερώτηση “Who you can look you up using the number you provided” (ποιος μπορεί να σε βρει στο FB χρησιμοποιώντας αυτόν τον αριθμό τηλεφώνου).
Εδώ να αναφέρω, πως ειδικά για μπλοκαρισμένες business pages ίσως μπορούμε να σε βοηθήσουμε, καθώς το Business Mentor είναι agency που έχει επαγγελματικό λογαριασμό στο Facebook. Στην περίπτωση που χρειαστείς τη βοήθεια μας, η χρέωση είναι 50€+ΦΠΑ/ώρα.
Συνοψίζοντας
Το Facebook μας προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες με αντάλλαγμα τα δεδομένα μας και κάποιες ελευθερίες μας.
Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ότι αν ο λογαριασμός σου μπλοκαριστεί από το Facebook, δεν υπάρχει κανένα τέχνασμα για την επανενεργοποίηση του. Θα χρειαστεί να ακολουθήσεις τις διαδικασίες που σου προτείνει, κι αυτές δεν είναι πάντα εύκολες.
Αναλογίσου λοιπόν για μερικά λεπτά τις πιθανές συνέπειες ενός μπλοκαρίσματος από το Facebook και δημιούργησε ένα back up plan. Ειδικά αν στο Facebook στηρίζεις όλη την προβολή της επιχείρησης σου.
ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΝΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑ!!! Αυτή είναι απάντηση που λάβαμε μέσω μειλ σε ερώτημα που θέσαμε στην ΕΕ μέσω του γραφείου στην Ελλάδα και αφορά ΟΛΟΥΣ τους χρήστες. Το μέιλ αυτό στη διάθεση όποιου μας το ζητήσει.
“Η ΕΕ έχει πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι χρήστες, όπως εσείς, στο διαδίκτυο. Για να διορθωθεί αυτή η κατάσταση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), Ο νόμος διασφαλίζει ότι οι αποφάσεις των διαδικτυακών πλατφορμών είναι διαφανείς και προβλέψιμες. Η DSA έγινε δεσμευτική για όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες στις 17 Φεβρουαρίου 2024. Οι λεγόμενες «Πολύ Μεγάλες Διαδικτυακές Πλατφόρμες» πρέπει να συμμορφωθούν (μπορείτε να βρείτε περισσότερα για το ακριβές χρονοδιάγραμμα της DSA εδώ: https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/digital-services-act-package) και υπόκεινται στην εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο, ακόμη και στο πλαίσιο του νέου συστήματος DSA, οι χρήστες θα πρέπει πάντα να απευθύνονται πρώτα στις διαδικτυακές πλατφόρμες όταν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον έλεγχο του περιεχομένου. Ωστόσο, η DSA θέτει διάφορες υποχρεώσεις στις διαδικτυακές πλατφόρμες για να καταστήσει τη διαδικασία αυτή πιο αποτελεσματική, διαφανή και δίκαιη.
Πρώτον, απαιτείται να διαθέτουν ένα σημείο επαφής για τους χρήστες, όπως διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, άμεσα μηνύματα ή chatbots. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες πρέπει να διασφαλίζουν ότι η επαφή είναι γρήγορη και άμεση και δεν μπορούν να βασίζονται αποκλειστικά σε αυτοματοποιημένα εργαλεία, διευκολύνοντας τους χρήστες να επικοινωνούν με τις πλατφόρμες εάν επιθυμούν να υποβάλουν καταγγελία.
Δεύτερον, οι επιγραμμικές πλατφόρμες πρέπει να παρέχουν σαφείς και συγκεκριμένους λόγους για τις αποφάσεις τους σχετικά με την πρόσβαση και την αναστολή του λογαριασμού ενός χρήστη.
Τρίτον, εάν ένας χρήστης επιλέξει να επανεξετάσει την απόφαση, αυτό πρέπει να διεκπεραιώνεται δωρεάν μέσω του εσωτερικού συστήματος καταγγελιών μιας πλατφόρμας.
Τέλος, ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν πιστοποιημένους φορείς εξωδικαστικού μηχανισμού επίλυσης διαφορών για την επίλυση διαφορών που σχετίζονται με τις αποφάσεις των πλατφορμών σχετικά με το περιεχόμενο των χρηστών.
Εάν οι πλατφόρμες δεν τηρούν οποιοδήποτε από τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την DSA, ο χρήστης έχει το δικαίωμα να υποβάλει καταγγελίες σε συντονιστή ψηφιακών υπηρεσιών στο κράτος μέλος της ΕΕ του, ο οποίος μπορεί να ξεκινήσει εποπτικές ενέργειες κατά της πλατφόρμας. Η Επιτροπή και οι εθνικοί Συντονιστές Ψηφιακών Υπηρεσιών (ΣΨΥ) είναι υπεύθυνοι για την εποπτεία, την επιβολή και την παρακολούθηση της DSA. Κάθε κράτος μέλος έχει ορίσει έναν Συντονιστή Ψηφιακών Υπηρεσιών (ΣΨΥ), ο οποίος είναι υπεύθυνος για όλα τα θέματα που σχετίζονται με την εφαρμογή και την επιβολή της DSA στη συγκεκριμένη χώρα. Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε απευθείας μαζί τους. Όσον αφορά την Ελλάδα, μπορείτε να ανατρέξετε εδώ: https://www.eett.gr/epikoinonia/
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με την Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες εδώ: https://digital-strategy.ec.europa.eu/el/policies/digital-services-act-package
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αρκετούς άλλους νόμους που εφαρμόζονται ειδικά στον ψηφιακό τομέα. Ένας από αυτούς, ο κανονισμός (ΕΕ) 2019/1150 σχετικά με τις εμπορικές σχέσεις μεταξύ «πλατφορμών», μπορεί να σας ενδιαφέρει ιδιαίτερα. Ο νόμος αυτός απαιτεί από τις διαδικτυακές πλατφόρμες να παρέχουν στους επαγγελματίες χρήστες τους διαφάνεια και δυνατότητες επίλυσης διαφορών. Σημειώστε ότι μπορείτε να επωφεληθείτε από αυτόν τον νόμο μόνο εάν είστε επαγγελματίας χρήστης με έδρα εντός της ΕΕ.
businessmentor
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.