2ο Δημοτικό Αμαλιάδας: Συμμετοχή στον 10ο Περιφερειακό διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Ανοικτή κατηγορία Δημοτικού «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού» | Γ’-ΣΤ’ Δημοτικού
Όνομα ομάδας: « Κόροιβος»
Το σχολείο μας έλαβε κι εφέτος μέρος στον 10ο διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής που συνδιοργάνωσε η Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Ελλάδας με τον οργανισμό WRO HELLAS στην κατηγορία open με θέμα «Μεσόγειος, πηγή ζωής και πολιτισμού» παίρνοντας τιμητική διάκριση. Ο Περιφερειακός διαγωνισμός διεξήχθη την Κυριακή στις 3-3-2024 στην πόλη της Πάτρα, στο Πειραματικό Γυμνάσιο -Λύκειο Πατρών.
Το project που υλοποίησε η ομάδα μας αναφέρεται σε μια πόλη της αρχαίας Ελλάδας, όπως ήταν η αρχαία Κόρινθος, όπου σύμφωνα με την ιστορία που έχουμε διδαχθεί στο σχολείο ήθελε να εκμεταλλευτεί τη θάλασσα που την περιβάλλει, να αναπτύξει τους θαλάσσιες συγκοινωνίες και εμπορικές σχέσεις με άλλες πόλεις ιδιαίτερα με πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας, όπως ήταν οι Συρακούσες και να γίνει εμπορικό, οικονομικό και πολιτιστικό κέντρο όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Το θέμα που προσεγγίζει το project: Η πόλη έπρεπε, για να αναπτύξει τη ναυσιπλοΐα της να γίνει μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Δηλαδή να φορτώνονται και να μεταφέρονται άμεσα, γρήγορα αποτελεσματικά και με ασφάλεια στα καράβια τα προϊόντα, όπως σιτάρι και λάδι σε αμφορείς.
Αυτή η εργασία την περίοδο εκείνη απαιτούσε αρκετό χρόνο , γιατί έπρεπε να δουλεύουν αρκετοί εργάτες και δούλοι για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα στα καράβια και έτσι χανόταν πολύτιμος χρόνος.
Το πρόβλημα που επιλύει: Με το συγκεκριμένο project επιδιώκουμε να βρούμε λύση στο πρόβλημα αυτό μέσα από μια έξυπνη ανυψωτική μηχανή , η οποία έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μεγάλη ποσότητα εμπορευμάτων στα καράβια, έτσι ώστε να διεξάγονται γρήγορα τα δρομολόγια και η πόλη να γίνει ναυτικό και εμπορικό κέντρο και παράλληλα να φτιάξουμε ένα έξυπνο εμπορικό καράβι.
Με τη χρήση του εκπαιδευτικού πακέτου LEGO Education WeDo 2.0, του microbit, τριών αυτοματισμών και δυο έξυπνων τροχαλιών, που παρέχουν μηχανικό πλεονέκτημα, δημιουργήσαμε ένα εμπορικό καράβι και μια έξυπνη ανυψωτική μηχανή που με τον προγραμματισμό τους μέσω του κώδικα scratch, όταν αντιλαμβάνεται η ανυψωτική μηχανή ότι στο λιμάνι έχει καταφτάσει το καράβι, το εμπόρευμα αυτόματα ανυψώνεται, η ανυψωτική μηχανή παίρνει την κατάλληλη γωνία κλίσης και εναποθέτει το εμπόρευμα στο καράβι και αυτό με τη σειρά του, όταν αντιλαμβάνεται ότι είναι φορτωμένο αποχωρεί για τον προορισμό του.
Εκπαιδευτικά οφέλη για τους μαθητές/τριες:
Διερεύνηση, σχεδιασμός και κατασκευή λύσεων
Εμπλοκή των μαθητών στις φυσικές επιστήμες μέσω της συσχέτισης και της πρακτικής εφαρμογής τους
Συνεργατική μάθηση
Βασικές δεξιότητες προγραμματισμού και καινοτομίας
Δεξιότητες συνεργασίας και παρουσίασης
Κριτική σκέψη και επίλυση προβλημάτων
Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας
Εξοικείωση στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
Ανάπτυξη δεξιοτήτων Project
Δεξιότητες επαγγελματικού προσανατολισμού
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.