Πάτρα-Πύργος: Τα έργα ”τρέχουν” με ικανοποιητικές ταχύτητες!
Ολυμπία Οδός: ξεπέρασε το 30% η πρόοδος των έργων στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος
Σε επίπεδα που ξεπέρασαν το 30% στο τέλος Δεκεμβρίου τρέχει πλέον η πρόοδος στα εργοτάξια για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού. Τα έργα σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τρέχουν με ικανοποιητικές ταχύτητες και σε αυτό βοήθησε ο ήπιος καιρός που υπήρξε μέχρι και τις αρχές του έτους.
Το έργο προχωρά με ασφαλτοστρώσεις πλέον και στα τρία εργοτάξια των ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΑΚΤΩΡ η ωρίμανση των εργασιών είναι περισσότερο εμφανής. Οι ασφαλτοστρώσεις σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes έχουν προχωρήσει σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων στην περιοχή της Αμαλιάδας ενώ και στο πρώτο τμήμα στην Αχαϊα άλλα 3 χιλιόμετρα. Καθώς έχουμε εισέλθεί στο κρίσιμο 2024 το έργο μπαίνει πλέον στην ώριμη φάση του και αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους ένα σημαντικό τμήμα του έργου να έχει φτάσει πολύ κοντά σε επίπεδα παράδοσης στην κυκλοφορία.
Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του έργου στο ypodomes.com η πρόοδος στα έργα του Πάτρα-Πύργος έχουν ξεπεράσει το φράγμα του 30% από το 25% που ήταν τον περασμένο Οκτώβριο και μέχρι σήμερα το έργο προχωρά χωρίς σημαντικά θέματα. Η πρόβλεψη που υπάρχει είναι πως μέχρι τον Ιούλιο να φτάσει το 55% και πως ενδέχεται να πιάσει και το 85% μέχρι το τέλος του έτους. Πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνη-Πύργος που έφτασε στα τέλη του έτους πάνω από το 45% από 34% στις αρχές του περασμένου Φθινοπώρου. Στο τμήμα που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ Καραίικα-Γαστούνη η πρόοδος έφτασε το 20% ενώ στο τμήμα της ΑΒΑΞ Μιντιλόγλι-Καραϊικα η πρόοδος έφτασε το 27%.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8χλμ, που ολοκληρώνει τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος. Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου, στα πρώτα 13,0χλμ θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8χλμ θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος, ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.
Σε προκαθορισμένες θέσεις του αυτοκινητοδρόμου θα διαμορφωθούν χώροι στάθμευσης (parking) με τις συνοδές λωρίδες εισόδου–εξόδους. Στο έργο απασχολούνται σήμερα περίπου 700 εργαζόμενο ενώ λειτουργούν 470 μηχανήματα έργου.
Αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα χρονοδιαγράμματα άρα και η πρόοδος για το Πάτρα-Πύργος είναι αρκετά σφιχτά. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει -σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα- μέχρι τον Μάρτιο του 2025 να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 56 χιλιόμετρα (35 μήνες διάρκεια) που αφορούν το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Κάτω Αχαγιά και τα υπόλοιπα 19 το καλοκαίρι του 2025 (40 μήνες διάρκεια).
Τα χαρακτηριστικά του νέου αυτοκινητόδρομου
Ο νέος αυτοκινητόδρομος προβλέπεται με τετράϊχνη διατομή πλάτους 21,30μ (χωρίς τις πλευρικές διαμορφώσεις) αποτελούμενη από 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συνολικού πλάτους 14μ (4×3,50μ), Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης συνολικού πλάτους 4,60μ (2×2,30μ), λωρίδες ασφαλείας στην κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,10μ (2×1,05μ), κεντρική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο τύπου New Jersey πλάτους 0,60μ και ύψους 0,80μ.
Στο Πάτρα-Πύργος προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος. Επίσης προβλέπονται πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000.
ypodomes
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.