Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα: Επίσπευση του Πύργος-Αλφειός, αναζητούνται χρηματοδοτήσεις για τα υπόλοιπα τμήματα
Την προτεραιοποίηση τμημάτων του έργου του Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα που θα ξεκινήσει από τον Πύργο μέχρι τον κόμβο του Αλφειού, το οποίο θα αποκοπεί και θα επισπευσθεί, ενώ για τα υπόλοιπα τμήματα θα αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις, ανακοίνωσε κατά την διάρκεια της παρουσίας του στο Olympia Forum V o Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Στην συζήτηση που συντόνισε ο δημοσιογράφος του ypodomes.com Nίκος Καραγιάννης, δήλωσε ότι αυτά τα έργα απαιτούν μεγάλη χρηματοδοτική κάλυψη που συνήθως προέρχεται από Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Όπως είπε στο ΕΣΠΑ 2021-2027 οι συνολικοί διαθέσιμοι πόροι του προγράμματος “ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ” ανέρχονται στο 1,9 δισ. ευρώ που αποτελεί ένα κλάσμα των πόρων που είχαμε από προηγούμενα ΕΣΠΑ για υποδομές και μεταφορές. Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, η πιο οικονομική προσέγγιση του έργου “Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα” έχει υπερδιπλάσιο κόστος σε σύγκριση με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου “Πάτρα – Πύργος” και αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ. Όπως είπε ο Υφυπουργός, θα γίνει προτεραιοποίηση τμήματος του έργου που θα ξεκινήσει από τον Πύργο μέχρι και τον κόμβο του Αλφειού. Επίσης, διαβεβαίωσε ότι ο δρόμος “Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα” αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, γιατί ενώνει την ανατολική και την κεντρική Πελοπόννησο με τη δυτική Πελοπόννησο. Παράλληλα, ανέλυσε τα έργα του υπουργείου που υλοποιούνται στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου και τα οποία ανέρχονται αντίστοιχα σε 900 και 450 εκατ. ευρώ. Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Δημήτριος Πτωχός, είπε αρχικά ότι για την περιφέρειά του, η υλοποίηση του δρόμου “Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα” είναι “βαθύτατα αναπτυξιακό, πέρα από την σημαντικότητά του στον τομέα της οδικής ασφάλειας”. Μάλιστα, τόνισε πως θα κατατεθεί και κοινή πρωτοβουλία με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριο Φαρμάκη, για την κατασκευή του δρόμου, που θα αναφέρεται στην τεκμηρίωση της σημασίας και της σπουδαιότητάς του ώστε να μην μείνει στις μελέτες. Ο κ. Πτωχός μεταξύ άλλων μίλησε για τα μεγάλα εμβληματικά οδικά έργα στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, και για άλλες κατηγορίες υποδομών, όπως η διαχείριση του νερού, όπου βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης μεγάλα αρδευτικά έργα. Ακόμα, αναφέρθηκε σε αντιπλημμυρικά έργα και υποδομές που αφορούν σε άλλες δράσεις, όπως η αντιδιαβρωτική προστασία, οι πτώσεις βράχων κ.α., και πρόσθεσε ότι γενικότερα υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για πάρα πολλά έργα υποδομών και μίλησε για την προσπάθεια εύρεσης χρηματοδότησης βάση των αναγκών που δημιουργούν αυτά τα έργα υποδομής. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης ξεκίνησε την τοποθέτηση του αναφερόμενος ότι η ανάπτυξη της χώρα για πολλά χρόνια λειτουργούσε κεντροβαρώς προς την ανατολή και το κέντρο, κάτι όμως που σήμερα αρχίζει να αναστρέφεται, με σημαντικότερο παράδειγμα την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της “Ολυμπίας Οδού” και της “Πατρών – Πύργου”. Ο κ. Φαρμάκης είπε ότι αυτή τη στιγμή η περιφέρεια έχει συμβασιοποιημένα έργα της τάξεως του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ. «Στην περιφερειακή ενότητα Ηλείας, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αγγίζει σε προϋπολογισμό τα 140 εκατ. ευρώ, με 60 έργα που υλοποιούνται μέσω το ΕΣΠΑ. Επίσης μίλησε για επιπλέον έργα αρδευτικά, αντιπλημμυρικά και εγγειοβελτιωτικά. Τέλος, ανέφερε ότι υπάρχουν οριζόντιες δράσεις, όπως εκσυγχρονισμός φωτισμού του εθνικού οδικού δικτύου σε ολόκληρη την περιφέρεια συμπληρώνοντας πως η στρατηγική της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας περιλαμβάνει κατηγορίες έργων όπως έργα καθημερινότητας και έργα που έχουν να κάνουν με την κοινωνία και το περιβάλλον. |
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.