Τα προβλήματα των μεγάλων ταλαιπωρούν την Ευρώπη
Για δεκαετίες ολόκληρες, ο περιβόητος γαλλο-γερμανικός άξονας στήριζε και διοικούσε την Ενωμένη Ευρώπη. Σήμερα, η κάθε μία από τις δύο λοκομοτίβες της Ευρωπαϊκής Οικονομίας αντιμετωπίζει τα δικά της προβλήματα.
Η Στατιστική Υπηρεσία της Γαλλίας (INSEE) ανακοίνωσε ότι το Έλλειμμα του Δημοσίου τομέα για το 2023 σκαρφάλωσε στο 5,5% του ΑΕΠ, ή 154 δισ. ευρώ, αντί για 4,9% που προέβλεπε ο Προϋπολογισμός. Ο Υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ υποσχέθηκε να μειώσει το έλλειμμα κάτω από 3% μέχρι το 2027, χωρίς να επιβάλλει νέους φόρους. Την ίδια στιγμή, η Γερμανία αποδεικνύεται ότι είναι μία από τις χώρες με τον μεγαλύτερο κίνδυνο εξάρτησης από την Κίνα. Περίπου 3% του γερμανικού ΑΕΠ εξαρτάται από την κινεζική ζήτηση.
Πέρα από μια κυκλική ύφεση στην Κίνα και τους γεωπολιτικούς κινδύνους, υπάρχει ακόμη ένας περισσότερο διαρθρωτικός κίνδυνος που προκύπτει από τη 2η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο: Η αυξανόμενη παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας έχει μετατρέψει την ασιατική χώρα σε καθαρό εξαγωγέα επιβατικών οχημάτων που τώρα ανταγωνίζεται τις εξαγωγές των Γερμανών κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.