Το λιμάνι του Κατακόλου και η προοπτική αξιοποίησής του από το ΤΑΙΠΕΔ*
(Προτεινόμενο θέμα για συζήτηση στη 6η/2024 ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής στις 20/12/2024)
Το λιμάνι Κατακόλου παρά τα προβλήματά του παραμένει δημοφιλής προορισμός για την κρουαζιέρα. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του 2023 βρίσκεται στην 6η θέση με 206 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και 390153 επιβάτες.
Τα έργα που υλοποιεί η Περιφέρεια και θα πρόσθεταν αξία στο λιμάνι, σέρνονται (χερσαία ζώνη, παράκαμψη Αγίου Ιωάννη).
Οι διθυραμβικές ανακοινώσεις για επανέναρξη των εργασιών στη χερσαία ζώνη τον περασμένο Ιούνιο δεν επιβεβαιώθηκαν ποτέ.
Παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ επεξεργάζεται σενάρια για κοινή εκμετάλλευση της κρουαζιέρας σε Κατάκολο και Πάτρα. Στο σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ προστέθηκαν οι πρόσφατες δηλώσεις του Υφυπουργού Ναυτιλίας Στέφανου Γκίκα για συμπληρωματική λειτουργία των δύο λιμανιών…
Τι κοινό μπορεί να έχει ένα λιμάνι όπως του Κατακόλου το οποίο προσεγγίζουν περίπου 200 κρουαζιερόπλοια με 400 χιλ. επιβάτες το χρόνο κι ένα λιμάνι όπως της Πάτρας που η κρουαζιέρα είναι περίπου στο μηδέν….
Είναι απόλυτα θεμιτό ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας, οι ναυτιλιακοί πράκτορες, το Επιμελητήριο Αχαΐας να επιθυμούν την ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας. Ένα τέτοιο εγχείρημα όμως δεν μπορεί να εξελιχθεί σε βάρος της αυτόνομης λειτουργίας του Κατακόλου.
Μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί ευκρινής ο σχεδιασμός της Περιφέρειας.
Η ολοκλήρωση των έργων στο λιμάνι Κατακόλου και η επαναβεβαίωση της αυτόνομης λειτουργίας του θα διασφαλίσουν τη βιώσιμη ανάπτυξή του.
*Κώστας Διαμαντόπουλος
Περιφερειακός Σύμβουλος της παράταξης “ Μαζί Αλλάζουμε – Δυτική Ελλάδα ”
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.