Νέα και ειδήσεις της Ηλείας, Ηλειακά Νέα, Πύργος, Αμαλιάδα, Ζαχάρω, Κρέστενα, Ολύμπια, Ανδραβίδα, Γαστούνη, Πάτρα, Ήλιδα, Ηλεία Live News Ειδήσεις Νέα από Δυτική Ελλάδα.

mixalopoulos antallakitka
giannikopoulos
kea gif output R2qE26

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ “ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ” -ΑΛΜΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΗΛΕΙΑΣ (EUROKINISSI/ILIALIVE.GR/ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΟΥΝΗΣ)

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΠΑ.Λ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ

1η δραστηριότητα

Α1.

α) Στην τελευταία παράγραφο του κειμένου ο αρθρογράφος καταλήγει σε δύο συμπεράσματα σχετικά με τη σημασία του βιβλίου ως πηγή γνώσης. Αρχικά, επισημαίνει ότι η ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων ως μέσο πνευματικής εγρήγορσης δεν είναι σε θέση από μόνη της να αντιμετωπίσει κάθε δυσκολία στην ανθρώπινη ζωή και να λειτουργήσει ως πανάκεια. Αντίθετα, συμπεραίνει ότι ο βασικός φορέας γνώσης της ζωής είναι οι ίδιες οι εμπειρίες που αυτή μας προσφέρει χωρίς να αναιρείται η σημασία του βιβλίου στην αντίληψη των γεγονότων της ζωής και στη λήψη σωστών αποφάσεων.

β)

μεταφορά«πηγή πνευματικής τροφής»
συγκινησιακά φορτισμένη έκφραση«μιας άσβεστης δάδας που μας περιτριγυρίζει»
χρήση επιθέτου«φλογερού»

2η δραστηριότητα

Α2.

α)

Θεματική πρόταση«Ένα άλλο… τομέα.»
Λεπτομέρειες/Σχόλια«Ταυτόχρονα,… λογικής.»
ΚατακλείδαΔεν έχει

β)

άποψηγνώμη
ενισχύεταιενδυναμώνεται
συνειδητοποιήσεικαταλάβει  

3η δραστηριότητα

Α3.

Αξιότιμε κύριε διευθυντά,

Αξιότιμοι κύριοι καθηγητές,

Αγαπητοί συμμαθητές,

Με αφορμή την ημερίδα που διοργανώνει το σχολείο μας με θέμα τη φιλαναγνωσία, θα ήθελα από το βήμα αυτό που μου δίνεται να αναφερθώ στην αξία του βιβλίου για τον άνθρωπο.

Η αξία του βιβλίου για τον άνθρωπο:

  • Το βιβλίο είναι αστείρευτη δεξαμενή γνώσεων και εμπειριών του ανθρώπου όλων των εποχών.
  • Προβληματίζει τον άνθρωπο για το χρέος του προς τους άλλους ανθρώπους, για τις αξίες της ζωής και διαμορφώνει το ήθος του.
  • Αναπτύσσει τις νοητικές λειτουργίες του ανθρώπου, την προσοχή, τη φαντασία, την κρίση, την μνήμη και την αφαιρετική ικανότητα.
  • Αναπτύσσει τον λόγο.
  • Καλλιεργεί την ευαισθησία και την καλαισθησία.
  • Ψυχαγωγεί.
  • Διαδίδει ιδέες, επιστημονική γνώση και συμβάλλει στην προώθηση της.
  • Συμβάλλει στην επικοινωνία, στην αλληλοκατανόηση και στον αλληλοσεβασμό των ανθρώπων.
  • Καλλιεργεί τον ανθρώπινο λόγο, τη σκέψη και την ομιλία.
  • Υπερασπίζεται την ελευθερία και τη δικαιοσύνη.
  • Διαμορφώνει εθνική και θρησκευτική συνείδηση.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι η αξία του βιβλίου είναι πολύ σημαντική και είναι ανάγκη η φιλαναγνωσία να προωθείται συνειδητά.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας.

1η δραστηριότητα

Β1.

Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα μικρό χωριό. Δύο είναι τα κεντρικά πρόσωπα: ένα μικρό παιδί που αγαπά το διάβασμα και ένας ηλικιωμένος κάτοικος που ως μικροπωλητής πήγαινε συχνά στην πόλη. Ο ήρωας παρακάλεσε τον ηλικιωμένο να του φέρει ένα βιβλίο το οποίο διάβασε με πάθος και έπειτα του το εξιστόρησε. Ακούγοντας το μαγεύτηκε και αυτός. Συνεπώς, η ανάγκη και το ενδιαφέρον για την ανάγνωση των βιβλίων συνδέουν τα δύο πρόσωπα της ιστορίας.

2η δραστηριότητα

Β2.

α)

Αφήγηση«Έβαλε ο παππούς… πίσω.»
Διάλογος«¨Πάρ τα¨, του λέει. … Ε;..¨»

β)

«το παιδί έπεσε πάνω στο βιβλίο με τα μούτρα»Μεταφορά
«ήταν σαν μικρό σπιτάκι»Παρομοίωση
«Και το διάβαζε, το διάβαζε ολόκληρο το χειμώνα»Επανάληψη της φράσης «το διάβαζε»

3η δραστηριότητα

Β3.

Ο ήρωας του αποσπάσματος ζει σε ένα μικρό χωριό και τρέφει μεγάλη αγάπη για τα βιβλία. Αυτό φαίνεται από την έντονη επιθυμία του να γνωρίσει τον κόσμο μέσα από αυτά. Στην προσπάθειά του να έρθει σε επαφή με τα βιβλία παρακαλεί έναν ηλικιωμένο που θα πήγαινε στην πόλη να του αγοράσει ένα βιβλίο δίνοντας τις ελάχιστες οικονομίες του. Όταν του έφερε το βιβλίο, το παιδί συγκινήθηκε («το άνοιξε τρέμοντας») και χωρίς να χάσει χρόνο άρχισε να το διαβάζει («Το παιδί έπεσε πάνου… με τα μούτρα.»). Του άρεσε τόσο πολύ που το διάβαζε πολλές φορές μέχρι που το αποστήθισε («Το διάβαζε… νεράκι»).

Οι περισσότεροι σύγχρονοι νέοι αδιαφορούν για την ανάγνωση των βιβλίων. Προτιμούν κατά τον ελεύθερο χρόνο τους να απασχολούνται με τα σύγχρονα ψυχαγωγικά μέσα, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που συνδυάζουν εικόνα και ήχο. Επίσης, προτιμούν τα υλικά αγαθά και όχι τα πνευματικά λόγω της καταναλωτικής μορφής της κοινωνίας στην οποία ζουν. Τέλος, πολλά παιδιά νιώθουν απέχθεια για το βιβλίο, επειδή το έχουν συνδυάσει με τις εξετάσεις και τη στείρα αποστήθιση.

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

«ΑΛΜΑ»

Βόλλαρη Εξακουστή

Δάββου Σοφία

Λούπη Βασιλική

Μιχαηλίδη Αθηνά

Παναγιωτοπούλου Όλγα

Πανοπούλου Ιωάννα

Παπαδόπουλος Σάκης

Ροή Ειδήσεων

interactive kataskeui istoselidon pyrgos

thermo knauf

This will close in 20 seconds