Μεγάλη έρευνα της «ανατομίας» των προτιμήσεων των Ελλήνων καταναλωτών ελαιολάδου
Σε μια συγκυρία μεγάλων αναταράξεων της αγοράς του ελαιολάδου το μόνο βέβαιο είναι πως απεγνωσμένα χρειαζόμαστε αύξηση της κατανάλωσης, να επιστρέψουν όσοι/ όσες προσωρινά (ελπίζουμε) μετανάστευσαν στα πολύ φθηνότερα ανταγωνιστικά φυτικά έλαια (σπορέλαια), ώστε να κινηθεί η αγορά, να απορροφηθεί η φρέσκια παραγωγή, να σταθεροποιηθούν / ανακάμψουν οι τιμές παραγωγού. Αυτή η ισορροπία αποτελεί και την πιο μακροπρόθεσμα στέρεη λύση.
Ευτυχής λοιπόν συγκυρία η παρουσίαση σήμερα από το olivenews.gr των ευρημάτων μεγάλης καταναλωτικής έρευνας για τις προτιμήσεις των ελλήνων καταναλωτών ελαιολάδου με ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες και χρήσιμες επισημάνσεις.
Πρόκειται για έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας για το Πανεπιστήμιο Πειραιώς (Σχολή Οικονομικών Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών – Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων – Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη Executive MBA).
Ο τίτλος της εργασίας της Ιωάννας Χρίστου Λιόλιου με επιβλέποντα καθηγητή τον Μάρκο-Μάριο Τσόγκα, που δημοσιεύθηκε στο τέλος Νοεμβρίου 2024, είναι: «Αξιολόγηση των καταναλωτικών προτιμήσεων για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο στην Ελλάδα, στην μετά-COVID εποχή».
Μεταξύ των γενικών συμπερασμάτων που καταγράφει η εργασία είναι:
- Η γεύση αναδείχτηκε ως το σημαντικότερο κριτήριο αξιολόγησης του ελαιόλαδου, με το μέγεθος της συσκευασίας, την προέλευση και την ποιότητα να ακολουθούν.
- Η τιμή και οι ευεργετικές ιδιότητες στην υγεία φαίνεται να είναι χαμηλής σημαντικότητας για τους ερωτώμενους.
- Η μεγάλη σημαντικότητα που αποδίδουν στις 17lt συσκευασίες, το γεγονός ότι θεωρούν ισχυρή μάρκα το χύμα λάδι καθώς επίσης το σημαντικά υψηλότερο ποσοστό ερωτώμενων που δήλωσαν ότι καταναλώνουν χύμα λάδι (54,75%), δείχνουν ξεκάθαρα την προτίμηση των Ελλήνων για το χύμα ελαιόλαδο, έναντι του συσκευασμένου από το supermarket. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι είναι πολύ δύσκολο για το επώνυμο ελαιόλαδο του supermarket να το ανταγωνιστεί.
Το olivenews.gr για να είναι ευχερής η ανάγνωση της σημαντικής αυτής εργασίας, παραθέτει ακολούθως ξεχωριστά κάθε μία από τις ερωτήσεις που τέθηκαν με τις απαντήσεις που δόθηκαν.
Mε ποιον τρόπο προμηθεύεστε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο – το 44,13% των συμμετεχόντων απάντησαν πως αγοράζω από το supermarket / λιανεμπόριο, 1,12% αγοράζω από το διαδίκτυο, 13,69% αγοράζω απευθείας από ελαιοπαραγωγό, 21,33% προμηθεύομαι από γνωστό / συγγενή, ενώ 19,83% παράγει το δικό τους λάδι
Πόσο συχνά αγοράζετε/προμηθεύεστε εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο – το 0,88% των συμμετεχόντων απάντησαν δεν αγοράζω το ελαιόλαδο που καταναλώνω, 19,35% 1 φορά το μήνα, 5,87% 2 ή 3 φορές το μήνα, 23,17%, 17,6% 1 φορά κάθε 2-3 μήνες, ενώ 33,14% 1 φορά κάθε 7-12 μήνες.
Τι ποσότητα εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου καταναλώνετε στο νοικοκυριό σας ανά εβδομάδα – το 37,57% των συμμετεχόντων απάντησαν λιγότερο από 500ml την εβδομάδα, 27,12% 500ml την εβδομάδα, 9,6% 750ml την εβδομάδα, 13,84% 1lt την εβδομάδα, ενώ 11,86% πάνω από 1lt την εβδομάδα, το οποίο μας δείχνει ότι το 64,69% των ερωτώμενων καταναλώνουν γύρω στα 500ml σε εβδομαδιαία βάση.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Περιοχή προέλευσης (π.χ. Πελοπόννησος, Κρήτη) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 5,87% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 3,81% απάντησαν 2, 4,11% απάντησαν 3, 7,92% απάντησαν 4, 16,42% απάντησαν 5, 22,87% απάντησαν 6, ενώ 39% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο πιστοποιεί ότι η περιοχή προέλευσης είναι σημαντικό κριτήριο επιλογής ελαιόλαδου για το δείγμα μας.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Ποικιλία ελαιόλαδου (π.χ. Κορωνέικη, Αθηνολιά) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 9,14% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 5,6% απάντησαν 2, 7,67% απάντησαν 3, 14,75% απάντησαν 4, 16,22% απάντησαν 5, 20,65% απάντησαν 6, ενώ 25,96% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί σημαντικό ή εξαιρετικά σημαντικό την ποικιλία του ελαιόλαδο.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 10,09% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 6,82% απάντησαν 2, 6,23% απάντησαν 3, 15,13% απάντησαν 4, 16,02% απάντησαν 5, 18,69% απάντησαν 6, ενώ 27% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί σημαντική ή εξαιρετικά σημαντική την Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης (ΠΟΠ) του ελαιόλαδου.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Βιολογική καλλιέργεια ελιάς του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 12,54% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 4,78% απάντησαν 2, 4,78% απάντησαν 3, 16,12% απάντησαν 4, 19,4% απάντησαν 5, 14,63% απάντησαν 6, ενώ 27,76% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί εξαιρετικά σημαντική τη βιολογική καλλιέργεια της ελιάς του ελαιόλαδου.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Γεύση (π.χ. ήπια, έντονη) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 1,78% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 1,78% απάντησαν 2, 2,66% απάντησαν 3, 7,69% απάντησαν 4, 13,61% απάντησαν 5, 28,4% απάντησαν 6, ενώ 44,08% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί σημαντική ή εξαιρετικά σημαντική τη γεύση του ελαιόλαδου. Συγκεκριμένα, φαίνεται ότι το συντριπτικό 86% απάντησαν 5-7.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς οι Ισχυρισμοί υγείας (π.χ. αντιφλεγμονώδης δράση) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 8,58% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 6,21% απάντησαν 2, 7,69% απάντησαν 3, 14,5% απάντησαν 4, 14,2% απάντησαν 5, 16,57% απάντησαν 6, ενώ 32,25% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί εξαιρετικά σημαντικούς τους ισχυρισμούς υγείας που αφορούν στο ελαιόλαδου.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Επωνυμία / Μάρκα του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 16,12% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 3,88% απάντησαν 2, 9,25% απάντησαν 3, 17,61% απάντησαν 4, 19,7% απάντησαν 5, 13,43% απάντησαν 6, ενώ 20% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό. Οι απαντήσεις στη συγκεκριμένη ερώτηση φαίνεται να έχουν μεγάλη διασπορά, με το ποσοστό των απαντήσεων από 1-3 να είναι 29,25%, το υψηλότερο ανάμεσα σε όλα τα κριτήρια αυτού του τύπου ερώτησης.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς ο Τύπος συσκευασίας (π.χ. γυάλινη, πλαστική) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 12,57% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 3,29% απάντησαν 2, 7,78% απάντησαν 3, 14,37% απάντησαν 4, 20,36% απάντησαν 5, 20,06% απάντησαν 6, ενώ 21,56% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί σημαντικό ή εξαιρετικά σημαντικό τον τύπο συσκευασίας του ελαιόλαδου.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς το Μέγεθος συσκευασίας (π.χ. 1lt, 2lt, 4lt) του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 11,31% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 3,87% απάντησαν 2, 7,74% απάντησαν 3, 17,86% απάντησαν 4, 19,94% απάντησαν 5, 16,96% απάντησαν 6, ενώ 22,32% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο πιστοποιεί ότι το δείγμα μας θεωρεί εξαιρετικά σημαντικό το μέγεθος της συσκευασίας του ελαιόλαδου. Ωστόσο, μεγάλο ήταν και το ποσοστό των ουδέτερων απαντήσεων στο 4.
Επιλέξτε από το 1-7 τη σπουδαιότητα που έχουν για εσάς η Τιμή του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου (1 = καθόλου σημαντικό, 7 = εξαιρετικά σημαντικό) – το 5,71% των συμμετεχόντων απάντησαν 1=καθόλου σημαντικό, 2,4% απάντησαν 2, 2,7% απάντησαν 3, 10,81% απάντησαν 4, 13,21% απάντησαν 5, 15,62% απάντησαν 6, ενώ 49,55% απάντησαν 7=εξαιρετικό σημαντικό, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας θεωρεί εξαιρετικά σημαντικό την τιμή του ελαιόλαδου. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το 78,38% έδωσαν απάντηση από 5-7. Από τις παραπάνω ερωτήσεις σχετικά με τα κριτήρια επιλογής ελαιόλαδου διαφαίνεται ότι τα δύο πιο σημαντικά κριτήρια επιλογής είναι η Γεύση και η Τιμή, με ποσοστά θετικών απαντήσεων από 5-7 στο 86,09% και 79,38% αντίστοιχα. Τα χαμηλότερα ποσοστά καταλαμβάνουν η Μάρκα (53,13%), το Μέγεθος συσκευασίας (59,22%), το Π.Ο.Π. (61,71%) και η Βιολογική καλλιέργεια (61,69%), ενώ οι Ισχυρισμοί υγείας φτάνουν μόλις το 63,02%.
«Για τη φράση ‘Οι γνωστοί μου θεωρούν ότι έχω πάνω από το μέσο όρο, γνώσεις σχετικά με το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο’. σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 2,79% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 20,21% απάντησαν διαφωνώ, 44,6% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 26,48% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 5,92% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας καταδεικνύει πως οι ερωτώμενοι θεωρούν ότι διαθέτουν μέτρια γνώση περί του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου ή έδειξαν μετριοφροσύνη κατά την απάντησή τους.
«Για τη φράση ‘Συνήθως δεν εμπιστεύομαι το συσκευασμένο ελαιόλαδο’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 15,33% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 35,54% απάντησαν διαφωνώ, 28,92% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 13,94% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 6,27% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας δείχνει πως το 50% του δείγματός μας εμπιστεύεται το συσκευασμένο ελαιόλαδο.
«Για τη φράση ‘Όταν έχω την οικονομική δυνατότητα, προτιμώ να αγοράζω επώνυμο, συσκευασμένο εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 10,1% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 20,21% απάντησαν διαφωνώ, 19,16% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 31,01% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 19,51% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας αγοράζει επώνυμο ελαιόλαδο όταν διαθέτει την οικονομική δυνατότητα.
«Για τη φράση ‘Οι τιμές του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου ανεβαίνουν υπερβολικά’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 0,35% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 1,74% απάντησαν διαφωνώ, 5,23% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 38,68% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 54,01% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας δείχνει ότι τουλάχιστον 9 στους 10 θεωρούν εξαιρετικά υψηλές τις τιμές του εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου.
«Για τη φράση ‘Θεωρώ ότι οι εταιρίες και οι παραγωγοί αισχροκερδούν εις βάρος των καταναλωτών’ σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». το 1,39% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 10,10% απάντησαν διαφωνώ, 28,22% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 35,19% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 25,09% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, δηλαδή 6 στους 10 θεωρούν ότι οι παραγωγοί αισχροκερδούν εις βάρος των καταναλωτών.
«Για τη φράση ‘Προτιμώ το χύμα ελαιόλαδο, όταν γνωρίζω τον παραγωγό που το παράγει’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 3,14% των συμμετεχόντων απάντησαν Διαφωνώ απόλυτα, 8,01% απάντησαν διαφωνώ, 10,10% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 32,40% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 46,34% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας πιστοποιεί ότι το 78% των ερωτώμενων προτιμά το χύμα ελαιόλαδο όταν γνωρίζει τον παραγωγό.
«Για τη φράση ‘Το μαγείρεμα καταστρέφει τα οφέλη του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 3,85% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 17,13% απάντησαν διαφωνώ, 40,21% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 30,77% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 8,04% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας καταδεικνύει πως το δείγμα μας δεν είναι σίγουρο εάν το μαγείρεμα καταστρέφει τα οφέλη του εξαιρετικά παρθένου ελαιόλαδου.
«Για τη φράση ‘Στο παρελθόν, πριν τις ακριβές τιμές, αγόραζα πιο συχνά συσκευασμένο επώνυμο ελαιόλαδο’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας». – το 15,09% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 23,16% απάντησαν διαφωνώ, 24,56% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 27,02% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 10,18% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα, το οποίο μας δείχνει μία σημαντική διασπορά στις απαντήσεις.
«Για τη φράση ‘Θεωρώ το ραφιναρισμένο ελαιόλαδο ικανοποιητικό υποκατάστατο του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου’, σημειώστε το βαθμό συμφωνίας σας το 31,93% των συμμετεχόντων απάντησαν διαφωνώ απόλυτα, 39,3% απάντησαν διαφωνώ, 22,11% απάντησαν ούτε διαφωνώ ούτε συμφωνώ, 5,96% απάντησαν συμφωνώ, ενώ 0,7% απάντησαν συμφωνώ απόλυτα. Από τα παραπάνω διαφαίνεται ξεκάθαρα ότι οι ερωτώμενοι δεν θεωρούν το ραφιναρισμένο ελαιόλαδο ικανοποιητικό υποκατάστατο του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου.
Μέτρηση χρησιμότητας ανά χαρακτηριστικό. – Διαφαίνεται από το παραπάνω διάγραμμα ότι οι ερωτώμενοι της έρευνάς μας ανέδειξαν τη γεύση ως το σημαντικότερο κριτήριο αξιολόγησης του ελαιόλαδου, ακολουθούμενο από το μέγεθος της συσκευασίας, την προέλευση και την ποιότητα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η τιμή, που θα περίμενε κανείς να είναι σημαντικός παράγοντας αξιολόγησης του ελαιόλαδου, έχει συγκεντρώσει χαμηλό αποτέλεσμα και συνεπώς φαίνεται να είναι χαμηλής σημαντικότητας για τους καταναλωτές. Το ίδιο ισχύει και για τις ευεργετικές ιδιότητες στην υγεία, χαρακτηριστικό που συγκέντρωσε τη μικρότερη βαθμολογία. Η χαμηλή βαθμολογία στο χαρακτηριστικό της τιμής δικαιολογείται από το γεγονός ότι το ελαιόλαδο είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής διατροφής και, ακόμα κι εάν η τιμή ανεβαίνει, η ζήτηση για αυτό θα συνεχίζει να υφίσταται.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «γεύση». – Η ήπια γεύση φαίνεται να είναι σημαντική για τους ερωτώμενους, ενώ η πικάντικη-έντονη γεύση και η φρουτώδης γεύση, έχουν αρνητική χρησιμότητα. Το συγκεκριμένο εύρημα προκαλεί ενδιαφέρον μιας και το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο χαρακτηρίζεται από την έντονη, πικάντικη και φρουτώδη γεύση του.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «προέλευση». – η Πελοπόννησος και δευτερευόντως η Κρήτη έχουν θετική χρησιμότητα για τους ερωτώμενους. Αντιθέτως, οι υπόλοιπες περιοχές έχουν αρνητική χρησιμότητα για τους ερωτώμενους.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «ΠΟΠ». – εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι μόνο το Π.Ο.Π. Καλαμάτας φαίνεται να έχει θετική χρησιμότητα στους ερωτώμενους.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «επωνυμία». – οι μάρκες «Χωριό Μινέρβα» και «Άλτις εξαιρετικό παρθένο», καθώς και το «Χύμα-ιδιοκατανάλωση» φαίνεται να έχουν θετική χρησιμότητα για τους ερωτώμενους. Η υψηλή βαθμολογία για το χύμα συνάδει με τη γενικότερη αντίληψη ότι είναι υψηλής ποιότητας και αξίας για τους καταναλωτές. Οι υπόλοιπες επιλογές είχαν αρνητική χρησιμότητα.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «συσκευασία». – το γυάλινο μπουκάλι και το μεταλλικό δοχείο φαίνεται να έχουν θετική χρησιμότητα για τους ερωτώμενους. Για ακόμα μία φορά, το μεταλλικό δοχείο αποκαλύπτει τους χρήστες που καταναλώνουν χύμα ελαιόλαδο. Αρνητική είναι η χρησιμότητα για το πλαστικό μπουκάλι και το μεταλλικό μπουκάλι αλουμινίου, συσκευασίες που χρησιμοποιούνται κυρίως από τους χρήστες επώνυμου ελαιόλαδου από το supermarket.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «ισχυρισμοί υγείας». – η αντιφλεγμονώδης δράση, η πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων και η αντικαρκινική δράση φαίνεται να έχουν θετική χρησιμότητα για τους ερωτώμενους. Αρνητική είναι η χρησιμότητα για την απώλεια βάρους.
Μέτρηση χρησιμότητας για τις μεταβλητές του χαρακτηριστικού «μέγεθος συσκευασίας». – οι συσκευασίες 3-5lt και 17lt φαίνεται να έχουν θετική χρησιμότητα για τους ερωτώμενους. Το προφίλ των καταναλωτών που επιλέγουν αυτές τις συσκευασίες είναι είτε χρήστες μεγάλων ποσοτήτων, είτε χρήστες του χύμα ελαιόλαδου. Αρνητική είναι η χρησιμότητα για τις συσκευασίες 1lt και 2lt.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.